elin-mylife

Alla inlägg under november 2014

Av Elin - 19 november 2014 18:05

  

Vad hittar ni på? ♥

Av Elin - 19 november 2014 12:15

   Kramis ♥

Av Elin - 19 november 2014 07:07

   

Ha en bra onsdag allihopa! ♥♥

Av Elin - 18 november 2014 20:07

Nu är jag äntligen klar med alla läxor så nu kan jag bara "släppa taget" om det och ta det lugnt resten av kvälla! Dock tänkte jag repetera en gång till om en stund så att jag vet att det är i huvvet. Hm. Spanskan kommer nog gå bra, det är mer matten jag är orolig för..vi ska kunna räkna ut volym på rätblock, kub, prisma, pyramid, cyllinder, kon och klot..så jävla mycket! Önska mig lycka till nu, kommer behövas!♥ Allt känns bara så snurrigt just nu inom matten, förhör på det imorgon och sedan på onsdag nästa vecka ska vi ha ett PROV på allt! Hur tänker läraren....?

Har ännu fått en läxa, svenska tills på torsdag om substantiv som måste göra och läsas på imorgon. Kommer dock gå snabbt så don't worry.   Även NO som man fick välja om man ville ha som "läxa" eller inte och läsa på så att man kan lite mer osv och jag tog initiativet och tog det som"läxa"! Kände att det var lika bra och bra för mig själv då vi med ska ha ett prov inom en snar framtid om detta så tänkte att det var bäst för mig. Att inte göra som alla andra och göra så att jag kommer dit jag vill komma. Glah för det! Vi får se om det görs imorgon, ifall jag vill och har tid.


Skoldagen var så jobbig idag, seg med för den delen. Men tisdagar är verkligen så, jobbigaste dagen under hela veckan och drygaste lektionerna med för den delen. 

Orkade inte med någon idag, var bara så irriterad på allt och alla..tillsist gick jag bara och satte mig vid dataskåpet där min mobil var, själv. Är så skönt och göra det ibland. Inte prata med någon utan bara vara för mig själv. Beror också på lite saker som jag dock inte kan ta upp här, men det mesta är nog för allt pluggande som gör mig så här stressad, irriterad. 

Längesen jag VERKLIGEN kände mig glad nu alltså, kände glädje överhuvudtaget...

__________________________________________________________

Onsdag imorgon. Slutar tidigt och då blir det snabbt läxa och därefter får vi se vad som händer resten av dagen! Riktigt himla sugen på och gå en promenad men vädret suger och det blir mörkt sjukt fort så vi får se vad som hinns med. Vi får helt enkelt se då!


Kram på er ♥♥
















Av Elin - 18 november 2014 16:40

eller nej vi tar 30 minuters vila innan och en dusch efter det så är jag redo! 

    Vad ska ni hitta på? Kramar ♥♥



Av Elin - 18 november 2014 11:45

[ALLMÄNT]
Jag har spillt något i sängen [x]
Jag har varit kär i en kändis [/]
Jag har kastat mobilen i en vägg [ ]
Jag har velat raka av mig allt hår [x]
Jag har velat vara det andra könet [x]
Jag har slagit sönder något [/]
Jag har samlat på klistermärken [ ]
Jag har haft ett plåster i ansiktet [ ]
Jag har brutit något ben i kroppen [x]
Jag har köpt ett klädesplagg jag aldrig använt [ ]
Jag har haft matkrig [ ]
Jag har sagt något taskigt om läraren så att läraren hört det [?] - Osäker faktiskt
Jag har varit i slagsmål där det användes knytnävar [ ]
Jag har sportat på fritiden [x]
Jag har varit på maskerad [ ]
Jag har ljugit för någon [x]
Jag har gjort sönder ett fönster [x] 
Jag har suttit vid datorn en hel dag [x]
Jag har rivit sönder ett kort [ ]
Jag har lyssnat på en låt mer än 6 ggr på raken [x]
Jag har varit i London [ ]
Jag har en webbkamera [x]
Jag har velat flytta ifrån min familj [x]
Jag har åkt vattenskidor [ ]
Jag har haft ett bandage runt huvudet [ ]
Jag har varit så full så jag har spytt [ ]
Jag har aldrig varit på bio [ ]
Jag har klippt håret själv [x] - Badass
Jag har bytt hårfärg någon gång [ ]
Jag har ett lyckonummer [ ]
Jag har fått alla rätt på ett engelskaprov [ ]
Jag har sovit bort halva dagen [/]
Jag har gått barfota i en mataffär [ ]
Jag har spytt på grund utav åksjuka [/]
Jag hatar tivolin [ ]
Jag har haft en dröm men vetat att den aldrig skulle bli sann [x]
Jag måste erkänna en hemsk sak jag gjort snart [ ]
Jag tycker att livet är svårt att leva ibland [x]
Jag tycker att solen är gul [x]
Jag hatar blyga människor [ ]
Jag har bitit någon [ ]
Jag tycker att jag är bäst i världen [ ]
Jag förstår mig inte på teckenspråk [x]
Jag hatar choklad [ ]
Jag har ljugit på den här listan [ ]

 

Ha en bra tisdag! ♥ Slutar sent idag och jag har plugg idag med så vi får se hur mycket jag hinner med bloggen idag! Kram ♥

Av Elin - 17 november 2014 21:03

Fy vilken natt och morgon jag har haft... allt gick verkligen åt skogen! 
Vaknade efter två på natten av att pappas mobil ringde två gånger. Sjukt varm och svett, vände och vred på mig och kunde inte somna om. Magen värkte och illamåendet var värre än någonsin. 
Låg vaken i två timmar med värk och illamående.. försökte somna om men det gick inte! Var verkligen så himla varmt, pigg som en jäkla klocka och en mage som höll på. Så inatt låg jag och skrev en julklappslista vad jag ska fixa till familjen...vid fyra håller jag på och skita på mig av pappas alarm och ligger där vettskrämd. 

Efter en stund innan fem lyckas jag somna med värk och illamåendet. Vaknar till av VÄRLDENS mardröm, hjärtat slår i 180 och jag rädd som fan! Drömmen var så verkligen, man kunde nästan tro att det var på riktigt men det var ju en dröm..drömmen var att jag låg i sängen ensam på natten. Jag kollade mobilen, under täcket - för jag kände mig övervakad. Tittar på mobilen då det kommer upp ett ansikte, ett sjukt läskigt ansikte. Trycker på den och helt plötsligt kommer ansiktet fram framför mig och jag blir utdragen ur sängen!!! Tror nästan att jag skrek till när jag vaknade. Fyhelvete vilken läskig dröm!!!!   

Lyckas nästan på en gång somna om efter att jag lugnat ner mig. 

Jag vaknar upp, tittar på klockan och den visar 07.20 Jag bara flyger upp ur sängen utan att tänka på någonting. Ca 10 minuter har jag på mig och byta om och fixa mig...visste inte vad jag skulle ha på mig men jag bara slängde på kläder. Går snabbt på toan, tvättar ansiktet, borstar håret, fixar väskan och borstar tänderna i 130. Flyger ner i skorna och jackan, yrvaken som jag är sticker jag iväg till skolan utan något i magen.. världens panik hade jag där! Och mitt upp i allt tänkte jag "Varför har inte klockan ringt?" Ställde den igår och jag är SÄKER på att jag inte vaknade och stängde av den. Helt säker! 

Ont i magen, illamående och bad hairday har jag haft idag. Usch vilken dag... knappt ätit någoting idag heller förutom nån rulltårta på hemkunskapen och lite middag när jag kom hem.


Haft fullt upp med att redigera engelskafilmen som jag och Alice gjort, läst lite engelskaläxa med och tvättat håret.

Nu ska jag och Alice bara kolla igenom engelskan och därefter skicka iväg den så att vi kan få betyg....! Engelskaläxan kan jag nog lite granna, är så okoncentrerad just nu när jag är lite uppochner så vi får se hur det går. Tror att det ska gå bra   

Annars haft en bra dag om man tänker bort magvärken och allt annat trubbel! Pratade med mamma om magen och vi ska hålla koll på detta och åka iväg inom kort om det fortsätter (förhoppningsvis!)

______________________________________________________

Har fullt upp imorgon med..skola då jag slutar tio i fyra. Spanska som ska tränas in och matte som man har förhör på på onsdag. 

Vet inte hur jag hinner med allt just nu känner jag...har ett tidsinställt inlägg inför imorgon så det är nog tyvärr det ända som kommer komma upp imorgon. Har verkligen FULLT upp och jag vill helst tänka på skolan och mig själv först så att ni vet ifall det inte blir uppdatering imorgon! Jag ska allt försöka men kan verkligen inte lova nåt. (Kan vara segt med svar på era kommentarer och att jag kollar era bloggar men om jag inte gör det så är jag förhoppningsvis tillbaks tills på onsdag)

Hoppas att ni mår bra och att er start på veckan varit bättre än min!♥ Kramar 

 






Av Elin - 17 november 2014 10:15

[DITT RUM]
Vilken färg har dina tapeter? Rosa
Vad har du på väggarna? Tavlor och hyllor. 
Vad har du på golvet? Matta, säng, skrivbord m.m
Vad har du där du har datorn, förutom datorn? En lampa, småsaker och i själva skrivbordlådan har jag mer saker. 
Hur många böcker har du? Vet inte hur många, kanske 20. 
Hur många skivor? Skivor från när jag var mindre, kanske 7
Vilken färg har de flesta av dina kläder? Svarta och vita
När städade du senast? Hm...

[I ÅR]
Vilka konserter har du varit på: Ingen...
Vilken var den första låten du hörde på året: Haha ingen aning! 
Den första filmen du såg detta året? Ingen aning!
Har du fått nya vänner: Japp!   
Förlorat vänner: Hm, nä kanske. 
Vart var du på semester: Norrland, Mariestad, töreboda, Liseberg/Göteborg m.m
Hur firade du nyår: Inte firat nyår iår ;)

 

Hoppas att ni får en bra start på veckan! ♥ Detta är ett tidsinställt då jag slutar sent och måste plugga hemma, vet inte hur mycket jag hinner uppdatera er!

Skapa flashcards