elin-mylife

Alla inlägg under november 2014

Av Elin - 28 november 2014 23:15

Så skönt att få komma tillbaka till skolan och till rutiner! Kändes så jävla bra med skolan och nu när det är helg insåg jag att det här var ju inte vad jag menade. Gå en dag och sen ledig. Har absolut inget emot att vara ledig men när jag varit hemma i flera dagar känns det konstigt och bara som ett tvång att jag ska tillbaka till skolan för att göra allt jag missat och lite till!

Dock var det inte mycket jag missat faktiskt. Nästan så att dem bara suttit på lektionen och latat sig, är det så tro..?   Men fick i alla fall hem NO som jag skulle läsa lite om, om hjärtat + blodkärlen och det har jag gjort å är klar med. Lite spanska som jag ska jobba med översätta/läsa men jag tog också initiativet och att arbeta i arbetsboken för att bli lite säkrare eftersom att vi om någon vecka ska prata om Spanien medhjälp av stödord!!!! Sjukt spänd på det men går väl förhoppningsvis bra bara jag övar. Har också engelska (sen innan) och dansen som jag måste öva på under helgen. Men lite plugg blir det i helgen, inget direkt jobbigt och svårt men fullt upp!

Måste också försöka få in promenad (!!!!)


Möttes av massa glatt humör många hallå och om det var bra för att jag var tillbaks och jag kände mig då på ett så bra humör! Att mötas av något sånt när man mått dåligt och kanske inte är helt hundra är det bästa som finns. Det är sånt som gör ens dag, att veta att man betyder något och verkligen få det bekräftat. Kanske inte meningar, ord men ett leende - det gör så mycket för mig och behövs verkligen mer! 

Fått så fruktansvärt många skratt bara idag under så korta timmar, mycket flams å trams. Jag fick också en sådan pinsam hicka för att jag skrattade så mycket så det lät som att jag rapade också, typ "spyhicka" HAHAHA ingen som förstår förutom Hanna typ!    HAHHA!! Skämdes så mycket för hickan. 


Hade SOprov idag, om Franska revolutionen och vad ska man säga? Jag vet inte om det gick bra eller dåligt. Om det känns bra, dåligt. Jag vet INGENTING! Det ända jag kan göra är och vänta å se...det ända som känns i magen är ett lugn. 


Är otroligt trött nu och funderar absolut på att avsluta denna dagen nu det blir för sent och humöret går ner. Vill sluta denna dagen lika bra som den började (även fast det var drygt och går upp imorse...) Hoppas att ni alla haft en bra fredag och att ni får en bra helg! ♥

Av Elin - 28 november 2014 17:28

 Hoppas att ni nu får en bra helg vad ni nu ska hitta på♥  

Själv började helgen, dagen överhuvudtaget bra och jag är på ett sånt bra humör - mår fint!

Av Elin - 28 november 2014 10:30

 

Av Elin - 27 november 2014 19:51

Sista dagen man var tvungen och vara hemma då! Känns så jävla bra och jag är så taggad för skolan imorgon! WOHO.

Dock är det massa som jag ligger efter med men det ska helt klart fixa, ska prata lite mer lärarna och se vad jag kan ta hem och jobba med under helgen. Känner att det helt klart är bättre än att ligga efter säger jag bara! 
Har redan engelska som jag måste plugga på under helgen till tisdag, verb, men det ska väl gå bra. Inget jag är orolig och stressad för. Och om det blir att jag tar med mig NO hem, måste nog absolut göras!! Spanska, svenska. Ja men det blir helt enkelt lite granna och jag är absolut inte sur för att jag måste plugga i helgen, tvärtom - eftersom att jag latat mig och varit sjuk hela veckan så är jag "värd" detta!  

Vet inte hur uppdateringen då på bloggen kommer bli men det får vi helt enkelt se. 


Blir nog en vanlig dag i skolan så det blir skönt, inget direkt jobbigt kommer det vara.

Kommer dock inte kunna vara med på idrotten imorgon heller, vi har redovisning av en dans..men eftersom att jag vart sjuk och inte kunnat öva så kan jag inte den helt enkelt! Men sedan beror det med på min yrhet som bara fortsätter och...näsblod. Japp ni hörde rätt, nu börjar det igen. Duschade idag och såg blod i vattnet, på min hand och sedan på kroppen. Såg verkligen ut som värsta dödsskjutningen! Så där stod jag och droppade, visste inte vad jag skulle göra. Efter en stund slängde jag mig efter bomullsrondeller, klädde snabbt på mig och fixade badkaret. Det gick sedan gick det över tack och lov. 

Men jag får verkligen inte anstränga mig nu tills helgen kanske för jag vill inte riskera att svimma eller blöda näsblod i skolan.. #Idrottslärarenkommerdödamigja

______________________________________________________

Har inte hänt något särkilt hemma, mest slappat för magen har varit sjukt jobbig idag men det håller helt enkelt på och lägga av. Hittat lite engelskaplugg som jag kunde jobba med och sedan SO. Hehe har soprov imorgon...glömde bort det helt och sedan har jag ej haft matrial till det hemma men Hanna sa att det fanns på Fronter. Så har haft fullt upp med och matat in det huvudet, dock kommer det ärligt talat inte gå så värst bra! Är helt hundra på det...


Vad har NI hittat på? ♥ 


Imorgon står skolan och plugg på schemat. TAGGA!    Kramar ♥

 


Av Elin - 27 november 2014 18:30

Hoppas att ni får en bra kväll! ♥ Blir uppdatering senare men nu blir det SO...

Av Elin - 27 november 2014 11:46

 

Av Elin - 27 november 2014 10:15

Är du kär just nu? - Nja, förtjust i någon kanske men inte kär. 
Har du kysst någon idag? - Nej

Har du kysst någon de senaste 30 dagarna? - Mm.

Har du ett förhållande? - Nopp!
Om nej, varför inte? - För att jag tycker inte om någon och han jag var ihop med var en idiot...
När går gränsen vid otrohet? – Kyss absolut!
Har du varit otrogen och om ja, varför? - Nej, aldrig i hela mitt liv att jag varit och kommer vara!
Har du sagt till en person att du var kär i henne/honom när du inte varit det? - Haha nej varför skulle jag göra det?
Är du romantisk? - Ingen aning..
Har du snott en kompis pojkvän/flickvän? - Nej fy! 
Är du svårflörtad? - Hehe nopp..
Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång? – Nej
Har du någon gång slagit någon du tyckt om? - Nej!
Har du haft sex med över 20 personer? - Nej!
Vill du vara singel eller ha ett förhållande? - Singel!
Har du varit tillsammans med två samtidigt? - Nej.
Är du en bra pojk/flickvän? - Enligt mig - nej.
Vem sov du senast bredvid (av det motsatta könet)? – Dennis xD
Vem sa senast att han/hon tyckte om dig mer än som vän? - "Han"..
Har du varit tillsammans med någon som du sen hade ett KK-förhållande med?- What..the..fuck, nej!
När fick du din första kyss? - Förra året.
Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? - 18 tror jag :)
Har du någon gång velat ha ditt syskons pojkvän/flickvän?- Öhhm....ja..jag var ÅTTA - döm inte xD HAHAH
Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn på armen? - Aldrig, tänk om det skulle ta slut liksom...
Vad gillar du för stil på tjejen/killen? - Sålänge han är sig själv så är jag nöjd! Han är den han är.
Om du skulle beskriva din pojk/flickvän med några ord, vad skulle de vara? - 
Vad skulle du göra för den du gillar nu? – Gillar inte någon "så" för jag känner mig så osäker på förhållanden nu...men om vi pratar om honom jag är "förtjust" i så snacka mer. OBS! Nej är inte kär och kommer inte vara det på ett långt tag för jag är inte alls beredd på förhållanden och allt, men söt kan man tycka någon är!   
 
Ha en bra onsdag torsdag allihopa! ♥
Av Elin - 26 november 2014 19:04

 

Hoppas att ni får en bra kväll!   

Ovido - Quiz & Flashcards