elin-mylife

Alla inlägg under oktober 2014

Av Elin - 31 oktober 2014 22:56

Har haft fullt upp hela dagen verkligen! Inte hunnit uppdatera sen imorse eller ens fått sitta ner.

Bakade som sagt idag till imorgon och det blev en rulltårta, för första gången också - helt själv! Var sjukt svårt och jag visste inte hur jag skulle göra tillsist så fick panik. Den blev bränd så att det verkligen rök från ugnen (xD HAHAH) meeen det ordnade sig, det mesta brända försvann också tack och lov! Kakan blev ojämn och smörkrämen krånglade. Men jag kämpade mig igenom det och tillslut blev allt som jag tänkte mig. Förutom att det behövdes mer socker på själva kakan och att den skulle blivit mer jämnare. Men god var den :)

8 poäng av 10.

Plockat ur disken och diskat..sedan när jag äntligen efter allt bråk med den där kakan skulle sätta mig ner och vila så ropade Ida på mig och hjälpa till med maten. Kände då att jag bara ville sjunka ner i marken!

Fixa den, äta den och därefter kom Sara och vi fick dra oss iväg till Karlstad och shoppa lite. Fick med mig två saker hem - som jag dock inte kan säga vad det är till. Men så småningom...;) 


Vi var i Karlstad och kollade runt i cirkus två timmar. Letade efter någon fin tröja till resan men det blev inget av med det..därefter såg jag ett par byxor som bara kostade 50-60 spänn!? Funderade på och köpa dem men det blev inte för jag var så osäker, men nu i efterhand vill jag bara ha dem..

Letade också efter en fin, neutral ögonskugga till resan som jag skulle piffa upp mig med men sket i det för liksom över hundra spänn för en ögonskugga!? Sjukt enligt mig...men om man vill ha en bra skugga får man vara beredd på det egentligen. Får försöka dra mig ner till vår lilla håla och se om jag hittar någon. Osäker på det men vi får se :) 


Väl hemma satte jag mig i soffan och det blev film, nu resten av kvälla ska jag se på videos och titta in på bloggar! :) En helt vanlig dag på denna Halloween..mötte sjukt mycket folk som skulle festa för halloween och som var utklädda. Firar ni halloween idag? 

______________________________________________________

Imorgon kommer kussen och hennes barn. Ska försöka få in en promenad men dock osäker.. vet inte heller om vi skulle kratta bort de sista löven med men om det är som nu - regn, så tror jag att vi skulle skita i det.

Blir också att se igenom inläggen som jag ska skriva och fixa dem tidsinställda. Lite planer har jag...

Ha en fortsatt bra halloween finisar ♥♥

Av Elin - 31 oktober 2014 11:44

Sista lovdagen, känns sjukt skönt att snart bara få komma tillbaks till skolan. Att allt blir som vanligt. Dock inte roligt med prov, läxor och sånt skit. Men vill starta mina rutiner igen så att jag kan sluta och bara sitta hemma och tänka. Speciellt på dem senaste tankarna som jag bara sitter och tänker på just nu. Får inte ur mig dem, de finns där och kväver mig och jag känner hur jag själv sakta men säkert börjar gilla tankarna. Speciellt känslan och hålla en kniv...

_______________________________________________________________________

Idag har jag planerat att jag ska baka tills imorgon då min kusin och hennes barn som sagt skulle komma! Vi får se vad som bakas :) 

Skulle också följa med Sara och Ida till Karlstad för att de ville kolla på kläder tills resan och så. Då jag med ska fixa lite saker - förhoppningsvis! Kommer i sånna fall upp vad jag köpt :) 

Uppdateringen kommer som sagt suga idag men ni vet ju iaf varför. 


Sedan ikväll får jag inte glömma att gå upp till grannen och mata deras katter. Är kattvakt till, var osäkert ifall de skulle komma hem imorgon eller på söndag. Men det syns ju...:) 


Nu får jag sätta fart och fixa mig och därefter sätta igång med bakandet! Vad ska ni hitta på idag? ♥

 









Av Elin - 31 oktober 2014 01:00

Det var först i onsdags jag märkte det första gången sen lite mer än ett halvår sedan.. Hur tankarna i mitt huvud kom upp. När jag såg den där kniven. Jag tänkte att jag skulle ta den, titta på den och känna på den. 

Men jag gjorde det inte för mamma var hemma hela dagen.

Tankarna på kniven var där, hur vass den skulle vara och hur det skulle kännas mot min mage. Hur ont det skulle kännas om man tryckte in den men ändå bra på något sätt. 

Mer tänkte jag inte på den förens igår på dagen. Såg den ligga där på bänken. En tanke kom upp men jag lät den ligga där, stilla och orörd.  

Tills på kvällen...mamma jobbade, pappa jobbade. Bara jag och Ida hemma. Men tillsist kom Ida ner från sitt rum och skulle åka med Sara på några ärenden. Då jag blev ensam. 

Jag skulle diska så såg jag att den låg på bänken fortfarande. Orörd. Tittade på den flera gånger om medans jag diskade. Kände hur fingrarna kliade på mig och tankarna kom upp. Inga bra tankar.. samma tankar som mer för ett halv år sedan!

Tillslut tog jag kniven. Tittade länge på den och kände på själva bladet. Drog den mot min arm men inte med den vassa sidan. Tänkte. Tittade och kände ännu mer. 

Jag tog ytterligare ett steg. Tog den mot magen, utanför tröjan och tankarna fortsatte. Tryckte till lite granna och jag kände hur hjärtat snabbt tog fart och svetten började rinna.

Drog sen upp tröjan och försökte trycka till. 

Kom en smärta och jag tog då intiativet och slutade. 


Efter en stund gick jag tillbaka till kniven, tog upp den, tittade på den och tänkte. La ner den och gick till en låda där vi har mer knivar och jag tog fram en annan. "Mycket större och bättre" tänkte jag. 

Kände, tittade. Plötsligt kom Sara och Ida tillbaka och jag fick då rusa och fixa tillbaka den, snabbt. Sätta mig vid tvn som att allt var som vanligt.


Nu under kvällen så har jag tänkt, vad jag gjorde och vad jag egentligen tänkte på. Var precis samma tankar för snart ett år sedan. Dem är inte bra. Men känslan som dyker upp i samband känns så himla bra på något sätt. 

Att ta kniven och bara känna sig....

Det är hemskt jag vet! Jag vill inte det här men jag mår så himla bra i samband när jag håller kniven. Som att en styrka kommer inom mig!


Jag vill inte ha tankarna här, vill inte ha som förut. Vill må bra, inte så här. 



Av Elin - 30 oktober 2014 19:01

Sitter just nu och kollar på en livevideo som strax är slut, väldigt mysigt att bara sitta och lyssna och ibland kolla. :) 

Är med ensam hemma för att Ida, Sara, Linus och Dennis är borta och fixar lite saker. Men de kommer väl snart de med! 


Har inte haft för mig så mycket idag faktiskt, på förmiddagen gick jag ut och tog massa kort för det var så fint ute. Frost och allt så jag passade på. Tyckte absolut att bilderna blev bra och jag är nöjd!! :) Men oturlig tnog så skickade jag bilderna till min mail och de var borta, sen var de försvunna från min mobil så hann bara få dit några. Blev riktigt arg och ledsen för det var verkligen flera jag ville visa....tack och lov var de flesta kvar. Hade verkligen lagt mig på golvet och bölat om alla försvann....men nu vet jag i alla fall det tills nästa gång - fota och skicka bilderna på dirren! 

Vad tycker ni??

             

 

                 

Hade som sagt fotat flera men som försvan p.g.a min jävla mobil så det hade blivit bättre om de var med! Menmen....


Mamma sa att om mobilen håller till December, julafton så ska jag önska mig en ny. Känner mig just nu så jävla tacksam!♥ Behöver verkligen en ny..för varje gång jag tar den i fickan så stänger den av sig. Sen så raderas bilderna helt oväntat!! Därefter helt random om den bara ligger på bordet så stängs den av, gång på gång. Den fuckar ur totalt alltså, speciellt senaste tiden! Under en dag kanske den stängt av sig drygt 15 gånger - om inte mer.

_______________________________________________________________________________________

Var äntligen på en löpningsrunda. Gick bra förutom att jag sprang på sämsta sträckan just nu alltså, i skogen. Var blöt, äckligt och sjukt halkigt. Läckte in vatten i skorna hela tiden och det var inte det mysigaste, frös då om fötterna men bara fortsatte, så blötan i skogen gjorde så att jag höll på och dra mig flera gånger om och sista gången så höll jag verkligen på och bryta benet!!

Nä nästa gång tar vi en vanlig väg där det är torrt! Var iaf skönt och få komma ut, pigg som bara den och känner mig så mycket bättre :) har helt enkelt fått upp humöret. 


Undra vad man ska hitta på imorgon då det är Halloween och Alla helgons afton? Själv ska jag sitta hemma och baka något till Lördagen då min kusin och hennes barn kommer igen (de bor i Umeå så vi ses inte alls ofta, kanske 2 gånger per år så vi får passa på nu)

Kanske får till en löpningsrunda också? Ska nog också börja med tidsinställda inlägg om jag inte börjar senare för nu är jag sugen - mina fingrar kliar. ;) Men ska helt klart kolla igenom först om det är bra, om det ska vara mindre, mer osvosv. Får ta och planera! 


Ha en bra kväll! ♥

 

Av Elin - 30 oktober 2014 17:30

Frågade en rektor till en flicka som vart med om ett övergrepp i en skola.

Får jag då fråga en sak till dig; Hur i helvete kan du ha modet och fråga henne en sådan fråga när hon varit med om en så jävla tragisk sak!? Har du inget i det där jävla huvudet?!

Det var väl inte hennes fel att en idiot förde med henne i en buske och drog av hennes byxor, vad tänker du med?!

Du kan fan inte skylla på en tjej som inte gjort nåt, haft läppstift på sig och dansat, får man inte ha något snyggt på sig längre för att då bli skyld och kallad saker och t.om bli våldtagen?

Har så jävla många tankar inom mig och är så himla frustrerad och arg! Ledsen med för den delen för att få höra att en 7-åring vart med om något sånt här tragiskt och äckligt!!

Vart i helvete håller Sverige på och ta vägen?!


Flickan tog åt sig det rektorn sa, tog illa vid det och blev rädd. Hon gömde läppstiftet och vågade inte dansa mer. Men sen anmälde flickan och hennes moster skolan till "Malmö mot diskrimenering".  

Kommunen själva nekade diskremineringen och detsamma om rektorn. Men Malmö tingsrätt tyckte tvärtom och domen till dem var 14000 kronor till sjuåringen - (som jag själv tycker är väldigt lite för det dem sagt och gjort...)

Flickan har börjat på en ny skola, börjat om och mår mycket bättre nu. Men rektorn från förra skolan vågar dock inte uttala sig för det som hänt. Så jävla patetisk!

Ni kan läsa hela artikeln häääär, ta er tid och läs den för det är bara för jävla fel vart världen håller på och gå om man verkligen inte får hjälp och om nåt inte görs snart...


Känns så jävla äckligt att man snart inte ens kan gå till skolan för att man kan bli överfallen! Och sen få höra så jävla patetiska frågor som sådana som flickan då fick höra! Att man kanske inte blir trodd eller inte får någon hjälp och att inte anmälan går vidare. 

Jag är så himla besviken på vad som håller på och hända alltså....

 

Av Elin - 30 oktober 2014 13:37

- Jag fick några bilder raderade som jag tog i förmiddags och som jag behövde..jä*la mobilhel*ete! 

+ Snart är lovet slut

- Kylan ute tar kål på mig.

+ Älskar höstvädret ute just nu!

- Min hy börjar bli förstörd p.g.a finnar.. 

+ Diggar just nu läppstift och fundrar på att köpa någon ögonskugga - skulle passa perfekt till resan med. 

+ Jag är beroende av låten Cheerleader. <3

- Trött gånger tusen..

+ Idag ska jag ut på en springtur - äntligen!

 

Kramis ♥

 

Av Elin - 30 oktober 2014 11:23

 

Ha en bra dag ♥

Av Elin - 29 oktober 2014 22:00

Idag fick jag gjort 3 1/2 grej gjord av 5 på min planeringslapp. Bra gjort av mig då jag varit borta och haft besök av min kusin och hennes barn, Sara och dem. :)

Fick dock inte in en löpningsrunda, istället blev det en promenad med mamma och jag är i alla fall glad för det, bättre än att bara sitta inne och inte göra ett skit! Planerat in inlägg, dock inte skrivit in dem men jag ska göra till helgen. Duschat.


Följde också med mamma och Sara till kyrkan och fixade några gravar till morfar, mammas mormor osv.. La dit några dekorationer och så :) Blev jättefint! 

Just i den stunden när vi stod hos morfar kände jag att det blev jobbigt. Fick en så jobbig känsla i magen och kände mig så ledsen. Vet inte varför.

Tankarna kom, "Varför ska jag vara ledsen när jag inte träffat honom?" "Jag vet inte vem han är så hur ska jag kunna vara ledsen för honom då?" 

Klart man kan vara ledsen för honom för att han inte finns och aldrig kan komma tillbaks. Men känns bara så konstigt enligt mig, att vara ledsen för någon jag inte träffat. Jag är mer ledsen för att jag inte fick träffa honom.

Vad mamma småsagt om honom så har jag hört att han var jättesnäll mot oss barnbarn men hemsk mot mamma och hennes syskon. Så helt ärligt vet jag inte vad jag ska tycka, om det är bra att jag inte träffade honom eller dåligt.

Men på samma sätt vill jag att han ska vara här hos oss! Skulle kännas så bättre. Vid familjebråk och ifall man var ledsen och bara kunde åka till honom och bli tröstad.. vad mamma mer sagt är att han inte ville att det skulle vara bråk inom familjen och att vi inte skulle vara ledsna, just i den tanken skulle det bara känts så bra om han då var här.. vill bara att jag skulle fått träffa honom! En gång! Få prata om allt möjligt, få veta saker om honom. Åh jävla tårar..

____________________________________________________________________________

Har varit så himla bra väder idag, sol och lite varma vindar. Helt fantastiskt höstväder! Får verkligen hoppas på att det kommer vara fler sådana dagar.

Men senare efter tre när vi var på promenad blev det sjukt kallt, efter bara några meter vill jag bara vända om och gå in igen men mamma pushade på mig så vi gick en bra bit. Får verkligen ta fram vantar snart, halsduk och ta vinterjackan om dagarna. 


Har inget inplanerat imorgon då jag sitter och funderar vad som ska hittas på. Vill verkligen på en löpningsrunda, kroppen nästan skriker. Men det är så äckligt kallt ute och jag är rädd för att jägarna ska vara i skogen och jag blir skjuten. Hehe skämtåsido! Kommer förhoppningsvis på något då. 
Hoppas att ni haft en bra dag för det har jag ♥

   





Skapa flashcards