elin-mylife

Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av Elin - 5 oktober 2014 21:00

Har varit en så dryg och seg dag...klockan har gått jättesegt och tröttheten har bara legat över mig. Knappt orkat någonting men jag kunde i alla fall få ork till att dammsuga nedervåningen och sen storstäda mitt rum. Så nu är det fräscht igen efter ett låååångt tag. Kändes så himla äckligt idag alltså, nästan så att känslan var att jag inte kunde andas. Men nuså   

Nu på kvällen så gick pappa och jag en lång promenad i skogen med Trisse. Det var riktigt skönt och få komma ut i friska luften och få tänka och prata lite. 

Promenaden slutade med att jag hade TVÅ älgflugor på mig! Fyfan vad äckligt det var, fick verkligen panik!!! En kröp i nacken och en på ryggen..usch! Hatar småkryp och speciellt dem där!!   


Ikväll blir det Partjatime och försöka ha lite familjetid. Behövs nog verkligen eftersom att det var ett tag sen vi verkligen hade det och nästan suttit i varsit rum och vart osociala.

Familjetid är verkligen viktigt för en men också för dem andra i familjen. Man måste umgås, prata och någongång göra nåt tillsammans. Om man inte gör det mår man tillslut dåligt och det är ju inge vidare..så känner jag ibland och det känns som de andra känner så med. Söndagar är en perfekt dag för sånt, då vi oftast sitter vid tvn och är tillsammans. Har ni familjetid?

____________________________________________________________________________

Ny vecka imorgon igen, måndag. Gud vad fort helgen går..kan ju nästan bara blinka så är helgen börta! 

I alla fall. Skola och massa lektioner som jag inte ser fram emot! Får hoppas på att man får reda på engelskaproven för jag vill verkligen få reda på hur det gick....

Vi får också se om det blir en bra dag då jag MÅSTE ut på en löpningsrunda.    Hm.


Ont i huvudet idag och magen värker lite granna, nästan så att jag bara sitter och räknar ner till dagen jag blir sjuk...nu börjar partaj. Ha en bra kväll. Puss ♥♥

Av Elin - 5 oktober 2014 18:17

Medan jag väntar på att klockan ska bli innan sju och på pappa så gjordes ett test...

  Kram ♥

Av Elin - 5 oktober 2014 15:29

Ingredienser:                  130 grader i 30-40 minuter

5 ägg

4 dl socker 

100 g mörk choklad


Hur man gör...

1. Ta äggen och socker i en bakbunke som tål värme. Sätt över bunken med en kastrull med vattenbad. Vispa med elvisp tills den blivit 60-65 grader. 

2. Ta bort bunken från vattenbadet och fortsätt vispa med elvisp, enklast i en bakmaskin. Stanna inte och vispa förrän det är färdigt, risken är då att marängen sjunker ihop.

3. Smält chokladen i ett vattenbad. Blanda därefter i chokladen, endast lite med marängen

4. Klicka ut marängen med hjälp av två skedar på en plåt med bakplåtspapper. 

5. Grädda dem i ugnen i 30-40 min, beror på hur sega ni vill ha dem. 

Lycka till!   

 

Av Elin - 5 oktober 2014 10:30

 Hoppas att ni får ett bra slut på veckan. Ta vara på er lediga tid nu innan ännu en ny vecka börjar!   

Ovido - Quiz & Flashcards