elin-mylife

Alla inlägg under januari 2014

Av Elin - 31 januari 2014 22:59

Har du..
Kysst någon? - Ja
Sovit brevid någon av samma kön? - Ja
Sovit brevid någon av motsatt kön? - Ja
Slagit ner någon? - Näe, tror inte de
Ljugit för en bra vän? - Tror inte de
Svikit någon? - Inte vad jag vet
Fuskat på prov/läxförhör? - Näe
Blivit kallad Bögjävel? - Näe
Kallat någon Bögjävel? - Typ, mne sagt de tyst om de räknas xd
Druckit alkohol? -Nääe, eller ja kanske fått smaka lite nån gång men inte mycket alls!

Vem:
Skrev du senast till på msn? - Ingen jävla aning
Kramade du senast? - Pappa
Strulade du med senast? - Ingen
Sov du hos senast? - Hanna 
Kan du lita på till 100%? - Ingen...
Är den finaste personen som finns? - Finns så många! 
Vill du vara med just nu? - Många
Ringde dig senast? - Sarah
Skickade ett sms till dig senast? - Sarah
Skickade du ett sms till senast? - Sarah

Vad:
Drack du senast? - Tranbärssaft
Köpte du senast? - Kläder, skor, ljus, tuggummi
Gjorde du igår? - Skolan, chilladem satt vi datorn, kollade på tv, åt, sov
Ska du göra imorgon? - Chilla, kanske gå på en promenad/springa, lyssna på musik
Vill du göra just nu? - Sova xD
Åt du senast? - Hm, mat trorjah
Är närmast dig som är rosa? - Mitt mobilskal

KÄRLEK & FÖRHÅLLANDEN
Du är kär nu - Nej
Du har sårat nån så den börjat gråta - Hm, har jag nog..
Nån har sårat dig så du börjat gråta - Ja.
Du har haft ett förhållande som varade över 10 månader - Nej
Du har haft ett förhållande som varade över ett år - Nej
Du har haft ett förhållande som varade över två år - Nej


ÄRLIGHET
Jag har gjort något som jag lovat någon annan att inte göra - Ja
Jag har gjort något som jag lovat mig själv att inte göra - Ja
Jag har smygit ut utan lov - Näe
Jag har ljugit om var jag är för mina föräldrar - Näe
Jag har en hemlighet som ingen vet - Ja!!
Jag har fuskat i ett spel - Ja

DÅLIGA TIDER 
Jag har druckit alkohol - (Smakat lite)
Jag dricker mig berusad minst än en gång i månaden - Näe
Jag kan inte svälja piller - Ibland, ibland inte
Jag har tagit mediciner mot depression - Nepp
Jag har anorexia och/eller bulimi - Nä
Jag har sovit en hel dag utan att ha behövt det - Typ
Jag har vaknat gråtande - Tror de
Jag har somnat gråtande - Ja

DÖDEN
Jag hatar begravningar - Vet inte
Jag har sett någon dö - Näe

Någon nära till mig har försökt begå självmord - Hm.. kanske!

Av Elin - 31 januari 2014 22:38

Alltså tycker om låten lite grann, men det är själva refrängen som jag känt nåt för! ;) <3

Av Elin - 31 januari 2014 22:31

Vafan kom just på att det är första februari imorn, hur snabbt har inte denna månaden gått??? Det är sjukt vad fort att dagara går... snart är sommaren här, tänk er de men den är borta innan vi hunnit blinka! :o<3 

#Förstafebruari

Av Elin - 31 januari 2014 22:30

Fredag igen! Så himla skönt!!! Nu är man tredagarsledig och jag är så himla glad för de, en extra sovmorgon och en extra slapp dag, jiippi!<3 Kan inte bli bättre än de, eller jo, det skulle bli bättre om vi blev ledigare längre eller att vi slapp säfsen xD aja jag får nöja mig.


I skolan idag så gick dagen fortare än igår och det var ju bra men har inte direkt varit på topp humör, har bara velat komma där ifrån och inte orkat med nånting. Men jag tog mig igenom dagen. 

På morgonen kollade vi på en tråkig film enligt mig om Romarna och ja den blev långtråkig inte alls kul! Under förmiddagen så hade jag spanska men spanskaläraren var  inte på skolan för hon gjorde nåt annat så vi fick göra klart olika spanskauppgifter med dom som har extra engelska. 

Engelska, vi kollade på en svensk film för engelskaläraren är sjuk! ;) haha ibland är att soläraren att bra skön och tar en svenska film på engelskan! Men filmen var bra, lite pinsam i en del!! Hahaha. 

Svenska, jag läste några sidor ur en bok och den heter ''Björn'' haha så jäkla awesome namn på en bok. 

Idrott, jag var inte med eftersom vi skulle ha vollyboll och har ont i min hand så jag och Hanna gick på en promenad (hon var inte heller med för hon har ont i sina handleder tror jag?) vi fick gå till statoil och ja det är en bra bit bort! När vi kom tillbaka till skolan fick vi faktiskt sluta i TID idag, blev chockad


Jag gick sen till en annan skola för Sara och dom skulle hämta mig där så där stod jag och typ frös i tio-femton minuter tills dem kom så drog vi iväg till Karlstad och shoppade lite!

Var inte på så bra humör för medans jag väntade/åkte bilen blev jag bara sur och dyster sen när vi handlade.. jag blev också stressad när vi tittade runt i dom olika affärerna så handlade inte många grejer och fick inte tag i det jag letade efter men hittar de säkert på ullared! Jag fick i alla fall tag på ett par svarta byxor som passar hur jäkla bra som helst! Är super nöjd med dom! 149/199 kronor tror jag. En tröja, vad fan vare för färg haha? Den kostade 149/199 kronor. Det blev också ett par skor som jag blev heeeeeeeeeeeeeeeeelt kär i!!! Ett par svarta med små klackar och skosnören (svårt och beskriva) men dom var ursnygga. Dom kostade först 300 kr så jag bah ''nej'' (sadface) men sen sa mamma bah: Det är ju rea på dom!? Så då kostade dom 99 kr och jag fullständigt DOG! Hahahha<3 Är jätte nöjd i alla fall med allt!

Vi drog sen också till Ikea och var där i flera timmar och kollade runt, vi åt där och jag tog en tallrik med pommes, kycklingfile och beasås, nån kakbit och riktigt tjocka till de! Nämen utbrast helt bara: ''Jag kommer bli värsta tjockisen nu'' och hade extrem ångest när jag åt men efter försvann de som tur var men ja... 

På ikea så köptes det ett ljus och det luktar blåbär, muma säger jag bara, det luktar hur gott som helst! :) och så köpte jag tuggummi. 


När vi kom hem så prövade jag kläderna och Sara, Linus och Dennis kom igen så var dom här några timmar, pratade och sånt. 

Var rätt så trött så var inte så med, pratade knappt och var ledsen/sur för vill bara få lungt men det funkade och tyckte ändå att det var trevligt att dom var här! 

Nu chillar jag, lyssnar på musik och skriver med en kompis <3 ska kolla bloggar, facebook och annat shit, kanske kolla på någon film också. Dagen slutar bra.


Imorn är jag själv tills två så då ska jag ta de lungt, kolla på film/''äta go frukost''! Försöka springa om de inte snöar som vanligt.. annars gå på promenad. Vi får enkelt se vad som händer imorgon, hoppas att det blir nåt roligt bara!

Ses i nästa inlägg, ha en bra fredag Puss&Kram <3

(Alla bilder på grejerna kommer imorgon!!!! Vi kom hem sent och har haft besök sen jag kom hem så har varken hunnit eller orkat så ta det lungt det kommer!) #Peace



Av Elin - 30 januari 2014 18:15

Av Elin - 30 januari 2014 18:15

Sjukt seg dag det varit idag... kändes som att vi aldrig skulle komma ifrån skolan!! Sekundrarna gick till & med segt. :/

Min arm/hand har inte varit speciellt bra idag heller. Har fått sånna smärtor då och då o är blå o röd lite överallt. Den är helt öm också, kan knappt ta på den, om jag nuddar den typ dör jag :S är inte alls trevligt!

Pappa frågade om vi skulle åka till sjukan men sa ''vet inte'' och just nu känner jag att jag bara vill de :/ kan ju knappt skriva och bära ett mjölkpaket!


I skolan då; Först på morgonen skulle vi ha musik och teknik men lärarna är sjuka så vi fick kolla på en teknikfilm och ha vår idrottslärare. Efter typ halva lektionen fick vi rast i tjugo minuter och sen fick vi jobba med lite vad vi ville, jag jobbade med matte och det kan jag säga att de behövdes och det gick typ bra haha! ;) sen hade i en riktigt mattelektion och jag jobbade på! 

NO-vi kollade på en film om solförmörkelse, norrsken sånt ;) 

SO-vi kollade ännu på en film... orka kände jag!

Idrott-vi körde vollyboll idag och ja jag testade köra även fast jag hade ont och var blå/röd! Först gick det bra men fick bara ondare och ondare så jag höll nästan på och gråta... så jag gick och satt mig.. så nu är man här och typ dör av smärta!

När jag kom hem så installerade Ida Zoo tyccon på min dator!! Men.. självklart skulle det fucka så nu kan jag inte spela, fatta vad sur jag blev :( 

Puss&Kram :(<3

Av Elin - 29 januari 2014 21:33

sitter jag och kollar på efterlyst! :) 

Under kvällen har jag också kollat på när Ida kört zoo tycoon och det är as roligt!! Har chillat för armen!

Varit med mamma och handlat lite och så drog vi till Sara :) vi pratade och fikade. Det var roligt. 

Nä men ska väl fortsätta kolla, ses imorgon! Puss&Kram<3<3

Av Elin - 29 januari 2014 15:30

Hej på er! 

Usch, det blev en seg dag idag som vanligt.. :( dagen var helt okej bara det att man typ stukade armen/handen..

Berättar snart vad som hände! 

Klockan ringde 06.45 och var as trött, visste inte om jag skulle gå upp, haha men jag gjorde ju självklart de. Fixade till mig och åkte till skolan. Där mötte jag upp Hannie, vi pratade, gick till toan och sköljde av ett sår som jag fick :S satt i rasthallen och körde word in a pic.

När vi började snacka läraren vad vi skulle göra o sånt. Vi hade elevensval så vi fick göra olika saker och först hade jag slöjd i två timmar. Vi gjorde/hade batik. Det är att man tar ett tyg elr nåt, rullar de elr nåt och tar snören runt (svårt och förklara!!) sen doppar man de i en slags färg och så ska den va där i 40 min. Fan kunde ha tagit kort på den men kan göra de sen :)
Lunch (var världens längsta kö!) 

Idrott, vi spelade vollyboll och blev indelade med både åttor och nior inte direkt det roligaste, vågade knappt säga nåt eller göra nåt.. failade ju också hela tiden :( sen hände de! Jag typ träffade bollen på nåt sätt så handen böjde sig och small som fan! Fortsatte spela men smärtan blev bara mer o mer så tillsist fick jag sätta mig och vila i typ 10 minuter, var uppe på benen igen men orkade inte spela för hade så ont så var inte med på resten av lektionen. Så min mattelärare kom o frågade varför jag inte va med och var schysst! Han sa att jag var duktig och så men jag sa ''äsch'' o känner extrem ångest att jag inte sa tack. Att jag är så dum!! När vi tillslut slutade så ringde Sara och frågade vad jag gjorde och om jag ville ha skjus hem för hon skulle hämta Dennis så hon fick hämta mig! :) Var jätte schysst! Hon frågade också om jag gjorde nåt speciellt på lördag och de gör jag ju inte så vi ska åka till Karlstad o shöppa lite, jättekul!!! 


När jag kom hem berättade jag vad som hänt och fick ett ''bandage'' för jag har så ooont!! Kan knappt skriva på datorn uschfy och mår inte så bra, så sjukt trött så håller på o somna!

Nu sitter jag och chillar, blir ingen dans idag.. fuck this shit

Ha en bra kväll Puss&Kram

       

Skapa flashcards