elin-mylife

Alla inlägg under januari 2014

Av Elin - 9 januari 2014 17:45

Tycker faktiskt att den här är rätt så okej/bra ;)

Av Elin - 9 januari 2014 17:30

Dagen började med att man sov skit dåligt inatt med och vaknade vid sex när mamma och Ida gick upp, inte kul direkt och har varit lite småtrött hela dan.
Sen inleds dagen i skolan med musik... och vi spelade ukulele, jomen det var faktiskt ganska roligt, bara det att jag failade ibland, men hallå det var första gången :) 
Sen tråkiga teknik :/ vi gjorde en lysdioder. Hehe. 

Matte, no, so och idrott hade vi resten av dagen.

Idrotten har också förstör min mage och lungor.. har så jävla ont i magen och kan inte andas normalt. Andningen gör som ett stopp när jag försöker andas in, fyfan :'/ Så får försöka vila tills imorn för då har vi mer idrott! 


Idrotten var att först gjorde vi en ''hinderbana'' och vi fick hoppa över hinder sånna som man har i löpning typ och det var mot femton styckna man skulle hoppa över och ofc så skulle jag dra ner några men var kanske 2-3 stycka haha. Sen skulle man göra högaknän på tjockmattor och springa sammtidigt... sen skulle man springa snabbt på några grejer, vet tyvärr inte vad de heter hahha, men det var as kul iaf. Och sen hoppa över stora plintar, fan vad jobbigt det va när man knappt har kraft kvar. ;) Sist skulle man göra tio armhävningar och tio situps. Alla var slut efter en runda!! Låter inte så jobbigt, men det var jobbigt! 
Så körde vi den rundan TRE GÅNGER :S

Sist körde vi också konditionstest och då skulle en grej pipa och då fick man springa över till andra sidan, sen pep det igen och då skulle man springa tillbaka. Först gick det segt och sen gick det snabbare och snabbare. Men jag kom ''ganska'' långt, max var 25 gånger, nåt med tjugo var max iaf och jag kanske kunde runt femton? Vetofan, men blev inte sist som tur var så jag känner mig ändå rätt nöjjd!! :) 

Hjärtat slog allt fort, andningen blev as jobbig och höll på och svimma, skojar inte! Så jag var tvungen och gå till omklädningsrummet, bytte om och åkte hem. 


När jag kom hem så gjorde mamma mat och jag pratade jätte mycket med mamma vad vi gjort i skolan och det har jag inte gjort sen ja när var de senast? Tyckte det var bra att hon visste vad vi höll på med i skolan.
Vi åt och så kom Ida hem typ precis, vi snackade och nu vilar dem och jag sitter här, lyssnar på musik och har kollat bloggar :) Blir och spela sims strax. 

Snart helg, och då förhoppningsvis om det är bra väder, kvittar om det bara är molningt med sak samma så ska jag försöka gå ut och springa, känner mig just nu så peppad för de, efter vi startade idrotten idag. 
Nu vill jag fan kämpa.

Ha en underbar dag i mörkret hehe, Puss&Kram <3<3

Av Elin - 8 januari 2014 19:37

Nu blire tv från åtta till tio. 
Först ska Ida och jag se Sveriges Mästerkock, riktigt bra är de! Sen vid nio är det premiär av Efterlyst, det börjar igen!!! Och jag är så hyper för de :D

Är också sjukt glad nu.. tänker på ''min'' prins och mår bra. 
Imorn är en ny dag i skolan och då får men se honom igen, längtar, min älskling! Hihi<3 

Ni har säkert hört den här förut, men just nu såhär jag känner/tycker osv. 
Ha en bra kväll, det kommer iaf jag ha! :) Puss&Kram :*<3

Av Elin - 8 januari 2014 15:37

Av Elin - 8 januari 2014 15:30

Nu är första skoldagen klar efter vinterlovet och det känns inte kul och vara tillbaka! Men tyckte att det blev rätt så rastlöst och vara hemma så lite skönt äre väl. Allt är bättre än läxor, engelska och no.. 
Fy vad dåligt man sov inatt! Sov inte mycket alls, kanske 3 timmar för jag vaknade ständigt hela natten. Somnade i några minuter, vaknade, somnade, vaknade osvosvosv! Vaknade också kvart över sex och bara yeeey, var sjukt pigg så jag bara låg i sängen i femton/20 minuter. Klädde på mig, åt och fixade mig. 


I skolan var det tyvärr en vanlig dag, alltså arbete, usch trodde att dagen skulle vara roligare men jaja.. först hade vi svenska och fick reda på att vi ska ha prov i verb, adjektiv osv nästa vecka. Det kommer jag nog fixa, men är mest rädd för och blanda ihop dem, men ska kolla lite extra på de på söndag/måndag.
Vi övade också lite mer på de, hehe.

På spanskan så hade vi inte spanska typ.. vår lärare var sjuk för vi skulle tydligen slå ihop två spanskagrupper tyvärr så det blev inge spanska. Vi läste på lite på månaderna, veckodagarna och så körde vi kort, rätt okej faktiskt! ;)

På engelskan gjorde vi lite olika uppgifter, rätt så roligt. Vi hade också matte idag och då gjorde vi olika uppgifter då också och det var inte så kul men lärde mig väl lite grann idag xD

Som sista lektion pratade lärarna vad som skulle hända den här terminen, när vi hade lov och så. Så tog dom oss två och två och pratade med oss för lite olika saker. Det som var as roligt var att läraren typ tappade suddet på pennan och stiftet åkte ur så hennes händer typ flög upp eller hur man ska beskriva och jag höll på och börja skratta åt de men jag var tvungen och hålla mig, så där satt jag och typ asgarvade och det är inte bra, hahahhah!!! Menade inte och skratta åt henne utan åt det som hände. Omg ni skulle sett, mwhihih!


Men nu är jag hemma och ska chilla, ska koka potatis och dra in fisken i ugnen för jag är själv hemma. Ida kommer efter fyra så det blir bra! :) 

Glömde också en svenska bok i skolan.. och den ska vi läsa klart tills nästa vecka ''faaan'' säger jag bara!! Har inte kommit långt alls så får läsa på i helgen. Kanske nån som kan läsa åt mig?? :) 


Igår skrev jag ju att jag och pappa gick på promenad, ja vi är lite vänner för i ? Måndags tror jag aa, det var de så skulle jag säga godnatt så kom han och gav mig en kram och sa förlåt flera gånger. Sa också flera saker till honom för han måste fatta och han förstod. Hördes att han var riktigt ledsen för de som hände och jag själv började böla som vanligt haha. 
Det som hände kommer jag inte direkt förlåta så ''mycket'', hoppas att ni förstår? Jag var och är fortfarande besviken på honom för det som hände och kommer kanske inte känna det som jag direkt gjort för honom förut (far och dotterkänslor) inget annat XD 
Men han är ändå min pappa och jag älskar honom såklart, så livet måste gå vidare men det är svårt. Jag vart ju fasen rädd för det som hände, vet inte varför jag blev rädd för han gjorde inget hotfullt eller nåt.
Snarare blev jag rädd för mig själv, så som jag sa och så har jag aldrig känt eller varit med om mig själv. Var så chockad, ledsen och iriteerand på samma gång så jag blev rädd för mig själv antar jag!?

Men det är bättre och hoppas att han blir en mycket bättre person..


Nu ska jag göra annat, spela sims och göra food om en stund!
Ha en bra dag. Puss&Kram <3


Av Elin - 7 januari 2014 18:01

Tisdag jah, inte hänt så mycket idag faktisk har varit riktigt skit väder ute tyvärr!

Men vaknade vid tio och låg kvar en halvtimme, åt frukost och gjorde mig iordning. När jag var klar så gick jag och pappa på en promenad och var ute en stund. Det började spöregna då och då men det sket vi i så vi fortsatte gå. 
När vi kom hem så satte jag mig och spelade sims, mamma och jag gjorde en familj som såg as rolig ut, alltså gjorde vi en konstig familj. Vi möbelera också huset till dom ;) 

Så spelade jag lite sims på min familj. Pappa hade hämtat Ida äntligen på busstationen för hon har varit hos sin kille sen annandagjul och det var gryymt och se henne! 
Hon hade också köpt en present till mig och jag blev glad men tänkte också att hon inte behövde ge mig nåt, men hon ör vad hon vill med sina pengar liksom. Jag fick en burk med nagellacksremover och två dependnagellack, haaaapptface!!! Det ena nagellacket är lila med glitter i ♥_♥ och det andra ljusljusrosa, awesome! Men båda är jätte fina och är nöjd med alla tre sakerna!
Men det som var lite kul för några dagar innan så hade jag pratat med mamma och sagt att jag skulle köpa en sån nagellacksremover så fick jag en idag!!! Hihi, alltså tror hon är synsk.... för det var samma på julafton. Det är iaf nåt speciellt med henne. 

Prövade removern och den var så grym!!! Den kan jag tipsa om!!! 

Nagellacken ska jag testa efter jag testat mina andra som jag fått, idag ska jag måla på de jag fick av Hanna <3 

Thank you. 


För en stund sen också så städade jag mitt rum så det är rent och fräsch, måste bara byta lakan men gör säkert det ikväll eller imorn. 
Snart ska jag också dusch. Senare blir det också Sveriges Mästerkock! :)



Har också sån ångest för att det är skolan imorn.. började i lördags! Jag vill verkligen inte dit! Usch. 
Då kommer allt tillbaka, min jävla stress, magen fuckar upp och allt! Nä, i år ska jag fixa de här. Puss&Kram ;*

Av Elin - 6 januari 2014 22:54

Känner att jag suger på och blogga nu.. vet ej varför men den glimten för och blogga är inte lika mycket här längre tyvärr! Så förlåt för kassa inlägg men jag försöker!

Men strax ska jag dra mig till sängs. Godnatt <3

Av Elin - 6 januari 2014 20:00

Premiären av Sveriges Mästerkock! <3




Skapa flashcards