elin-mylife

Alla inlägg den 29 oktober 2014

Av Elin - 29 oktober 2014 22:00

Idag fick jag gjort 3 1/2 grej gjord av 5 på min planeringslapp. Bra gjort av mig då jag varit borta och haft besök av min kusin och hennes barn, Sara och dem. :)

Fick dock inte in en löpningsrunda, istället blev det en promenad med mamma och jag är i alla fall glad för det, bättre än att bara sitta inne och inte göra ett skit! Planerat in inlägg, dock inte skrivit in dem men jag ska göra till helgen. Duschat.


Följde också med mamma och Sara till kyrkan och fixade några gravar till morfar, mammas mormor osv.. La dit några dekorationer och så :) Blev jättefint! 

Just i den stunden när vi stod hos morfar kände jag att det blev jobbigt. Fick en så jobbig känsla i magen och kände mig så ledsen. Vet inte varför.

Tankarna kom, "Varför ska jag vara ledsen när jag inte träffat honom?" "Jag vet inte vem han är så hur ska jag kunna vara ledsen för honom då?" 

Klart man kan vara ledsen för honom för att han inte finns och aldrig kan komma tillbaks. Men känns bara så konstigt enligt mig, att vara ledsen för någon jag inte träffat. Jag är mer ledsen för att jag inte fick träffa honom.

Vad mamma småsagt om honom så har jag hört att han var jättesnäll mot oss barnbarn men hemsk mot mamma och hennes syskon. Så helt ärligt vet jag inte vad jag ska tycka, om det är bra att jag inte träffade honom eller dåligt.

Men på samma sätt vill jag att han ska vara här hos oss! Skulle kännas så bättre. Vid familjebråk och ifall man var ledsen och bara kunde åka till honom och bli tröstad.. vad mamma mer sagt är att han inte ville att det skulle vara bråk inom familjen och att vi inte skulle vara ledsna, just i den tanken skulle det bara känts så bra om han då var här.. vill bara att jag skulle fått träffa honom! En gång! Få prata om allt möjligt, få veta saker om honom. Åh jävla tårar..

____________________________________________________________________________

Har varit så himla bra väder idag, sol och lite varma vindar. Helt fantastiskt höstväder! Får verkligen hoppas på att det kommer vara fler sådana dagar.

Men senare efter tre när vi var på promenad blev det sjukt kallt, efter bara några meter vill jag bara vända om och gå in igen men mamma pushade på mig så vi gick en bra bit. Får verkligen ta fram vantar snart, halsduk och ta vinterjackan om dagarna. 


Har inget inplanerat imorgon då jag sitter och funderar vad som ska hittas på. Vill verkligen på en löpningsrunda, kroppen nästan skriker. Men det är så äckligt kallt ute och jag är rädd för att jägarna ska vara i skogen och jag blir skjuten. Hehe skämtåsido! Kommer förhoppningsvis på något då. 
Hoppas att ni haft en bra dag för det har jag ♥

   





Av Elin - 29 oktober 2014 16:27

 

Vad har ni själva för er? ♥

Av Elin - 29 oktober 2014 02:06

Just kollat på Rea och Portkod och funderat lite på vad jag ska göra idag/"imorgon". Skrev ner en liten planeringlapp förut och jag fick fram att jag kanske ska ta lite foton - ni får kanske se imorgon vad det är för foton. Ska försöka ta mig en springtur med, planera tidsinställda inlägg. Blogga och sånt.

Men vi får också se vad vädret har att erbjuda, så att det inte är som nu - blåsigt och så. Men bara det inte regnar så funkar det :) springa är det ända jag vill just nu. Få komma ut och röra på mig i den friska luften och känna mig bättre. Bara få släppa allt ett litet tag...


Magen börjar krångla på mig just nu och jag är riktigt illamående. Lite trött är jag med så får ta och lägga mig nu. Är dags helt enkelt!

Sov gott allihopa ♥


HAHAHA 

Ovido - Quiz & Flashcards