elin-mylife

Alla inlägg den 26 oktober 2014

Av Elin - 26 oktober 2014 22:32

Hoppas på att jag inte börjar bli sjuk igen då jag börjar få ont i halsen..Får vänta på att man får nya krafter tills imorgon och hoppas att det onda försvunnit då för känner att jag inte pallar med en förkylning till! Speicellt inte nu när det är lov och allt!!!  


Hur ser lovveckan ut då? 

Hm..funderade lite på det och det ser nog ut så här: Övernattning tillsammans med Hanna, träning ifall det är uppehåll, träffa Tim, blogga, fota och lite sånt. Så långt som jag hunnit tänka igenom..ska också försöka få ihop lite vad jag ska blogga om under resan, sen börja skriva det till helgen då jag nog inte kommer ha tid nästa vecka. 

Ska självklart också bara ta det lugnt. :)

Nej nu skiter jag i det här för idag ~ Nu går jag raka vägen till sängen och sover! Godnatt ♥  


Av Elin - 26 oktober 2014 20:29

Har verkligen varit en "ta det lugnt dag" - har verkligen inte gjort någonting idag. Förutom en promenad med mamma, Trisse och Ida. Därefter har vi fixat lite med möbler ute inför vintern så att det inte blir förstört!

Bara suttit inne annars med datorn och mobilen i högsta hugg. Tråkigt enligt mig men vad ska man hitta på när vädret suger?

Kvällen började i alla fall med några Skip-bo matcher - gillas verkligen! :) 


Regn, blåst, kyla, regn och ännu mer regn är vädret. Och det kommer säkert fortsätta så här. Riktigt tråkigt då dem flesta av oss har lov och då man vill vara ute, träna, fota och säkert mycket mer. Humöret blir som sämst p.g.a vädret och man blir sjuk. Nä, här längtar man bara tillbaka till sommarn...

Får hoppas på fint väder imorgon då jag funderat ut lite saker som jag ska hinna göra ute innan Hanna kommer! Och det blir lite övernattning här med Hanna, vi ska se på The walking dead tillsammans (sitta och fangirla tillsammans höhö), sen får man se vad som hittas på i alla fall! :)

Kommer dock bli dålig uppdatering imorgon, men nåt kommer det helt klart komma upp. Ska också försöka att informera er om resan som vi ska på vecka 45!!! :) Spännande, spännande!

Taggad är jag, det kan jag ju säga - men ändå så vill jag inte på samma sätt. Hm? 


Vad har ni gjort idag? Kram ♥

     










Av Elin - 26 oktober 2014 13:01

Igår gjorde mamma en bara för god efterrätt och tänkte att jag absolut skulle dela med mig av den! Tyckte att den var suvärent god och inte för mättande utan den skulle passa perfekt till en trerättersmiddag :) 


Ugnstemperatur 225 grader

Du behöver: 

Äpplen ~ beror helt och hållet på hur många ni är (när mamma gjorde tog vi 3 styckna) 

1 dl sötmandel 

50 g smör

3/4 dl socker

1 msk vetemjöl 

2 msk mjölk 


Du gör så här:

(Du kan koka äpplena innan ifall du vill ~ då tills de blir lite mjuka) 

1. Skala, kärna ur och dela äpplena på mitten. Lägg de kokta eller okokta äppelhalvorna på ett ugnssäkert fat.

Toscaglasyren: 

1. Hacka mandel.

2. Smält smöret i en kastrull. Tillsätt övriga ingredienser.

3. Koka upp under omrörning. 

4. Häll glasyren över äpplena och grädda tills ytan fått vacker färg, ca 10 minuter. 

Servera dem ljumma med glass eller vispad grädde. Lycka till! ♥

 

Googlebild!!!







Av Elin - 26 oktober 2014 10:27

Haha äntligen har jag hittat denna - glömt och fråga Sara vad den heter, men nu. Så jävla bra!!! ♥♥

 

Hoppas att ni inte glömt och dragit bak klockan en timma? Nu har vi en timma extra och sova, dock känner jag inge skillnad ;) Helt onödigt och ställa om klockan enligt mig...

Ha en grym dag ♥

 


Av Elin - 26 oktober 2014 00:10

Funderar starkt på och lägga mig för jag är sjukt trött men känner med att jag bara vill vara uppe. Lyssna på musik hela natten och bara spela nåt. En liten stund till ska jag allt vara uppe har jag bestämt. Thank you good att denna låten då piggar upp mig och håller mig vaken ;) Kanske att man skulle ta och spela lite gthotel? HAHAH!! ♥♥


Ovido - Quiz & Flashcards