elin-mylife

Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av Elin - 1 oktober 2014 20:46

Har haft fullt upp med pluggande inför noprovet imorgon och vet inte alls hur det känns inför imorrn. Vet inte om det kommer gå bra, dåligt. Hm..får helt enkelt köra igenom en gång till innan jag lägger mig. Känns lika bra! 

Tur som det är så har vi no som första lektion och det känns skönt. Lika bra och göra proven så fort som möjligt så att man slipper dem sen.   

Bara och tänka positivt.

Blev en tvkväll, satt och kollade lite på bonde söker fru. Nu klockan nio blir det premiär av Efterlyst. Spännande!


Idag så hade vi ett prov till i engelskan, läsförståelse och vi hade ingen aning om det! Kände mig inte nöjd alls efter provet, men det går som det går. 

Mitt i allt, på spanskan skulle vi får reda våra provresultat. Kändes inte så himla bra, visste att jag i alla fall skulle bli godkänd. Skakade lite granna och det kändes sjukt jobbigt. Tillslut var det min tur och gå fram och titta (Vi fick inte proven för att någon inte hade gjort provet.) Tittade på lappen och så såg jag...jag fick inte fram ett jä*la ord. Tittade på läraren och tillslut fick jag fram ett "oj". Gick och satte mig igen och jag höll nästan på och gråta..


A. Det var ett A! ETT A!? Det kändes så himla bra!! Bästa provet jag någonsin fixat. Var tvungen och ringa mamma direkt efter att lektionen var slut. Pappa och mamma var så himla glada för min skull och ja, kan inte få fram ord vad jag känner!!!!  Nu känns det bara positivt och gå till spanskan, speciellt efter provet och vad jag visat! Bara och köra på nu alltså och visa att jag kan mer.   

___________________________________________________________________________________

Imorgon då jag gjort provet och skoldagen är slut kan jag gå från skolan fri från alla prov, läxor och äntligen kan slappna av i soffan och inte känna någon stress. ALLS! Inte behöva tänka på nåt. Känns verkligen skönt! 

Helgen blir ledig, vad jag vet i tillfället och behöver då bara börja tänka på skolan på måndag då jag ska ta hem matten och repitera inför matteprovet på onsdag. Men det är då! Nu är nu.

Vi får se vad som händer imorgon, slutar tidigt så funderar på en promenad? Vi tar det då   

Kvällsmat, noläsnings och efterlyst står på listan. Därefter sänga! Ha en bra andra oktober imorgon ♥

   





Av Elin - 1 oktober 2014 18:53

     

Har haft en sjukt stressig månad med läxor, massa prov och skolan överhuvudtaget. Om man tar i helhet så har två tredjedelar av förra månaden gått åt till skolan! Knappt haft någon fritid och jag antar väl att denna månaden fortsätter så...vart med om saker och ting men kommit tillbaks till mitt gamla jag igen. 

Oktober;

 

Nu är vi i en ny månad, oktober. Hoppas på att denna månad blir bättre än september. Mindre läxor och prov. Mer FRITID! Fast som det ser ut nu i början av månaden så tror jag icke att det blir så.

Får också försöka komma igång med träningen igen satt jag är igång men som sagt, mina dagar har gått åt prov så inte så lätt. En födelsedag och höstlov har jag och se fram emot iaf :) Härligt!!! 
Hoppas på att denna månaden som sagt är bättre än september men känns inte så i nuläget i alla fall. 

Ha en underbar oktober alla ♥



Skapa flashcards