elin-mylife

Alla inlägg under oktober 2014

Av Elin - 16 oktober 2014 18:42

Av Elin - 16 oktober 2014 14:51

Hanna skrev ett så fint inlägg på sin blogg om Jack♥ i tisdags och jag har helt enkelt glömt och skriva det här. Den var så bra så jag läste om den flera gånger både idag och igår. 

Jag blir inte ledsen när jag läser det utan jag känner styrka och glädje inom mig för när jag läser det så dyker alla minnen upp. Håret reser sig på armarna, jag ryser till och jag får som en varm känsla inom mig.

Allt du skrev betyde så jävla mycket för mig ska du veta och när jag såg er tillsammans så var det som att det var NI på något sätt. Syndes i dina ögon, hur glädjen kom när han var vid dig. ♥


Jag tycker verkligen att ni ska gå in på hennes blogg och läsa vad hon skrev! Gör det. http://novembertjej.bloggplatsen.se/2014/10/14/10893000-sander-styrka-tanker-pa-dig-lt-3/#kommentarer  Tack fina du! ♥

Av Elin - 15 oktober 2014 19:36

Tack snälla för alla krya-påhälsningar och för vad som hänt med Jack osv!♥ Det betyder verkligen guld när ni skriver sånt här. Ni gör mig mycket gladare för allt FINT ni skriver! Och att sen veta att det inte bara händer en själv. Känns inombords att ni verkligen finns och hjälper till. Tack igen 


Har tänkt mestadels av dagen på Jack. Jack mår bra nu och då känner jag att jag mår bra med. Han har det bra och ser ner på oss alla. Ser till att vi sköter oss. Men också att vi mår bra! Även fast vissa av oss i familjen inte mår bra just nu så kommer dem göra det. Man måste få tid och sörja, nåt man måste acceptera att andra ska få göra för att en själv inte känner så/känner sig bättre! Men vi måste tänka rätt och posetivt också. Att det som vi egentligen gjorde var bra - för honom! Hemskt men det är sant. Hellre att han nu mår bra men att vi fick göra som vi gjorde än att han bara skulle lida till dötts.. ♥

Jag mår också mycket bättre idag. Tänker inte på det hemska utan det posetiva och försöker gå vidare! Tårarna rinner inte längre ner för mina kinder och jag känner mig gladare, även fast det finns ett stort tomt hål i hjärtat mitt och att det kanske inte syns.

Kommer vara tomt när de kommer - inget skällande, inget viftande och speciellt inget som kommer och lutar sig emot en så man håller på och ramla. 

Känns också som att han är helt borta, långt härifrån. Men det är han inte, han ligger här i graven dit vi kan gå ifall vi behöver tröst, sörja. Han är inte långt härifrån, känns så. Men det är för att vi inte får se honom, känna hans närhet och lukt. Han är här och kommer alltid vara. I minnet, bilder, röster, gården. Nästan så att jag känner hans närhet, brevid mig nu. Hans underbara tassteg. ♥ 14/10-14 det var då det kom en ny stjärna till himlen. Älskar dig ♥

___________________________________________________________________________________________


Känner mig bättre idag från min förkylning. Hostan börjar dock bli värre, snorar/nyser och rösten är hemsk. Men jag är helt klart på bättringsväg och känner mig friskare. 

  

Förhoppningsvis blir det skola imorgon, inget jag lovar men känner just nu att jag kan gå iväg. Behöver det efter dem här två dagarna! Saknar verkligen alla just nu, både kompisarna men också lektionerna (dock inte och arbeta) men själva lektionerna då man kan prata och på nåt sätt känna sig fnissig och glad. Gillar inte skolan men jag kan verkligen erkänna att jag gillar inte och vara hemma!

Slutar ju tidigt med  i skolan så det är lugnt men funderar också på och stanna kvar och arbeta en liten stund. 

Vi får helt enkelt se..


Ska läsa på svenskan snart då jag nog ska ha svenskaprov imorgon. Blir att bara ta det lugnt resten av kvällen då det blir Efterlyst 21. Har ni haft en bra dag? Kramisar ♥

 




Av Elin - 15 oktober 2014 09:35

Är återigen hemma idag. Väldigt trist då jag hoppades på och kunna gå till skolan men det blev inte som jag tänkt mig. Mår bättre idag men är ändå dålig. Fått hosta som gör så himla ont i bröstet så försöker att inte hosta..måste ju men vill inte!

Skulle gått iväg till skolan men mamma tvingade mig och vara hemma och jag kände att det ändå var bra men fortfarande trist och jobbigt. Får hoppas på att jag frisknar till under dagen   

Ska försöka att vila så mycket som jag kan idag, käka mycket clementiner och läsa på svenska - inte för mycket dock men lite granna för jag anser att om man är sjuk ska man inte behöva göra läxor osv. Men man bestämmer ju det helt enkelt själv!

Ska försöka äta lite frukost snart och kanske se på serie eller nåt.


Mår bättre idag för vad som hänt och jag vet att Jack♥ mår bättre och har det bara för bra nu, inget lidande utan han mår bra. Så nu är det bara att jag kör på igen och går vidare. Men en sak är säker, ingenting kommer bli som förr efter att vi setts varje dag i ca 5 år.

Hoppas att ni får en bra onsdag! ♥♥ 

   

 

Av Elin - 14 oktober 2014 16:39

 

Att höra det hemskaste ljudet som finns bara en bit ifrån mitt rum. Sen därefter se dig släpas ner i "graven". Det var inget jag önskat men du är inte långt ifrån oss gubben och om man blir ledsen är det bara att gå till dig och prata ♥ Tack för denna tiden ♥ Nu har du det bra grabben för det är du värd ♥




Av Elin - 14 oktober 2014 14:38

 



Av Elin - 14 oktober 2014 12:36

 

Av Elin - 14 oktober 2014 10:31

 

Alla här nere saknar dig lille Jack ♥ Speciellt din bästavän, Trisse.. ♥ Men nu lider du iaf inte mer ♥ Vi ses om några år, då ska vi göra allt tillsammans igen och uppleva allt igen, det lovar jag ♥

Skapa flashcards