elin-mylife

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2014

Tack ~ Bättringsväg

Av Elin - 15 oktober 2014 19:36

Tack snälla för alla krya-påhälsningar och för vad som hänt med Jack osv!♥ Det betyder verkligen guld när ni skriver sånt här. Ni gör mig mycket gladare för allt FINT ni skriver! Och att sen veta att det inte bara händer en själv. Känns inombords att ni verkligen finns och hjälper till. Tack igen 


Har tänkt mestadels av dagen på Jack. Jack mår bra nu och då känner jag att jag mår bra med. Han har det bra och ser ner på oss alla. Ser till att vi sköter oss. Men också att vi mår bra! Även fast vissa av oss i familjen inte mår bra just nu så kommer dem göra det. Man måste få tid och sörja, nåt man måste acceptera att andra ska få göra för att en själv inte känner så/känner sig bättre! Men vi måste tänka rätt och posetivt också. Att det som vi egentligen gjorde var bra - för honom! Hemskt men det är sant. Hellre att han nu mår bra men att vi fick göra som vi gjorde än att han bara skulle lida till dötts.. ♥

Jag mår också mycket bättre idag. Tänker inte på det hemska utan det posetiva och försöker gå vidare! Tårarna rinner inte längre ner för mina kinder och jag känner mig gladare, även fast det finns ett stort tomt hål i hjärtat mitt och att det kanske inte syns.

Kommer vara tomt när de kommer - inget skällande, inget viftande och speciellt inget som kommer och lutar sig emot en så man håller på och ramla. 

Känns också som att han är helt borta, långt härifrån. Men det är han inte, han ligger här i graven dit vi kan gå ifall vi behöver tröst, sörja. Han är inte långt härifrån, känns så. Men det är för att vi inte får se honom, känna hans närhet och lukt. Han är här och kommer alltid vara. I minnet, bilder, röster, gården. Nästan så att jag känner hans närhet, brevid mig nu. Hans underbara tassteg. ♥ 14/10-14 det var då det kom en ny stjärna till himlen. Älskar dig ♥

___________________________________________________________________________________________


Känner mig bättre idag från min förkylning. Hostan börjar dock bli värre, snorar/nyser och rösten är hemsk. Men jag är helt klart på bättringsväg och känner mig friskare. 

  

Förhoppningsvis blir det skola imorgon, inget jag lovar men känner just nu att jag kan gå iväg. Behöver det efter dem här två dagarna! Saknar verkligen alla just nu, både kompisarna men också lektionerna (dock inte och arbeta) men själva lektionerna då man kan prata och på nåt sätt känna sig fnissig och glad. Gillar inte skolan men jag kan verkligen erkänna att jag gillar inte och vara hemma!

Slutar ju tidigt med  i skolan så det är lugnt men funderar också på och stanna kvar och arbeta en liten stund. 

Vi får helt enkelt se..


Ska läsa på svenskan snart då jag nog ska ha svenskaprov imorgon. Blir att bara ta det lugnt resten av kvällen då det blir Efterlyst 21. Har ni haft en bra dag? Kramisar ♥

 




 
 
Sofia

Sofia

15 oktober 2014 21:01

Nu är del 2 uppe :)

Kramis

http://bian.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

15 oktober 2014 21:13

Skönt att det är på bättringsvägar.. vet att folk säger att tiden läker alla sår men det är f*n inte sant. Och det vet jag. För jag vet hur de tär att förlora någon man älskar. Krya på dig det sista nu och hör av dig om du behöver snacka <3Kram

http://nattis98.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

15 oktober 2014 22:09

Finns så mycket fint så vet inte vad jag ska klicka hem, men hittat massa snyggt som jag tror jag klickar hem;)

http://nattis.bloggplatsen.se

 
Cornelia

Cornelia

15 oktober 2014 23:21

Härligt att du börjar må bättre! Det går alltid bra å skriva om du skulle behöva! ^^

sv: Tack så mycket! :D

http://neliiaah.blogg.se

 
Mizca

Mizca

16 oktober 2014 14:35

Vad härligt att du är tillbaka till rätt håll =)

Svar: Ja precis. Ibland kan jag sitta flera timmar i sträck och glömma av tiden liksom !

http://www.mizca.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Ovido - Quiz & Flashcards