elin-mylife

Alla inlägg under oktober 2014

Av Elin - 22 oktober 2014 08:23

DAGENS KLÄDER:
Jeans, linne, långärmat


DAGENS MAT:
Vet inte, pappa skulle nog laga bacon och potatisbullar...  


DAGENS PLANER:
Skolan, plugg


DAGENS VILL HA:
Tuggummi. 


DAGENS TRÅKIGASTE:
Träningsvärk - värre än någonsin idag! Kunde knappt gå upp från sängen idag, kan inte heller gå..:( 


DAGENS HUMÖR:
Glad, skrattig, trött. 


DAGENS ÖNSKAN:
Att träningsvärken försvann!!


DAGENS LÄNGTAN:
Höstlovet. 


DAGENS TV-SERIE:
The walking dead

Hoppas att ni får en härlig dag fina ni

Av Elin - 21 oktober 2014 21:45

Internetet har krånglat hela kvällen så har inte kunnat varit inne. Om det inte hade krånglat hade det absolut varit uppe tidigare..

Fått sådan panik ifall att det skulle vara nere hela kvällen, arg och allt för att det var nere. Men tackar för det så fick jag matten klar, övade på det eftersom att vi helt plötsligt skulle ha ett jävla läxförhör när jag bara övat på det en-två gånger. Bra tänkt där...nu kommer jag absolut faila då jag inte förstår och när jag inte fått hjälp och övning tillräckligt! Tack så himla mycket. Toppen dag! 

Spanskan är klar, inläst och skriven. Imorgon blir det redovisning! Engelskan blev vi klara med dock så slutade Alice redigeringsprogram och fungera så vi har ingen aning om hur vi ska göra nu. Vi får förklara för lärarn, inte vårt fel att det strular med ALLT verkligen! Skulle bara kunna lägga mig på golvet just nu och gråta. Men jag vill inte det, jag är stark, jag klarar detta. Jag vet det. Tufft och jobbigt - men jag vet att imorgon är det en ny dag och jag har klarat det. 


Haft idrott och har fått värsta träningsvärken i benen och jag kan verkligen inte gå! Ser ut som att jag går på is. Kan inte böja mig ner, gå upp/ner för trappor - inte ens sätta mig?! HAHA ser riktigt kul ut! Jävla idrott...xD

Ska också få göra svenskaprovet på torsdag på studiestödet. Blir då svenskaplugg imorgon, men också no. Slutar tidigt så då är det inte alls något problem :) ifall jag inte kommer på något helt plötsligt som jag ska göra. 


På engelskan när vi spelade in tvshowen så klädde jag ut mig till kille och jag tyckte att jag passade väldigt bra i det..

 

Vad tycks? 


Nu ska jag packa ner grejerna inför skolan. Därefter svara på kommentarer, kolla bloggar, äta osv. Stressstress!! 

Syns imorgon då jag ska uppdatera er mer :) hoppas att ni haft en härlig dag! Kram <3





Av Elin - 21 oktober 2014 18:08

 

Snart mattearbete också..min kväll suger! Uppdatering kommer senare ♥♥

Av Elin - 20 oktober 2014 21:45

Tänkte att jag skulle hinna uppdatera er lite snabbt då jag måste hinna läsa igenom engelskan tills imorgon, kolla bloggar osv. Måste sedan få i mig något då jag knappt fick i mig nåt vid middagen..var både så förbannad, nervös och generad vid middagen.

Ida hade berättat för mamma om att jag nu har kille. När jag tänkt att det skulle bli en överrasking för både mamma och pappa men det sket sig ju. "Att man inte får berätta något själv i detta huset" kände jag då. Ilskan bara flöt sig in..men hädanefter kändes det skönt att jag slapp göra det helt själv. Förutom pappa då..

Så det satt man och diskuterade om.  Då Ida också kom in i snacket och sa en sån jävla ful grej så jag tror att jag skulle tappa hela jävla hakan och öronen. Nästan så att jag höll på och börja böla med... spelar ingen roll vad hon sa, det ordet är inte ens tilllåtet på min blogg, inte ens värt här! Men en sån sak säger man bara inte och speciellt inte när jag är i närheten!! Är så jävla förbannad så skulle bara kunna gå fram och säga flera jävla saker om henne och Oskar. I mina ögon är hon ett tomt jävla hål nu, en sak som är säker!  


Varit en jobbig dag i skolan. Både med lektioner och sånt. Hade engelska som gick åt helvete då vi skulle spela in våran film så dog Alice videokamera....så detta slutar med att vi får spela in allt imorgon, fort som fan, redigera och kanske t.om stanna EFTER skolan, efter fyra och göra klart det. Det går åt helvete!

Matteläxa har vi tills på onsdag med, volym - prisma. Svårt..?

Haft hemkunskap med en vikare, hon är nog den virrigaste och konstigaste läraren NÅGONSIN! Hon sa samma sak säkert 78 gånger, dement och så frågade hon samma sak nästan hela tiden. Ah, hon låter kanske inte konstig men hon är verkligen det.....vi gjorde äppelpaj och vaniljsås. Mums! 

   

Annorlunda slöjd med då vi skulle redovisa ett spel som vi hållt på med under ett par veckor. Pinsamt.. men nu är jag förberedd inför alla dem andra. Spanska, no och engelska. Plus ett prov och läxa. Denna veckan rockar känner jag.. USCH!

_____________________________________________________________________________

Magen värker, huvudet värker och benen värker. Ingen rolig kväll för mig alltså. Har fått värsta växtvärken i benen, eller från mina skor eftersom att de är för platta! Brukar jämt få så här om jag byter till platta skor. Inte alls kul - så nu får jag förbereda mig för att det blir en sömnlösnatt. Hoppas på bättring tills imorgon!

Då vi har idrott - styrka/kondition. Då blir det köra på...kommer vara död efter HAHA. Tack och lov har vi bara 40 minuter!  Blir säkert massa annat med men vi får helt enkelt se vad dagen erbjuder. 


Nu måste jag sätta fart och göra det jag ska, klockan är snart tio...godnatt! ♥♥












Av Elin - 20 oktober 2014 19:59

Blir lite walking dead innan jag tar och uppdaterar här!   SPÄNNANDE!! ♥

Hoppas i alla fall att ni har haft en bra dag! 

 

Av Elin - 19 oktober 2014 20:30

Sitter just nu i mitt nystädade rum med tända ljus och musik. Bara tar det lugnt chattande med folk! Bra kväll och avsluta veckan på.  

 

Har haft full rulle idag. Låg och skrev med Tim på natten vid halv två och tillslut somnade jag bara ifrån. Typiskt mig!! Fett pinsamt i alla fall..  

Vaknade vid åtta, jättetrött och somnade om för jag ville bara sova mer. Sen vaknade jag kvart i tio, pigg. Skönt att äntligen få sova ut kände jag. 

Bara och fixa sig iordning efter att man gått upp och därefter dra sig iväg till kalas för Dennis. Var riktigt kul och komma dit och träffa annat folk. 

     

_______________________________________________________________________________________

Ny vecka imorgon. En vecka kvar, fem skoldagar tills höstlovet - jag är så taggad!! Bara få slappa och må gött. Hoppas då på att Sara och jag kan hitta på nåt då hon med är ledig, vem vet? Ska också försöka komma igång mer med träningen då! Snön får inte komma än iaf, en sak som är klar.


Har tre-fyra redovisningar denna veckan så imorgon får jag ta med två av dem hem. Därefter ett svenskaprov som ligger och väntar på mig eftersom att jag inte fick göra det då. Lite grejer som jag har och göra innan jag får lov. 

Ska också komma ihåg och lämna ledighetslapp till skolan hm...vad mer? 
Som vanligt kommer inläggen suga denna veckan med för skolan och plugg. Men det klarar ni er, fem dagar.   


Har sån jävla magvärk, haft det inatt och sen hela dagen idag. Det vill inte ge sig! Sagt till mamma och hon börjar typ bli orolig.. 

Börjat nu med att jag får ont på sidorna av urinblåsan när jag gått på toa och pissat. Trodde först att jag skulle få urinvägsinfektion men då gör det ju ont när man kissar, måste gå på toa ofta, blod så det stämde inte.

Oroligheten inom mig blir bara mer nu när det gör ont efter jag pissat. Värken och ömheten med för den delen. Magen har blivit värre än NÅGONSIN!


Spritter annars inom mig av nervositet, glädje och stolthet. Pga att vi idag tog ett beslut som jag väntat länge på men inte vågat.  Dock har det varit vi under ett tag, men inte så offentligt. Vi har pratat - mycket. Insett att det skulle vara som ett jävla hål i hjärtana våra. Vi älskar varann, mer kan man inte säga! 

Vet dock inte om det är bra eller dåligt..<3

 


Ha en underbar kväll allihopa ♥♥




Av Elin - 19 oktober 2014 17:14

Natalia har just nu en tävling på sin blogg då man kan vinna - ja vadå? Det är en överrasking!   

Tycker helt klart att ni ska vara med i tävlingen för att denna personen är värd det. ♥ Hon och hennes blogg är bara för bäst! 

Klicka här för och komma till tävlingen! Var med nu för ni gör inte bara henne glad då utan mig med för den delen   


 

Av Elin - 19 oktober 2014 12:45

 

   


Dags och dra sig till kalas strax då! :) Kramis ♥

Ovido - Quiz & Flashcards