elin-mylife

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2014

Dem där tankarna för snart ett år sedan...

Av Elin - 31 oktober 2014 01:00

Det var först i onsdags jag märkte det första gången sen lite mer än ett halvår sedan.. Hur tankarna i mitt huvud kom upp. När jag såg den där kniven. Jag tänkte att jag skulle ta den, titta på den och känna på den. 

Men jag gjorde det inte för mamma var hemma hela dagen.

Tankarna på kniven var där, hur vass den skulle vara och hur det skulle kännas mot min mage. Hur ont det skulle kännas om man tryckte in den men ändå bra på något sätt. 

Mer tänkte jag inte på den förens igår på dagen. Såg den ligga där på bänken. En tanke kom upp men jag lät den ligga där, stilla och orörd.  

Tills på kvällen...mamma jobbade, pappa jobbade. Bara jag och Ida hemma. Men tillsist kom Ida ner från sitt rum och skulle åka med Sara på några ärenden. Då jag blev ensam. 

Jag skulle diska så såg jag att den låg på bänken fortfarande. Orörd. Tittade på den flera gånger om medans jag diskade. Kände hur fingrarna kliade på mig och tankarna kom upp. Inga bra tankar.. samma tankar som mer för ett halv år sedan!

Tillslut tog jag kniven. Tittade länge på den och kände på själva bladet. Drog den mot min arm men inte med den vassa sidan. Tänkte. Tittade och kände ännu mer. 

Jag tog ytterligare ett steg. Tog den mot magen, utanför tröjan och tankarna fortsatte. Tryckte till lite granna och jag kände hur hjärtat snabbt tog fart och svetten började rinna.

Drog sen upp tröjan och försökte trycka till. 

Kom en smärta och jag tog då intiativet och slutade. 


Efter en stund gick jag tillbaka till kniven, tog upp den, tittade på den och tänkte. La ner den och gick till en låda där vi har mer knivar och jag tog fram en annan. "Mycket större och bättre" tänkte jag. 

Kände, tittade. Plötsligt kom Sara och Ida tillbaka och jag fick då rusa och fixa tillbaka den, snabbt. Sätta mig vid tvn som att allt var som vanligt.


Nu under kvällen så har jag tänkt, vad jag gjorde och vad jag egentligen tänkte på. Var precis samma tankar för snart ett år sedan. Dem är inte bra. Men känslan som dyker upp i samband känns så himla bra på något sätt. 

Att ta kniven och bara känna sig....

Det är hemskt jag vet! Jag vill inte det här men jag mår så himla bra i samband när jag håller kniven. Som att en styrka kommer inom mig!


Jag vill inte ha tankarna här, vill inte ha som förut. Vill må bra, inte så här. 



 
 
Ingen bild

Hanna

31 oktober 2014 01:29

Men fy :( Elin... Det är svårt men gör inget dumt!

 
Sofia

Sofia

31 oktober 2014 09:21

Men fy gumman vilka tankar... Såna får du aldrig mer ha!!! <3

Det var riktigt gott, va spymätt hela kvällen :P

Krais

http://bian.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

31 oktober 2014 10:46

Det var väldigt gott, lite för gott :D :D

Haha nej är ju det, därför försöker jag hitta nyttigare alternativ nu så ja kan få baka ibland ändå :D

Kramis

http://bian.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Ovido - Quiz & Flashcards