elin-mylife

Direktlänk till inlägg 17 november 2014

Helvetesnatt ~ Försovning

Av Elin - 17 november 2014 21:03

Fy vilken natt och morgon jag har haft... allt gick verkligen åt skogen! 
Vaknade efter två på natten av att pappas mobil ringde två gånger. Sjukt varm och svett, vände och vred på mig och kunde inte somna om. Magen värkte och illamåendet var värre än någonsin. 
Låg vaken i två timmar med värk och illamående.. försökte somna om men det gick inte! Var verkligen så himla varmt, pigg som en jäkla klocka och en mage som höll på. Så inatt låg jag och skrev en julklappslista vad jag ska fixa till familjen...vid fyra håller jag på och skita på mig av pappas alarm och ligger där vettskrämd. 

Efter en stund innan fem lyckas jag somna med värk och illamåendet. Vaknar till av VÄRLDENS mardröm, hjärtat slår i 180 och jag rädd som fan! Drömmen var så verkligen, man kunde nästan tro att det var på riktigt men det var ju en dröm..drömmen var att jag låg i sängen ensam på natten. Jag kollade mobilen, under täcket - för jag kände mig övervakad. Tittar på mobilen då det kommer upp ett ansikte, ett sjukt läskigt ansikte. Trycker på den och helt plötsligt kommer ansiktet fram framför mig och jag blir utdragen ur sängen!!! Tror nästan att jag skrek till när jag vaknade. Fyhelvete vilken läskig dröm!!!!   

Lyckas nästan på en gång somna om efter att jag lugnat ner mig. 

Jag vaknar upp, tittar på klockan och den visar 07.20 Jag bara flyger upp ur sängen utan att tänka på någonting. Ca 10 minuter har jag på mig och byta om och fixa mig...visste inte vad jag skulle ha på mig men jag bara slängde på kläder. Går snabbt på toan, tvättar ansiktet, borstar håret, fixar väskan och borstar tänderna i 130. Flyger ner i skorna och jackan, yrvaken som jag är sticker jag iväg till skolan utan något i magen.. världens panik hade jag där! Och mitt upp i allt tänkte jag "Varför har inte klockan ringt?" Ställde den igår och jag är SÄKER på att jag inte vaknade och stängde av den. Helt säker! 

Ont i magen, illamående och bad hairday har jag haft idag. Usch vilken dag... knappt ätit någoting idag heller förutom nån rulltårta på hemkunskapen och lite middag när jag kom hem.


Haft fullt upp med att redigera engelskafilmen som jag och Alice gjort, läst lite engelskaläxa med och tvättat håret.

Nu ska jag och Alice bara kolla igenom engelskan och därefter skicka iväg den så att vi kan få betyg....! Engelskaläxan kan jag nog lite granna, är så okoncentrerad just nu när jag är lite uppochner så vi får se hur det går. Tror att det ska gå bra   

Annars haft en bra dag om man tänker bort magvärken och allt annat trubbel! Pratade med mamma om magen och vi ska hålla koll på detta och åka iväg inom kort om det fortsätter (förhoppningsvis!)

______________________________________________________

Har fullt upp imorgon med..skola då jag slutar tio i fyra. Spanska som ska tränas in och matte som man har förhör på på onsdag. 

Vet inte hur jag hinner med allt just nu känner jag...har ett tidsinställt inlägg inför imorgon så det är nog tyvärr det ända som kommer komma upp imorgon. Har verkligen FULLT upp och jag vill helst tänka på skolan och mig själv först så att ni vet ifall det inte blir uppdatering imorgon! Jag ska allt försöka men kan verkligen inte lova nåt. (Kan vara segt med svar på era kommentarer och att jag kollar era bloggar men om jag inte gör det så är jag förhoppningsvis tillbaks tills på onsdag)

Hoppas att ni mår bra och att er start på veckan varit bättre än min!♥ Kramar 

 






 
 
natalia

natalia

17 november 2014 21:52

Men usch då, hoppas det blir en bättre dag imorgon! Aldrig kul att försova sig ;)

Förstår att du inte hinner blogg aimorgon.

Kramar!

http://nattis98.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

17 november 2014 22:17

Usch låter jobbigt. Hatar att försova mig hela dagen blir förstörd på något sätt. :) Hoppas du vaknar lugnare imorgon :)

http://www.baakochmaat.blogg.se

Elin

17 november 2014 22:26

Haha ja verkligen, det är inte alls kul! ;)

 
Linn♡

Linn♡

17 november 2014 23:36

OJ vilken natt och vilken dag! Tycker verkligen synd om dig:(((( Förstår att du inte vill missa en massa saker i skolan men om du verkligen mår dåligt så tycker jag att du borde kolla med en kompis om den personen kan ta anteckningar om vad ni gjort på alla lektioner♡ Och så kan du jobba hemma och vila.
Hoppas verkligen verkligen att du kan sova skönt i natt och du mår bättre imorgon! Krya på dig♡♡♡

Förstår om du inte hinner blogga eller så imorgon, har själv väldigt fullt upp så vet absolut hur det känns! Mååååååångaa kramar till underbara dig!

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Ovido - Quiz & Flashcards