elin-mylife

Alla inlägg den 10 november 2014

Av Elin - 10 november 2014 21:32

Nu är vi äntligen hemma igen från kryssningen! Känner mig trött och sliten men ändå pigg och gla'!

Har hunnit duscha så känner mig fräsch inför skolan imorgon. Ska packa upp lite och vara lite med familjen innan jag lägger mig sängen, ställer klocka' och sover!   

Har haft en grym resa som dock startade sämst..inget blev som det skulle i början, hm. Men mot kvällningen blev det verkligen bättre! Haft det jätteroligt verkligen och ätit/druckit massor med gott. Måste göras om!!

Finns bilder, videos som jag absolut ska visa er imorgon (en del videos försvann...pust) men också så ska jag berätta vad som hänt och vad vi gjort. Varit allt ifrån borttappad väska till mystisk snubbe. Är verkligen massor som jag vill dela med mig till er men som måste väntas tills imorgon... Uhh, känns som att jag är på båten och det guppar) Haha...


Ska svara på alla era kommentarer imorgon och kolla in vad ni har hittat på och skrivit om men nu måste jag dra mig! Hoppas att ni alla haft en bra måndag!! ♥ Hörs imorgon efter skolan med bilder, videos, min berättelse och ett glatt humör. Ser fram emot detta.

Kram♥♥  


Av Elin - 10 november 2014 21:15

Tänkte att jag skulle tipsa er om en film som är så jävla bra! Jag bara älskar den och det är min favoritfilm! Filmen gör så att man får fram massor med känslor. Like it!

Det är filmen cyberbully. 

Det är en film som handlar om en tonåring som blir mobbad på internet tills hon inte vill leva längre..

Filmen är så himla känslomässig så den får en att gråta, t.om jag ha gråtit till den flera gånger om så att jag fått spola tillbaka, fått panik i vissa situtioner och ryser som bara den av filmen!

Den beskriver så mycket som det är i dagens samhälle, vad som kan hända och vad som folk verkligen utsätts för. Denna film skulle verkligen behöva visas i skolan, speciellt från årskurs 7 då jag tror att mobbningen är som mest! Så att folk kan lära dig saker och ting och veta vad folk är med om..så om ni ska se på film i skolan eller har om mobbning ~ tipsa denna och se absolut på den!! 


Handling: 

Taylor Hillridge är en flicka vars far lämnade sin familj och höjs med sin ensamstående mamma tillsammans med sin yngre bror. Hon får en dator på födelsedagen från mamma. Hon blir snart utsatt för nätmobbning när hon registrerar sig på ett socialt nätverk. Efter att hennes bror hackat hennes konto och skrivit kränkande saker om Taylor får hon mer och mer problem med vänner och skolkamrater. Taylor begår nästan självmord genom överdosering med piller, men kan inte få av locket och skickas till sjukhus. Taylors mamma reagerar och försöker förhindra att andra ska drabbas på samma sätt som hennes dotter.

Trailer: 


Klicka HÄR för att komma direkt till filmen...

Tycker ABSOLUT att ni ska ta er tid och kolla på denna filmen!! Skriv gärna vad ni tycker om den med    Kramar ♥

Av Elin - 10 november 2014 17:30

Eftersom att jag fått lite nya besökare så tänkte jag att jag skulle ta och berätta lite om mig själv och vad ni kommit till för sorts blogg! :) 


Jag heter då Elin och är en blyg, glad tjej på 14 vintrar som är sig själv med många olika åsikter som bara vill alla väl. Jag har större delen av mitt liv (hittills) kämpat med att veta vem jag egentligen är, med mina känslor och för att komma tillbaka till den glada och roliga tiden då det mestadels har varit helt tvärtom. Jag har varit med om ett och annat som satt spår i mig och som jag iprincip kämpat mig igenom själv men också med vänner och bloggen som jag startade den för.

Har varit ett par tuffa år för mig men jag har klarat mig hittills så varför liksom inte köra på som nu så får man se hur man blir och vart man hamnar i framtiden? 

Framtiden har jag fått frågor för och som jag tänkt på själv hur den ska bli, men det som gäller för mig just är att jag ska kämpa mig igenom skolan, gå ut med bra betyg och läsa vidare till polis som jag verkligenverkligen vill bli! Ut och resa vill jag med, först och främst till Spanien som jag velat åka till ända sen jag visste att bara inte Sverige fanns på jorden. Då mitt favoritämne i skolan är spanska och som jag känner mig trygg i! Skaffa familj och bara leva livet!

Har inte allt inskrivet vad jag vill med min framtid men ska ABSOLUT utbilda mig till polis oavsett om det är kämpigt och det tar på en! 


Skolan går bättre än jag tänkt mig, betygen är bra förutom i engelska som jag får kämpa som en idiot för. Jag känner mig ändå trygg i skolan. Dock osäker på MASSA saker! 
Gillar inte alls skolan men ändå tycker jag att det är skönt att gå till skolan, inte bara sitta hemma och tråka. Sitter hellre på en lektion än och ligga i en säng och ruttna! Även fast det tar på krafterna med skolan, speciellt med prov, läxor och redovisningar som vi haft iprincip hela tiden sen vi började nu i åttan. 


På fritiden så är just nu bloggen, kompisar, ibland träning och (skolarbete) ett prioett! Men vill inget annat än att skaffa en häst just nu..haft några på prov förut och sen en helt, det var som en jäkla dröm!!! ♥ Dock skulle allt strula ihop sig så skulle tyvärr inte fixa alltihopa.. men kommer absolut skaffa en så fort jag kan senare! :) 


Jag bor tillsammans med min mamma, pappa, syster, en hund vid namn Trisse och två katter, Albin och Rålf (kallas också Snubben). Har två till syskon vid namn Sara och Tobias som flyttat. 
Vad ska jag säga om min familj då? Vi är en helt vanlig familj som vill alla väl, vi har sämst humor och skojar hit och dit, men vi har alltid skoj tillsammans och försöker hitta på saker då och då! Skulle aldrig kunna önska mig en annan familj! Även fast det har varit massa motgångar..men dem har bättrat sig och det känns bättre med familjen.<3


Om jag ska beskriva mig lite mer som personligt är jag en blyg person (i alla fall i större grupper och som jag inte känner personer så bra i), annars en glad och trevlig tjej med verkligen sämst humor. Skrattar nästan åt allt (även fast att det ändrat sig ganska bra - var som sagt mer skrattig när jag var mindre, skrattade då åt ordet "banan"?!) Är en person som verkligen vill alla väl - även fast humöret kan ställa till det. 

Omtänksam, trött, lugn,  pratar oerhört mycket det gör jag också, så om man tar det i ett annat ord - pratkvarn! Kan nästan aldrig hålla tyst förutom när jag lyssnar på musik. Försöker mig på och vara positiv i saker och ting, ibland funkar det, ibland inte. Finns säkert massa mer! :) 

Jag är absolut inte nöjd med mitt utseende eller kropp heller men jag har kommit på god väg och acceptera den. Därför är mitt goda råd och se dig i spegeln varje dag och verkligen titta på dig. Kanske tänka på något positivt och le. Hjälpt mig för nu kan jag verkligen se på mig på ett annat sett och verkligen le åt mig själv. 

Det är jag! Om ni vill veta någon annat om mig så är det bara att kommentera!! :)

________________________________________________________________________________

Ni har också kommit till en blogg som handlar om mig och mitt liv. Mina tankar, åsikter, frågor/svar och massa mer! Ni kommer få se lite olika saker - men eftersom att det är jag så kommer inte inläggen vara så olika. Är sämt på och komma på saker...höhö! 

 



Av Elin - 10 november 2014 15:00

Ni vet att jag pratade om ett rum i förra inlägget. Att jag tycker att det är sjukt obehagligt och gå in där, ensam och speciellt på kvällen. Tänkte ta och berätta varför..


Det var en kväll i december/januari och jag var runt åtta. Jag och min yngsta kusin var i det rummet.

Vi busade och lekte å helt plötsligt var det någon som stod och kikade in på oss i rummet ute vid fönstret. Han duckade fort ner från fönstret så att vi inte skulle se honom och vi båda fick verkligen PANIK! Vi skrek och sprang iväg, gömde oss i köket under köksbordet och satt där ett bra tag. 

Mamma och min moster undrade vad det var och vi berättade. De gick in och tittade men såg inte nåt så de båda trodde att vi ljög, att vi hittade på bara för och skrämma upp varandra. Men vi båda vet vad vi såg! 
Det var verkligen en människa, nästan en liten nisse som kikade in på oss!

Och det var ingen mer hemma än vi fyra och alla var inne i huset så vi vet att det inte var någon av mamma och min moster som skulle skoja med oss, verkligen inte! 


Och det värsta är att jag vet precis hur han såg ut. Jag har det så väl i huvudet, hur han ser ut, hur han står där tittandes på oss och i plötslig panik duckar för att vi inte ska se honom. 

Kort var han, med långt skägg. Röd mössa. 

Kommer ihåg paniken som jag fick, hur rädd jag blev och bara sprang och gömde mig under bordet. Hur jag skrek "Det är någon som tittar på oss i fönstret!!"

Visste inte vad jag skulle ta mig till...kände innan hur jag kände mig övervakad och sen får man se och veta något sådant! Det obehagligaste som hände när jag var liten alltså...


Så nu under kvällarna när det är mörkt och jag kanske är ensam så kan jag verkligen inte gå in dit. Jag stänger nästan dörren för att slippa titta in där eller känna mig bevakad. Har också fått svårt med att titta ut i fönstren på nätterna om jag ska gå och dricka vatten eller gå på toa (oftast så sover jag på nätterna och behöver inte gå upp på natten men om det så väl behövs) Nej usch!! 

Låter kanske hur töntigt som helst, men tänk er själva att en helt okänd person för er står utanför ert fönster precis just nu och du känner verkligen hans blick. Han ser precis allt du gör och ser allt du tittar på..inte ett dugg mysigt...

Aldrig mer hoppas jag att jag ser honom och är med om samma sak. Något som vart kvar i huvudet i flera år och som antagligen kommer vara kvar ett tag till med! 


Men det var inte bara det värsta, det var nog också när ingen tror en bara för att man är liten! Att bara för att man är liten så har man sådan fantasi och ska skrämma upp en..förihelvete är man tvungen och typ gå ut och leta efter personen för att de ska tro på en!? Usch. Kan ju verkligen varit vem som helst och man får höra att man bara ska skrämma upp sig!

Nej jag vet vad jag såg och det var ingen rolig syn ALLS!

       

Av Elin - 10 november 2014 10:30

1. När jag är sjuk äter jag antingen jättemycket eller så äter jag ingenting alls.

2. Jag skakar nya tandkrämstuber.

3. Jag har värsta skräcken för och gå in i ett rum i vårt hus, speciellt på kvällen när det är mörkt och ensam!

4. Jag har tänkt på Tina varje dag sen 30/11-11

5. Tycker att det är extremt pinsamt och läskigt att gå till kassor och betala, själv. 

6. Jag längtar verkligen tills jag flyttar hemifrån!!!

7. Och komma på saker är jag nog sämst av alla på, ex. vad jag ska blogga om, prata om m.m.. 

8. Att pröva kläder i affärer är nog det absolut obehagligaste jag vet, får panikkänslor! 

9. Att borsta tänderna med kallt vatten är inte så mysigt. 

10. Längtar till nästa år då Hanna och jag kanske ska ut på äventyr!   Inget är så bestämt men vi har kollat upp lite saker och så. 


Hoppas att ni får en bra start på veckan ♥

     




Ovido - Quiz & Flashcards