elin-mylife

Alla inlägg under november 2014

Av Elin - 14 november 2014 20:25

 

Av Elin - 14 november 2014 15:39

Fick för någon dag sen en fråga om jag kunde lägga upp en bild på våra djur och självklart kan jag göra det! 

 

Detta är Albin och han är 18 år ♥

 

Trisse, han är 3-4 år. Haha inte säker på hur gammal han är...  

 

Rålf (och nej det var inte jag som döpte honom!!! xD) Kallas även "Snubben". Han är 5 år  

Min babe♥


Sedan har vi en kanin, är Idas men slänger in honom här ändå;
 

Lukas ♥

Kram på er!!       



Av Elin - 14 november 2014 15:05

   

Mums ♥ Ha en bra fredag allihopa ♥

Av Elin - 13 november 2014 18:20

FYFAN säger jag bara! Läraren skrämde ihjäl mig genom att säga att ingen lyckats bra på en film recension som vi gjort, att det är många som fått underkänt (hon menade verkligen allvar) och där satt jag, fick en stor jävla klump i magen och större blev den bara när hon gick igenom saker på tavlan som man inte ska göra/skriva i recensioner osv.

Hon delade ut resultaten till alla och tillslut fick jag mitt. Öppnade boken, kollade att hon skrivit dit lite saker som jag ska finskriva och bättra recensionen med. Därefter ser jag resultatet....trodde att jag skulle tappa hakan! Asså allvarligt!? Andra gången denna veckan! Jag blev grymt jävla glad över resultatet men också så himla stolt över mig själv!!! Det är ett ämne som jag tycker är riktigt svårt med och sedan kommer detta resultatet. Hm..? Kan fortfarande inte fatta hur jag lyckades och hur jävla mycket läraren skrämde mig!? Smsade fort till mamma, hon grattade mig och sa att jag är bättre på saker än vad jag tror, bara att jag måste inse det själv.   

Var många som fick underkänt men jag var inte en av dom idag, kan inte förstå hur! Ville hoppa, skrika och jubla men skulle sett ganska roligt ut om jag började göra det i klassrummet, haha, tur att jag stod över det    Nu får jag verkligen ta mig i kragen och se positivt på skolarbetet och resultat. Inte ta allt förhastat och tro att det kommer gå åt skogen! 

Känner mig så grymt pepp och bara sjukt glad!   

 



Har i allmänt haft en helt okej dag i skolan. Varit så himla trött så jag höll på och somna på lektionerna, de har med gått sjuuukt segt alltså! Kändes som att skoldagen aldrig skulle ta slut, men tillslut.

Hade NO idag och det var nog den roligaste NOlektionen på länge, vi pratade om skelett och olika ben i kroppen, vad dom hette och satt. Var sjukt intressant! Typ det ända som är intressant i NO, biologi i alla fall kul (dock är rymden kul med om man säger så, det och biologi)  


Sett på the walking dead idag äntligen! Var faktiskt inte ett så bra avsnitt..hm. Jag har varit sjukt spänd på och se denna säsongen men jag tror faktiskt att jag har förväntat mig för mycket för säsongen har inte alls varit så bra som jag trodde att det skulle vara. Första andra avsnittet har bara satt mig i smaken.

Nä jag är faktiskt riktigt besviken på denna säsongen helt ärligt.... 


Är så jävlans trött idag. Vet inte varför. La mig i tid igår, sov bra och länge. Vaknade trött och har varit det hela dagen. Vet inte vad jag ska göra. Riktigt jobbigt är det då jag inte hänger med på lektionerna, somnar nästan och så. Skulle behöva "ta" nåt så att jag verkligen piggnar till! Är säkert årstiden..hatar vintern just nu bara för detta..

____________________________________________________

Äntligen fredag imorgon! Dock har vi en skoldag kvar innan jag kan känna att "Yes skönt med fredag". Blir att man känner så efter skolan. Vad ska hittas på efter skolan då? Hm...det tar jag då! Just nu vill jag bara tänka på att jag har ledigt nu. Kramar ♥

 

Av Elin - 13 november 2014 15:45

Och i mina ögon är du begraven under jord!

Av Elin - 13 november 2014 14:28

       

Hoppas att ni alla har en bra torsdag! ♥

Av Elin - 12 november 2014 19:25

Vet inte vad jag ska säga om dagen. Den har inte varit uppskattad överhuvudtaget idag alltså...vet inte varför. Så himla trött har jag varit idag så kunde lika gärna legat kvar i sängen (som jag t.om höll på och göra istället för att gå upp). Inte mått sådär prima som jag brukat göra, istället har jag känt mig deppig. Mår sjukt illa och känner lite svag huvudvärk. 


Haft utvecklingssamtal idag i skolan. Allt såg bra ut, lärarna var nöjda, pappa var nöjd och jag var nöjd! Godkänd i allt och läraren sa att jag kunde hålla mig lugn. 

Pappa tog också upp om prov, om man fick ha runt 3-4 prov på en vecka och läraren sa att man inte ska ha det. Max två under en vecka för annars blir det FÖR mycket! Kanske tänka lite på det tidigare liksom...får hoppas på att hon tar ett snack med dem andra lärarna så att det inte blir så igen! 

Arbetade med en kort engelskaberättelse för några dagar sedan och idag fick jag tillbaka det och betyg på det. Fick ett betyg som jag inte trodde att jag skulle få, var sjukt glad och verkligen första gången jag fick det betyget i ENGELSKA! Fatta den glädjen då  

Har annars inte hänt något speciellt under dagen förutom att jag suttit och kollat på serie jag missat, nu är det klart. Förutom The walking dead! Funderar på och se det men är sugen på och bara stänga av datorn och skita i den resten av kvälla så att man slipper ont i ögonen imorgon och trötthet. Vi får se hur jag gör!


Hände inget speciellt igår heller. Tänkte att jag skulle vila lite, mitt upp i allt kom Sara och dem, låg och drog mig. Helt plötsligt vaknar jag 45 minuter senare och tänkte "Vad hände?" Haha, läskigt när man bara somnar sådär!


Torsdag imorgon. Två skoldagar kvar, sedan har vi helg igen. Rysligt skönt för just nu känner jag att skolan bara kan vara ett priotvå...orkar verkligen inte med skolan! Tar just nu kål på en och vi gör nästan ingenting i skolan. Usch säger jag bara för att jag känner så här!

Har två läxor som jag måste läsa på i helgen som är tills på tisdag, så fullt upp blir det i helga! Ska försöka hinna städa med men det får vi se hur det blir med det. Vi tar det då!   


Har NI haft en bra dag? Kram på er ♥

 

Av Elin - 11 november 2014 22:04

Haha glömde lägga upp bilden på tavlan som dem fick och som jag vann!   

   

Underbar tavla!♥ Får rysningar när jag ser den, vet inte varför. Men texten är så sann!♥ Mamma och pappa är otroligt glada för tavlan. :) Kram på er


Ovido - Quiz & Flashcards