elin-mylife

Direktlänk till inlägg 11 november 2014

Åland!

Av Elin - 11 november 2014 19:52

Nu har jag äntligen tänkt berätta om hur Ålandsresan var.    Var absolut roligt och det måste göras om någon gång verkligen!
Tänkte köpa lite saker på båten men jag konstaterade att nej om jag ska köpa något så blir det bara skitgrejer och slösar pengar på onödigt skit så tog intiativet att jag stod över denna gången. Då jag nu känner mig glad att jag skippade och handla!

Ställde klockan på halv nio då jag skulle ha tid och fixa mig, packa och lägga upp ett blogginlägg.

Vi åkte strax efter tio och lämnade Trisse på hunddagiset, åkte till Maxi och där köpte vi lite godis och sånt. Köpte också en lott till pappa eftersom att det var farsdag (mamma köpte men aa). När vi kom till busstationen så fick vi sitta och vänta där i kanske 50 minuter innan allt folk kom och vi kunde åka. Innan halv tolv åkte vi iväg mot Stockholm.

Hände inte så mycket på bussen, alla var på glatt humör, mycket skratt och alla var fullt taggad.

Halvvägs stannade vi på Rasta och tog en paus i cirka 40 minuter. Då kände jag att huvudvärken började komma..när vi fortsatte åka kändes det tröttsamt och jag blev deppig. Drog jackan över huvudet och försökte sova..

När vi väl kom till stockholm steg vi av bussen och jag kände mig ännu värre, huvudvärken blev jättejobbig..bad om en tablett av mamma men hon sa att vi skulle ta en på båten. Allt kändes skit, och bara för huvudvärken blev mitt humör sämst och jag kände hur illamåendet sakta smög fram! När vi var påväg mot båten försökte jag få kontakt med mamma men hon betede sig som "skit", hon lyssnade inte eller nåt. Blev då riktigt irriterad!

Var massor med folk som väntade på att vi skulle gå på och kändes som att jag höll på och få panik..var verkligen folk överallt och jag hatar när det är mycket människor. Dum som mamma är lyckades hon glömma sin väska...men dem tittade den som tur var! Lyckat kände jag där och blev ännu mer irriterad och panikad.

Tillslut kom vi på båten men vi fick inte hytterna så tablett fick vänta. Vi ställde oss vid ett bord och pratade, halv sju fick vi hytterna. Vi fixade oss och packade upp lite granna för att vi skulle gå och äta lite granna. Men ingen tablett kom. Mitt upp i allt var mammas handväska försvunnen så den fick man leta efter, ringde till mobilen men inget svar. Tur som det var fanns den i receptionen så mamma fick tillbaka den (*host* smarthead)

Kände mig yr, illamående och huvudvärken var verkligen som en bomb! Migrän antagligen..min morbror, hans fru och pappa kom och hämtade mig och mormor. Jag sa att jag hade så ont och att jag inte skulle orka äta någonting så jag fick en treo av min morbror. Skulle gå men jag brast ut i gråt och min morbror "J" tvingade mig vara kvar i hytten och vila - han ville verkligen inte att jag skulle ha ont. Fick ännu en tablett, av Ida så att jag skulle bli bättre fortare. "J" stannade med mig i hytten medans jag vilade och dem andra gick och åt.

Kanske efter en halvtimme var jag uppe på benen igen. Huvudvärken började ge sig men yr var jag. Tog lite mat, åt försiktigt för jag ville inte få upp nåt (kändes som att det var på gränsen). Det gick bra!

Vi firade mamma och pappa och gav dem sina presenter, en blomma, ett STORT kort, en tavla som jag vann från Natalias tävling av Mizcas och det som pappa blev EXTREMT chockad över alltså! Det var en resa till Kreta!!

Aldrig sett han grina så mycket! Haha önskar jag kunde visa er hans reaktion men tror inte att han vill visas så på internet. Hans reaktion var bäst! HAHHAHAHAH! Så jääävla gulligt!!!!!     Dör för det! Grät själv åt att han blev så chockad så ska inte säga nåt...så himla glad för att de fick en resa - de är så jävla värda det! Vi lyckades verkligen med resan, mamma som inte vill flyga är sjukt taggad och pappa är chockad fortfarande men han vill så himla gärna åka iväg! Satt så jävla bra. Ryser! Pappa har ALLTID velat resa men med en mamma som inte vågar flyga har det aldrig blivit av så då kan ni ju tänka er att han blev chockad!

Världens goaste middag var det, förrätt, varmrätt och dessert! Mumsfilibaba!

Resten av kvällen sprang jag och kussen runt på båten, spelade spel (vann 42 spänn, dock spelades dem upp höhö).

Hörde mamma sjunga karaoke (skämdes som fan så gick med handen förbi), dansade men det var fett pinsamt drack två AS goa drinkar (alkoholfria don't worry  )....

Sedan så var det en as konstig snubbe på båten! Han gick typ efter mig och min kusin hela tiden, kollade när vi spelade och ALLT! Hm....

Sen så tog han handen upp i en spel automat och det bara flög ner tio tior! Asså det var inget i automaten utan han tog bara handen och det bara flög ner tior, nästan så att han hade magi! Mysko var han i alla fall..

Jag gick och la mig efter ett, dock fick jag inte sova för att mormor skulle ligga och prata. Säga samma sak typ 5-7 gånger..

Igår ringde klockan kvart över åtta. Jag fixade mig för frukosten, fick höra samma sak ytterligare 2 gånger. Åt med världens goaste frukost.....shit pommes...

Resten av dagen så sov jag nästan bara. Var svintrött alltså! Packade och så. Vi kom illand igen vid kvart i fyra, fyra och vi drog hem halv fem. Och var hemma igen vid kvart i åtta, åtta.

Började bra, slutade dåligt! Men annars har jag haft det jättebra om man tänker bort huvudvärken!

Var bilder och videos som försvann men men, inget går och göra åt det tyvärr. Ni har i alla fall lite som ni kan se av.

Jag är nöjd med miniresan, familjen är det och släkten! Får hoppas med att ni haft det bra!

Många kramar ♥

Isabella

11 november 2014 21:40

Låter som en rolig resa ändå! :)

Kram! <3

Ida

11 november 2014 21:50

Ni verkar ha haft en trevlig resa, trots en dåligt start på resan.

natalia

11 november 2014 21:59

Åh ni verkar haft det toppen! :D Så kul och vad kul att du gav dem tavlan du vunnit :D Så fin present <3

Kram <3

Ps... Så mycket gott ;)

Linn♡

11 november 2014 22:54

Oj, du har verkligen lagt ner lång tid på detta inlägget & det var väldigt uppskattat att läsas♡♡ Synd att starten på resan var såpass jobbig:(( Usch, typiskt att det ska hända precis vid ett speciellt tillfälle! Men tur att det blev bättre sedan♡♡♡
Låter som att du endå haft en rolig resa:DDD (hahah läskig snubbe som gick efter er, sådant är så scaryyy)

Kraaaaaaaaaaam & sov gott♡♡♡♡♡

zeb

13 november 2014 13:16

Låter som att ni hade en fantastisk resa, synd att du mådde så dåligt i början dock :(