elin-mylife

Alla inlägg under februari 2015

Av Elin - 5 februari 2015 18:40

Ska försöka att skriva klart dem sista frågorna och läsa igenom, sedan blir det att duscha och arbeta lite med datorn! Stressad kväll.
Tur som det är har vi tydligen inte SOprov på måndag utan torsdag! Känns grymt!

Önskar er en fin kväll<3

-

Av Elin - 5 februari 2015 12:05

Av Elin - 5 februari 2015 09:15

  

Klicka på bilden för att komma till tävlingen !!!   

 

Ha en fin torsdag!<3


Av Elin - 4 februari 2015 20:29

Dagen har rullat på och snart är onsdagen över med. Riktigt skönt känner jag för då är det bara två dagar kvar i skolan och en hel helg framför oss! Den känslan får mig att känna LYCKA. 

Dock ska jag inte göra något speciellt i helgen, ska vara hemma och plugga till SOprovet som vi har på måndag - kom på det igår kväll och fick lite panik men tog hem det idag och läste på   ska försöka läsa en gång till innan jag lägger mig. Måste fixa provet på måndag så ska köra fullt ut!


Hade NOredovisning idag och den ska vi egentligen inte ens prata om! Den sög rent ut sagt. Jag stod där med min grupp och skämdes, skakade för att jag var nervös och tillslut skrattade jag för att det gick så dåligt! Redovisningen gick också så jävla segt då dem i klassen skulle skriva av det vi skrev på tavlan.

Sug min k*k säger jag. 


Matteprov på onsdag vecka åtta och spanskaprov på fredagen samma vecka. Nu börjar det bli mycket och tätt...men jag ska allt fixa det!

Matten går ovanligt bra just nu, jag förstår och det är det som chockar mig - gör jag fel? Är det därför jag tycker att det är lätt och går så bra? Hm...xD 


Kom hem vid tre, efter en 45 minuters åkande i "bussen" innan jag kom hem. Kände mig glad när jag kom hem. Eller inte...xD 


Nu ska jag fixa mig inför sänga, läsa SO och därför komma i säng. Behöver den sömnen.


Btw. Haft ont i huvudet i 2 veckor och igår efter frukost kände jag att jag måste ta en tablett - ända undantaget! Tog den och det släppte efter ett tag. Slapp värken tills kvällen, men skulle nästan gå och lägga mig på en gång så spelade inte så stor roll. Vaknade upp med värk, men det försvann så slapp det hela dagen, nu börjar det dock komma tillbaka! 
Får försöka att komma i säng nu då. 


Hoppas att NI haft en fin dag så höres vi imorgon! MÅNGA KRAMAR

Av Elin - 4 februari 2015 18:35

Igår gjorde jag och Asha drömmar till skoldagen och det blev verkligen uppskattat  

Och jag tänkte att jag skulle ge er tipset då en läsare frågade om det, så varsågod!


Receptet är lånat HÄR 

 

Ca 50st 20 minuter i ugnen. 


Du behöver: 

100 g smör

2 dl strösocker

2 tsk vaniljsocker

1 dl matolja

1 tsk hjorthornssalt

Knappt 4 dl vetemjöl.


Du gör så här: 

1. Låt smöret bli rumsvarmt

2. Sätt på ugnen på 150 grader.

3. Häll på strösocker och vaniljsocker 

4. Kör med en elvisp till en jämnsmet. 

5. Tillsätt olja och hjorthornssalt. 

6. Kör med elvisp till en jämn smet. 

7. Tillsätt mjölet (häll då i det i ett litermått så att det inte blir kompakt och att det blir för mycket).

8. Kör med elvisp till en smulig smet! (Här krånglade det till sig för mig och Asha då smeten blev porös och inte smulig - ta då i mera mjöl tills den blir smulig!) 

9. (För att se om smeten håller ihop gör du den till en klump) - annars är det bara att köra igång och rulla till bollar och lägg den på plåt.

10. Grädda i mitten av ugnen i 20 minuter!

 

LYCKA TILL  



Av Elin - 4 februari 2015 09:15


Denna låt är så otroligt fin! Ni måste bara lyssna på den. Gosh...ryser när jag hör på den! 

Av Elin - 4 februari 2015 07:56

Av Elin - 3 februari 2015 20:20

Avslutar kvällen med lite tv-tittande/dator och en ansiktsmask - dock vet jag inte om jag börjar få en allergireaktion då efter några minuter började svida REJÄLT i ögonen! Men vi får allt se om det fortsätter då jag får ta bort det.

Önskar er en fortsatt fin kväll!

Kul att ni vill vara med i min tävling!!! Ett tack för allt NI gjort för mig! ÖNSKAR ER ALLA ETT LYCKA TILL I TÄVLINGEN ! <3

Om ni undrar hur jag kommer lotta ut vinnaren så ska jag skriva ner namn på lappar, blanda å ta en - här är inget fusk inte!

Idag har jag haft en sjukt bra dag!! Jätteskönt och bara få komma bort från skolan, vila och ha kul :)
Var iväg idag med mamma, Sara och Dennis till Karlskoga där vi shoppade lite och tittade runt i affärer - letade efter byxor, hittade MASSA snygga men inga passade. Antingen var dem för stora eller så är mina höfter för stora så att jag inte får upp dem helt.
Hmm..behöver just nu byxor då alla mina blivit förstora då mina ben minskat i storlek å bredd.
Får försöka hitta vidare!

Vi var också och åt lite mesans vi var borta - jättemumsigt! :)
När vi kom hem så kom Asha nästan på direkten, vi pratade, skrattade och bakade kakor till klassen imorgon - HAHAH gick inte bra alls, men vi fick till det tillsist xD

Hoppas att ni iallafall haft en fin dag!
_______
Imorgon är det onsdag igen och skolan sätter igång igen. Hoppas på att det blir en lugn dag och att vi inte får några läxor - åh damn måste börja öva på SOn då vi har prov vecka sju!!

Nu måste jag kila - KRAM PÅ ER!<3

Ovido - Quiz & Flashcards