elin-mylife

Direktlänk till inlägg 4 februari 2015

Recept - Drömmar

Av Elin - 4 februari 2015 18:35

Igår gjorde jag och Asha drömmar till skoldagen och det blev verkligen uppskattat  

Och jag tänkte att jag skulle ge er tipset då en läsare frågade om det, så varsågod!


Receptet är lånat HÄR 

 

Ca 50st 20 minuter i ugnen. 


Du behöver: 

100 g smör

2 dl strösocker

2 tsk vaniljsocker

1 dl matolja

1 tsk hjorthornssalt

Knappt 4 dl vetemjöl.


Du gör så här: 

1. Låt smöret bli rumsvarmt

2. Sätt på ugnen på 150 grader.

3. Häll på strösocker och vaniljsocker 

4. Kör med en elvisp till en jämnsmet. 

5. Tillsätt olja och hjorthornssalt. 

6. Kör med elvisp till en jämn smet. 

7. Tillsätt mjölet (häll då i det i ett litermått så att det inte blir kompakt och att det blir för mycket).

8. Kör med elvisp till en smulig smet! (Här krånglade det till sig för mig och Asha då smeten blev porös och inte smulig - ta då i mera mjöl tills den blir smulig!) 

9. (För att se om smeten håller ihop gör du den till en klump) - annars är det bara att köra igång och rulla till bollar och lägg den på plåt.

10. Grädda i mitten av ugnen i 20 minuter!

 

LYCKA TILL  



 
 
Linn♡

Linn♡

4 februari 2015 19:01

ÅHHHHHH det måååste jag testa!! JAg verkligen älskar drömmar♡♡♡
Jättebra inlägg:DD

loveuu♡

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
miningalinn

miningalinn

4 februari 2015 19:28

Åh dom såg riktigt goda ut!(: skickaru några med posten eller?:)

sv: tack för tipsen jag får göra nått sånt!(:

http://nouw.com/miningalinn

 
N

N

4 februari 2015 19:29

Vad gott!!

http://nouw.com/nathaliemaria

 
Annie

Annie

4 februari 2015 21:06

Drömmar är så gott!! Duktiga ni är! ;)

Sv: Jag läser kurs på högskolan på deltid, handlar om hälsa, träning & och att behandla välfärdssjukdomar med fysisk aktivitet ;)
Verkligen mitt intresse område ;)

Hoppas komma in på nåt program till hösten ;)
Ingen fara, bara att fråga på vännen<3

Hoppas det är bra med dig<3

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

4 februari 2015 22:57

Så fina de blev :) Älskar drömmar :)

http://www.baakochmaat.blogg.se

 
malin

malin

5 februari 2015 09:32

men åh så gott!! =)

http://www.majzans.vimedbarn.se

 
Sofie

Sofie

5 februari 2015 13:05

Åh så himla gott!!

http://www.sofiewiberg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Ovido - Quiz & Flashcards