elin-mylife

Alla inlägg under februari 2015

Av Elin - 14 februari 2015 15:44

Skrev nyss ett inlägg, men bloggplatsen fuckade upp så jag kunde inte göra något förutom att starta om datorn....irriterad blev jag då jag skrivit om hemlisen och det var ju inte lite heller jag skrev så det får bli imorgon istället för nu orkar jag inte lägga tid på den skiten.


Istället gör jag ett annat inlägg...

  • Folk som andas högt! Vad är det svåra med och andas tyst och genom näsan!?
  • När man skrivit jättemycket och så ska det hända något så allt raderas...
  • När man säger något roligt så ska någon komma in efter och "putsa" på pratet och försöka vara rolig. Liksom, nej, nej!
  • När folk svarar segt, speciellt när man pratar om något kul som man ska göra..xD
  • Jag ÄLSKAR verkligen våren, sommaren och en liten del av hösten, men något jag inte sagt är att jag inte "tål" sommaren och hösten, då får jag riktigt pollenallergi... alltså det bräns i ögonen, tårar rinner och jag bara snorar och snorar, ibland hamnar min andning i trubbel med.  
Av Elin - 14 februari 2015 10:46

Jag är inte en sådan person som är ett fan av One direction, verkligen inte, men jag kan inte ljuga om och inte säga att jag inte lyssnar på dem, ibland gör jag det OCH jag står för det! Jag tycker att de är jätteduktiga på att sjunga, och en del låtar är jättebra och fina, speciellt den "senaste"...

Den är underbart fin och jag tycker om den till tusen! Blir så gla' av den och får mig tänka positivt och på bra saker. 



LOL

Av Elin - 14 februari 2015 09:30

  

Av Elin - 13 februari 2015 23:45

Dagen har rullat på och nu är det äntligen helg! Känns grymt skönt och känna att man är ledig - oavsett om jag har lite pluggande att göra! Tänker dock inte sitta hela helgen med det - aldrig i livet!!! Här ska det vilas och kanske hittas på lite annat! Men jag har tänkt mig att jag ska skriva på engelskarecentionen, så att det kanske blir klart så att jag har det ur tankarna - rätt så skönt att ha saker och ting ur vägen! Därefter ska jag öva på spanskan som jag har prov i på fredag, fast det mesta kan jag redan så det behöver jag inte alls oroa mig för - jag är kolugn!

På provet ska vi ha prov i 77 ord, grammtik så som prepositioner, presens, futurm + en läs- eller hörförstålse. Låter kanske inte alls mycket, men det är det! Dock så känns det som att det kommer gå bra och jag känner mig så jävla taggad, eftersom att jag gillar spanska (även fast det kanske inte märks ibland), men jag VILL så mycket med spanskan! Jag VILL lära mig det, jag vill visa att jag kan ett språk, jag vill få bra betyg OCH! Jag vill bara lära mig för att jag nog verkligen kommer ha användning för det - jag VET det! :D - Speciellt när jag ska visa mina kunskaper för familjen, så kan jag prata för dem - när vi väl kommer ner dit!   Wiihoo.

 

Dagen har varit riktigt bra, och vi har verkligen inte gjort NÅGONTING i skolan då vi firade Alla hjärtansdag i förväg. Vi tittade på film, sen på dem två sista lektionerna skulle vi ha vanliga lektioner men på svenskan satt vi och lyssnade på musik och på SOn gjorde vi ett quiz! Riktigt lyxigt! 


Var hos Sara och Dennis nu under kvällen, vi pratade och hade det trevligt. Och jag märker att Dennis och jag kommer närmare och närmare varandra! För mig, är han som MIN egen lillebror. Det låter konstigt, men det är så sant som det är sagt. Min lille gulleplutt!♥ 

"Ler" - Jag kan bli så jävla arg och förbannad på honom när han håller på och bråkar, kladdar ner, snor mina grejer, men oavsett hur arg jag än blir så betyder han så mycket för mig! Jag skulle ALDRIG komma på tanken av att göra honom illa, för människor som slår barn är det VIDRIGASTE som finns!! 

Skulle verkligen inte vilja ha en annan Dennis, för det är vår Dennis, min tokiga lillskit, Dennis♥ Du lyser upp mina dagar! Jäkla tårar.

Och jag vet att jag betyder lika mycket för honom som han för mig då hela familjen säger det och det märks så väl! Jag märker att han gör saker med mig och verkligen VILL leka och hitta på saker, hur han "härmar", pratar med mig, OM mig/nämner mig! Att han väljer MIG före alla andra. Det betyder så mycket för mig. Att veta att jag är "speciell"  och duger för HONOM. Att jag en dag kan lära honom saker, hjälpa honom i skolan och bevisa att jag varit med och visa att han är den han är och duger precis som han är!♥


Imorgon tror jag att min hemlis spricker... -dock inte säker! 

Godnatt på er alla♥


   


Av Elin - 13 februari 2015 14:05

Märkte att jag skrev in alla hjärtansdag på fel dag HAHAHAH

Så jävla fail xD

Men nu äre helga iallafall! Ha en fin helg :) Kram på er <3

Av Elin - 13 februari 2015 09:30

 

Av Elin - 12 februari 2015 21:06

Kollar just nu på dagens avsnitt av Familjen annorlunda men tänkte att jag skulle ta en paus så att jag kan blogga lite granna. Därefter ska jag fixa mig till sängs, se på det sista och därefter lägga mig och sova! Är supertrött så det ska bli skönt   


Har varit helt pluggfri idag och det kändes så jävla skönt!! Dock höll jag nästan på och ta med mig engelskan hem ifrån skolan, men jag sa till mig själv att "nu jävlar ska du ta det lugnt från allt pluggande, både torsdag och fredag" å det gjorde jag! Istället fastnade jag vid datorn och gjorde mig i fas bland alla bloggar och kommenterade, svarade på kommentarer osv. 


Har haft en okej dag. Min mage har krånglat hela dagen, både igår och idag, den har bubblat och jag har haft ont och massa annat, tankarna sprider sig på en sak då mamma kände samma sak igår. Vi vet ju inte helt, men det är bara och vänta å se hur mycket kroppen orkar ta emot om man säger så! 

Skoldagen har rullat på. Inget speciellt som hänt förutom att vi hade SOprov idag. Vet verkligen inte hur det känns. Jag är osäker, känner mig låg för provet och jag väntar just nu BARA på ett godkänt då jag vet att jag inte kommer få mer! Jag svarade på allt. Jag försökte skriva allt jag kunde, men det var så svårt och komma ihåg och skriva så bra och utförligt som möjligt.

Nä, jag skiter i hur det gick just nu.   


Äntligen fredag imorgon (!!) och det blir en sådan bra dag i skolan! Vi ska fira alla hjärtansdag med film (se på Fault in our stars - och jag har inte sett den så det blir ju jättebra xD) och därefter har vi bara två lektioner. 

Ska ni fira alla ♥-dag?   

Ovido - Quiz & Flashcards