elin-mylife

Alla inlägg den 20 december 2013

Av Elin - 20 december 2013 21:41

Vilken bra fredag det har varit. En posetiv och fin dag. 

Har allt haft roligt också! Har sjungit och dansat runt i huset som en galning.. bara för att jag har lov nu hihi. 

Har också käkat godis.. 

Jag kollade också in olika gymnasien, eller ja vad jag tänkt att jag ska gå. Antingen blir det florist eller polis! Båda verkligar så in i nordens roliga!! 
Florist verkar roligt för att man jobbar med blommor och får träffa på folk. :)<3

Polis verkar också roligt för att det är spänning, man hjälper folk, får träffa folk och mycketmycket mer! <3;) så jag vet inte vad jag ska välja, men som tur är så har jag typ två år kvar och välja. Men det kommer nog vara svårt ändå.. för jag tycker verkligen om blommor men jag gillar också och hjälpa folk (är ju dock inte bara och hjälpa folk, men ni förstår hur jag menar)

Lägger in två länkar så kan ni få läsa om dom 

Puss&Kram <3:*


Florist:

http://allastudier.se/utbildningar/573044-hantverksprogrammet--florist/

(hittade tyvärr inte nån bra sida men jaja, ni kan ju annars söka på google ;))

Polis: 

http://polisen.se/Bli-polis/

(Ni får klicka er runt på den sidan, står om allt möjligt och är videos och sånt)! :)



Av Elin - 20 december 2013 19:53

Jag är inte helt säker på vad jag ska göra på lovet.. men nåt kommer jag allt hitta på. En sak är iaf att jag ska vila upp mig inför nästa termin:

*Vara/sova med kompisar/familjen

*Promenader/springa/träna

*Hjälpa till här hemma

*Blooogga!!! <3

*Fira jul/nyår


Och imorgon ska jag starta lovet med och hjälpa till och göra julgodis, kanske ta en springtur om det blir bra väder och så ska jag SJÄLVKLART göra mitt liv! BLOGGA <3

Puss&Kram




Av Elin - 20 december 2013 19:39

Tänkte snacka lite om årets nyårslöften. Dom var att jag skulle äta mindre godis och dricka mindre dricka.. godiset sket sig, eller ja ibland kan jag allt äta endel men ibland går det bra! 
Drickan för den delen, den går så jäkla bra, har slutat dricka dricka!!! :D Slutade vid slutet av sommarlovet och är jätte nöjd. Jag känner inte alls något sug av dricka och jag mår mycket bättre utan de. Men det är jobbigt om jag t.ex är hon en kompis och hon frågar om jag vill ha dricka och jag säger nej, då känns det som att hon inte tar de bara för jag är där (svårt och beskriva :s).. jag vill att om folk tycker om dricka, drick de och skit i mig! :) Alla ska vara olika så drick ni. Men jag känner att det är sjukt onödigt och lägga ut pengar på sånt som typ bara innehåller socker och massa äckliga medel. 

Jag blir också konstig av de, extremt skrattig och blir helt hyper, sockerkickar osv så nej. 

Så jag tänkte göra ett nytt nyårslöfte.. och det är nog flera saker som jag ska klara 2014. 

Ska jag skriva dom i ett annat inlägg eller den 31? ;) 
Puss&Krm <3

Av Elin - 20 december 2013 14:45

Nu äntligen har jag lov.. så himla skönt! Har längtat så till de men nu på nåt sett har jag fått en så klump i magen. Kommer sakna folk otroligt mycket.. speciellt ''E'' det gör så ont när man inte kan träffa dom personerna man vill. Såklart jag kan de men tror inte dirket han vill de. :/ 

Fick också mina betyg idag och insåg att dom var sådär.. men är helt klart nöjd med vissa ämnen! :) Speciellt Geografi, historia, samhällskunskap, religion och hemkunskap! :) Finns också ämnen som jag inte alls mår bra av.. ex engelska och matte, suger på de. Alltså jag har inte F i de men ändå. #Fuckengelska #Fuckmatte

Fast mamma och Ida sa att jag fick ''låga'' så jag kan förbättra mig nu i vår, åttan och nian så då kändes det faktiskt lite bättre när dom sa de. Jag är ju godkänd, varför är jag inte glad då liksom? 


Skolan idag har varit bra. Vi har fått sett på julkalendern, ''gjort'' våra egna muggar, eller ja vi fick skriva/måla nåt på dem. Vi har fått sett på en julshow och fått betygen. Helt enkelt en bra dag i skolan. 
Efter skoldagen så gick jag till coop och skulle möta mamma, Ida, Sara och dom. När jag gick dit så gick en kille bakom mig typ hela tiden, asläskigt!
På coop handlade vi (ofc xD) så kom min moster och hennes kille.. och just då jag inte vill ha något besök. Kul säger jag bara haha.
Nyss så tog jag ur luften ur våra badsaker hehe.. därför kommer de här inlägget upp senarre än vad jag tänkte mig. Och nu lyssnar jag på musik. 

Ikväll ska jag som vanligt ta det lungt. Och under hela lovet, vad ska jag göra då? Jo har tänk mig att jag ska vara med familjen, kompisar och springa om det inte kommit snö! :) Ska säkert också gå på promenader. Ska också fira julafton, kanske nyår och MIN FÖDELSEDAG ;) Fjortis då vetni! Nejuschfy, ska inte bli de. Tänk! Om 11 dagar och ca nio timmar är det ett nytt år också; 2014! :o 2014 ska bli ett super år, bra betyg, bra i skolan, bra med kompisar/familjen och med mig själv.. då ska jag försöka leva mer! Ska också försöka träffa en sjukt fin Natalia<3 

Kan göra en; ''Vad jag ska hinna göra 2014''. Om ni vill? ;*

Föresten vad ska ni göra på lovet? Kommentera!


Har fått otroligt ont i mina ben.. det började snarare igår! (Har haft det flera gånger innan) Det är nästan som växtvärk fast det är som att det är innuti benet, typ skelettet. Det känns verkligen hemskt. Det går inte och beskriva känslan, men som växtvärk i skelettet. Usch. Och det som är jobbigast är ju att inget typ hjälper (tabletter hjälper väl men jag vill verkligen inte ta de, jäkla droger!) 
Kallar det för droger för min moster och min farbrors fru är beroende av de.. :(

Det som gör ondast är när jag har mina ben raka :/ men ska försöka stå ut med smärtan fast det är inte direkt så trevligt. 


Nu blir det song och annat. Ha en bra helg och ett awesome loooooooooooooooooooooooooooooooooooov! <3





Av Elin - 20 december 2013 08:21

Idag skrev den underbaraste personen en text. Jag läste den om och om igen!

Jag blev så rörd och super glad

Tack för att du finns <3

 

Av Elin - 20 december 2013 08:09

Nu kör vi sista dagen i skolan för detta året. Gud vad skönt och är så på jä*la bra humör. Fast är också riktigt spänd!

Snart ska vi typ spela spel och se julkalendern.. hehe 

Men jag slutar elva och vet inte om mamma skulle hämta mig och att vi skulle handla men uppdaterar senare

Vi ses då och ha en awesome dag i skolan och lycka till med betygen Puss&Kram <3 :*


Ovido - Quiz & Flashcards