elin-mylife

Alla inlägg den 13 december 2013

Av Elin - 13 december 2013 22:00


Av Elin - 13 december 2013 21:42

Fick en kommentar om att jag skulle fixa en bättre kamera och då tänkte jag prata lite om de;

Jag tänker inte lägga ner hela min själ på en bild (även fast jag dock skulle vilja ha bättre bilder till bloggen så den verkligen se ut som min), jag tänker inte heller lägga ner flera tusen kronor på en kamera för att jag ska ta bra bilder till bloggen.. jag har inte heller så mycket pengar och just nu står inte en kamera på mina ''vill ha lista'' 

Men liksom antingen får ni nöja er med dom bilderna som kommer eller inga alls. Ni får helt enkelt kommentera!

Men kan försöka fixa en bättre kamera men kan inte lova er :) Hoppas ni förstår.. kram

(Enligt mig var kommentaren jäkligt negativ :/)

Av Elin - 13 december 2013 19:58

Vet inte om jag tagit denna på bloggen en annan gång, men jag tycker att den är otroligt bra! :)

 Enjoy! :*

Av Elin - 13 december 2013 19:53

200 g ljus blockchoklad

1 msk rapsolja

3 dl rispuffar


Hur man gör:

1. Bryt chokladen i småbitar.

2. Värm rapsoljan på svag värme i en kastrull och smält ner chokladen under omrörning.

3. Ta av kastrullen från värmen och blanda ner rispuffarna.
4. Häll på en tallrik/eller nåt annat klädd med bakplåtspapper och ställ att stelna i kylskåpet.

5. Ta ut när chokladen stelnat och bryt i fyrkantiga bitar.

6. Förvara svalt i burk med lock

Lycka till! <3

 

Av Elin - 13 december 2013 19:48

Allt möjligt.. att min familj/vänner ska dö, få en sjukdom. 
Lite för mörker
Att huset ska brinna ner

Bli mobbad.. 
Gamla gubbar :o finns säkert mer, men inte vad jag kommer på nu 

Puss&hej <3

Av Elin - 13 december 2013 19:44

Nu kan jag visa bild på mitt rum;

 

 

Hihi, gillar rosa och vitt. Men jag är nöjd med mitt rum men om jag kunde göra om mitt rum skulle jag ofc <3

Av Elin - 13 december 2013 19:25

Hej allesammas

Aja.. idag är det fredag den trettonde och denna dagen är ju att det ska hända otursaker, men det har inte hänt någon otur alls, jag har mer tur på denna dagen, haha ja det låter sjukt men sant! 
Det är också lucia, härligt. Tycker lucia är lite fint men inte direkt något speciellt haha, varför firar man ens de? #Efterbliven

Får söka på google 


Men idag så har vi firat lucia  i skolan och det har väl varit trevligt inte så himla kul men roligare än lektioner tycker jag. 

På morgonen så såg vi sjuor, åttor och nior gå lucia, eller ja dom som ville om man ska säga så :) och det var fint 

Eh, sen fikade vi, lekte lekar, körde ett musikquiz och körde en till lek med åttor och nior. Så var väl min skoldag, haha.
Och när jag skulle hem frös jag häcken av mig så höll nästan på och hoppa in i en bil.. hahah. Skämt och sido, när jag kom hem så satt jag mig typ 15 min vid datorn, sen städade jag mitt rum för det behövdes och mamma städade typ hela huset idag. Eh sen följde jag med pappa och handlade och det går fan så jäkla bra när pappa och jag handlar hahahah, känns som jag är chefen och han ett barn.. nämen jag har koll på saker, läser lappen och sånt & han pratar i telefonen, pratar med folk han träffar, elr bara går runt och kollar, fast ibland kan han va social och göra saker men aa ni fattar! Skrattar nästan bara när vi är och handlar haha xD

När vi kom så åt vi mat vid typ halv sju, sedan så har jag hunnit baka/göra rischoklad. :D Recept kommer i ett annat inlägg så ta det lungt

Men nu denna fredagskväll ska jag ta det lungt och va social med familjen (efter jag gjort inlägg) :) 

Humör/hur jag mår: Är glad, mår också bra och börjar få tillbaka min röst!!!! 

Ha en super fredag, kramis&puss :*


 

Av Elin - 13 december 2013 16:46

Städar just nu men är snart klar.. inte så kul känner jag. 
Men uppdaterar senare, mitt humör är inte på topp just nu :'( och om jag gör ett inlägg kommer det säkert nåt negativt upp elr nåt sånt.. men ska försöka bli glad hur man nu blir det.. Kram <3


Ovido - Quiz & Flashcards