elin-mylife

Alla inlägg den 22 december 2013

Av Elin - 22 december 2013 23:15

För en stund sen såg jag ett program om sjöjungfrur, om dom finns eller inte. Och det var olika videos som sjöjungfrur varit med på och massa annat. Väldigt spännande

Jag tror att det finns sjöjungfrur, vad annars är det liksom? Vad tror ni? 
Det va de jag ville säga hihi, godnatt :* Puss&Kram <3

Tror programmet hette: Mermaids the body found, fast är inte helt säker. 

Ta er tid och titta ;)



Av Elin - 22 december 2013 20:38

Har  fixat och pysslat lite i köket och med blommorna. Så nu är i princip alla blommor fina :) Har också diskat och tagit ur från diskmaskinen och sånt. Så har jag kört lite kort och lyssnat på musik. Hann tyvärr inte och gå på en promenad så det fick bli så istället men gör inte så mycket, ska försöka ta med mig mamma imorgon ifall det blir bra väder!

Nyss kollade jag på det sista avsnittet av solsidan och det var bra! ''Haha''

Nu spelar jag lite olika spel från barnkanalen haha, blev bara så sugen..  väntar också på att mamma ska sluta. Så senare när mamma kommit hem ska jag äta nån macka och ta kakao med grädde, var länge sen nu
Men ha en bra kväll Puss&Kram!! :*

BARA TVÅ DAGAR KVAR TILL JULAFTON, INTE ENS DE! :o




Av Elin - 22 december 2013 15:13

Tjoohej. Äntligen har jag tid och blogga lite smått, tihihi..

Min dag har varit bra, eller ja dagen är inte slut än men hittills har den varit bra!

Har hunnit fixat lite i min skrivbordslåda, inte för att det direkt ligger så fint nu men är bättre än förut. Jag och familjen var också hos Sara, Linus och Dennis och gav deras julklapp, haha dom fick en toalett! Men dom behövde de, deras förra var verkligen cp och den läckte tyvärr vatten :/ Men dom blev sjukt glada :)

Har också hjälpt mamma med och göra mat (hon ska till jobbet så det blev lite tidigt ja..) så det blev strömming och mos, hehe det är gott de. 

Men nu ska jag vila/sitta framför datan en liten stund (så jag inte får håll) och sen om det inte hunnit blivit svart ska jag och Trisse på en kort promenad. Men det har väl de.. får väl hitta på något annat men det är de ända jag vill. 
Men uppdaterar mer senare! Puss&Kram <3

Av Elin - 22 december 2013 11:51

Här kommer det andra receptet från julbaket och de här är såååå gott så ni måste verkligen prova de! ;)


25 g polkagrisar

300 g vit choklad

2 msk kokosfingor

2 tsk citronskal


Hur man gör:
1. Krossa polkagrisarna

2. Lägg chokladen i en skål, ställ över varmt vatten (vattenbad)och rör om då och då. 

3.Vänd hastigt ner polkagrisarna, kokos och citronskal.

4. Bred ut ''smeten'' på ett bakplåtspapper och ställ svalt.

5. Bryt eller skär polkabräcken i bitar när den svalnat.

Lycka till!! <3



Av Elin - 22 december 2013 10:34

....det fjärde ljuset! :)

Ovido - Quiz & Flashcards