elin-mylife

Alla inlägg under mars 2015

Av Elin - 20 mars 2015 08:30

Jag är inte så rädd utav mig och har inte någon specifik rädsla...dock kan jag inte direkt säga att jag gillar att stå på scen, det är det värsta jag vet..det är detsamma med att redovisa inför klassen. Jag är inte en sådan person som vill stå inför en stor trupp utav människor och prata. Några få går bra. 

Något jag också har en rädsla för är män, vissa män.

Alltså jag vet inte varför. Dels kan det vara för att många män, gubbar har kollat på mig genom min uppväxt - allt för mycket. Det har gjort mig osäker, både i mig själv och för män. Äckligaste jag vet gällande män. Gå och glo på en. Skärpning! 

Jag har också rädsla för höjder. Usch, värsta som finns! Dock fungerar några höga karuseller, men verkligen inte några pariserhjul..sist i sommras på Liseberg när jag och Hanna åkte LÅG jag verkligen ner i den och skrek...

Finns säkert mer rädslor jag har inom mig, men vad jag kommer på här och nu så är det dessa tre   

Ha en fin fredag!<3

Av Elin - 19 mars 2015 21:20

Sitter just nu i bilen på väg hem från min brors tjej :) vi var ju där på Tupperware party. Det var lite segt, men kul ändå och komma hemifrån och träffa lite folk!

Är sjukt trött just nu så kommer inte bli någon datorn när jag kommer hem, får försöka svara på era kommentarer och kolla era bloggar imorgon istället! :)

Mitt humör suger och det känns som att jag kommer kräkas närsomhelst... Haft ont i magen ända sen jag kommit hem och jag lider seriöst..det är inga snälla smärtor. Det både bränner och piskar på en.

Gjorde det muntliga provet idag i NO och jag kan meddela er att det gick super! :) jag visste att jag skulle klara det, men inte att det skulle gå SÅ bra och vara så enkelt! Jag är jättenöjd över min insats - bara och vänta på resultatet nästa vecka. Lång väntan, men förhoppningsvis så är det värt det!
Cyklade inte idag då jag inte hade nyckeln till cykeln...men jag gick hem, en bit hemifrån mötte jag Linus i bilen (han skulle till stan) så frågade han om jag ville ha skjuts hem innan han for till stan, tackade självklart ja då värmen dödade mig och skovskaven brände.
Resten av dan tog jag det bara lugnt...

Imorgon är det fredag och det innebär helg. Superskönt!
Blir en vanlig dag och helgen likaså, lite pluggande men annars vanlig. Vi får se om jag skulle vara med någon kompis, skönt att göra annat men ändå har jag inte orken och lust.

Ses imorgon med första inlägget i mina "12 dagars..."
Tills dess - godnatt <3

Av Elin - 19 mars 2015 14:49

 

Tänkte att jag skulle göra en lite tolvdagars så att bloggen blir lite uppdaterad då jag är i skolan och kanske inte har tid att uppdatera - Inläggen kommer bara upp under skoldagarna, inte under helgerna   

Ska redan börja med morgondagens så har jag det gjort!  


Hoppas att ni haft en fin onsdag!<3

-

Av Elin - 19 mars 2015 08:23

Av Elin - 18 mars 2015 22:00

Dagarna rullar vidare och om bara några timmar är ytterligare en dag över... då är det torsdag och vi är bara någon dag från helga! :) Känns underbart, speciellt och veta att man är ledig från pluggandet både torsdag och fredag! Då går tiden mer åt träning och bloggen. JIPPI!!!!<3 


Funderar på att cykla till skolan imorgon då vi slutar tidigt och annars måste jag vänta till halv tre innan jag kommer hem och det är inte direkt någon hitt...men vi får se om vädret är klart, då drar jag med cykeln.. 

Blir nog också att jag ska åka med mamma och Sara till min brors tjej på Tupperware party - heter det så? Skönt att komma hemifrån och få tänka på annat    speciellt när man fick ett meddelande av henne veta att man är MER än välkommen, då känner man sig hemma och uppskattad! Det gjorde absolut min dag - tack säger jag till dig - guldvärd som gjorde min dag<3 

Har haft fullt upp med att få in NOn i huvudet. Det är svårt, men jag tror att det kommer gå ganska bra, förutom i början då jag kommer få panik, skaka och hacka tänder - hatar muntligt... önska mig lycka till! 

Kom också ut på en promenad med mamma, nu rullar det på. - Blir att försöka komma ut och springa, är mer än taggad och röra på mig, speciellt nu när jag har lite ryggvärk - man kan ju undra varför..


Min huvudvärk fortsätter och jag förstår inte varför! Jag dricker vatten och är lugn men det bara fortsätter. Får snart panik! (Vill heller inte trycka i mig massa tabletter - avskyr och ta det i onödan..) 

 

Btw!!! Min mobil funkar just nu, men strular så in i hel....och vi ska fixa en ny då den fuckar ur helt! Bara att skriva! :))


Snart kollat igenom allas bloggar, men jag fortsätter med dem jag inte hunnit imorgon - ska kolla era först, så ni får det lite lyxigt! ;) 

 

Godnatt fina ni<3

Av Elin - 18 mars 2015 14:45

Därefter går jag och mamma ut på en promenad så att jag blir av med min energi. Underbart!
Dock drygt ont i huvudet!!!! ;( men jag får kämpa på, en dag läsande kvar!

Senare ikväll ska jag försöka svara på kommentarer och ERA bloggar, verkligen inte hunnit med det på senaste tiden.. Ber om ursäkt för det, men ni vet att jag alltid gör det :)

Hoppas att ni haft en bra dag fina vänner<3

Av Elin - 18 mars 2015 08:30

 

Ovido - Quiz & Flashcards