elin-mylife

Alla inlägg under mars 2015

Av Elin - 23 mars 2015 08:30

Jag har så sjukt många personer som jag skulle vilja träffa just nu. Både personer i min närhet, men också personer från bloggvärlden!

Jag har så många vänner, även fast jag inte tror det själv, men dem finns där och då vet jag att dem verkligen är dem rätta för mig. Som jag bör ha hos mig, hålla hårt om - och som jag verkligen vill ha här och bara kunna få träffa dem, varje dag, om jag kunde! 


Jag kan inte välja EN person som jag vill träffa just nu, det är för många och det skulle bara kännas elakt om jag valde den eller den personen. - I dagsläget så är det tre personer som jag hemskt gärna vill träffa och det kommer vi tyvärr inte göra nu (inte iallafall två av dem), inte imorgon och inte heller om någon vecka. Men om några månader kanske. 

Personerna vet själva vilka dem är


Jag hoppas iallafall att dem personerna känner samma sak gällande mig. Att dem verkligen vill träffas, inte bara för att hitta på något utan för vem jag är som person med! Att dem vill lära känna mig mer, för det vill jag angående dem! :)

rldens goaste människor

 

Inom en snar framtid kommer vi träffas.

Det vet ni så väl.


Ni får ha en trevlig start på veckan medans jag och Alice sitter i kiosken och slipper undan lektioner ;)

Av Elin - 22 mars 2015 18:33

Jag har just nu en enorm allergireaktion. Vi vet inte utav vad, självklart utav maten vi åt, men vi åt borta och vet inte vad av det av det som jag fick reaktion av. 

Började med att vi satte oss i bilen och det började sticka enormt i munnen, att det sen brände och gjorde ont. Det fortsatte och stickningen gick ner mot och under tungan. Mamma tittade om det syndes något i munnen, men inget alls.

Jag pluggade lite engelska och kände att jag fick hjärtklappning och att andningen blev svår. Gick och kollade mig i spegeln, i munnen och såg massa små knotter på tungan. Nu är jag helt torr i halsen och hostar lite svagt.  

Sjukt obehagligt är det!


Fryser häcken av mig och är så trött så att det inte är klokt. 


Hur har er dag varit? Bra?


Bortsett från reaktionen som jag har så har dagen rullat på. Den började åt helvete med bråk. Jag stack iväg med musik i öronen, tänkte mig en promenad för tårarna bara sprutade ner för kinderna men istället gick jag till Sara. Jag knackade på och blev välkomnad in. Sara kom till hallen och såg plötsligt att något var fel. 
Jag blev helt slut och nervös i kroppen, tårarna bara rann och jag fick medsamma en enorm kram. Jag har aldrig känt mig så värdefull som då. Att veta att jag är välkommen till dem, oavsett vad det är som hänt.

Jag berättade vad som hänt. Vi pratade och jag fick ur mig lite granna av det jag kände. Berättade att jag antagligen ska försöka bege mig till någon att prata med, berätta hur jag känner och bara i allmänhet få hjälp. Hon tyckte att det var en bra av mig och sa att det är starkt och vågat av mig! -Värmde så inom mig när jag fick höra det!


Därefter kom Alice till mig. Vi tittade på film och vid tre skulle vi i familjen dra iväg för att äta - tyvärr så var vi inte så länge eftersom att vi skulle bort, men bara kul att kunna ses lite granna och prata :)


Nu ska jag försöka kolla bloggar och svara på kommentarer, lär jag behöva...


Imorgon börjar en ny vecka. Vecka 13. Dock börjar veckan bäst då jag och Alice ska stå i kiosken till tre - dock får jag vänta en timme på skolan...det är ju inte direkt någon hitt! Men men :) Två tidsinställda kommer ni få iallafall!

Hoppas att ni får en fin vecka 13 för det är NI värda <3

Av Elin - 22 mars 2015 10:51

Hoppas att ni får en bättre start på söndagen än mig. Fy fan. Just nu skulle jag bara vilja bo i skogen.

Av Elin - 21 mars 2015 23:30

Har haft en så jobbig och seg dag, jag har haft så himla tråkigt och inte haft någonting att göra..på samma gång kom det hur mycket folk som helst till oss och då kom paniken! Jag klarade inte av det, att inte kunna få vara ensam en sekund utan vara tvungen att synas och visa hänsyn till alla andra.

Det ända jag ville idag var att vara ensam, göra det JAG ville och behövde. Tänkte plugga på engelskan, men det gick inte. Jag var tvungen att vara med, visa uppskattning och glädje att personerna var här - men jag kände ingenting för dem. Det var helt tomt, borta.
Dagen gick åt helvete. Både för att jag höll på att bryta både benen p.g.a att dem tog bort utetrappan och sen..vad spelar det för roll?

Känner mig så jävla irriterad, men på samma sätt så ledsen, stressad..
Jag har så många tankar, så mycket som jag vill säga, få ur mig.

Önskar mig en helt ledig dag imorgon, men det går inte. Jag har lovat Alice att vi ska ses, sen måste jag träna (om jag hinner..) och plugga, plugga.

Helgen är åt skogen!
Ge mig nån jävla lugn helg någon gång - är det för mycket begärt?

Tack och lov var jag ute i god tid med träningen, lyckades komma ut och springa en stund tills musiken slutade fungera, var ändå på väg hemåt men hade uppskattat musiken iallafall då jag tränar så mycket bättre. Men då var det bara att springa hem och kämpa utan musik.
Gick bra, känner dock att jag skulle sprungit längre! Blev knappt trött, varken i andningen eller benen, oavsett om jag sprang upp för uppförsbackar, kurvor, hela tiden och tog i som en idiot. -Hm nej, nästa gång ska jag springa längre och straffa mig hårt för dagens träning..

Nu tänkte jag kolla lite snabbt på youtube och därefter sova så att dagen rullar vidare...godnatt<3
(Ska försöka svara på era kommentarer imorgon, och fortsätta med tidsinställda!)

Av Elin - 21 mars 2015 14:06

Av Elin - 20 mars 2015 22:13

Hur har ni det? Jag hoppas att ni alla har det så bra som möjligt! :) 


Här rullar det på, jag mår superbra, smärtfri från allting! Huvudvärken hoppar, men den har varit betydligt bättre idag Dock hoppar mitt humör, men det finns inget och göra åt det! Tror dock att det kommer bli ändring nu när en är ledig. Massivt gött! 

Inget jag har planerat direkt för helga, men blir lite pluggande och kanske att jag träffar någon vän - ska förstås försöka att komma ut på lite joggingturer. Är hur taggad som helst just nu på att träna - skulle kunna springa en tur nu, dock lite mörkt kanske...xD men det finns ju "huvudlampor", skulle dock få panik i.o.m alla djur!


Hände ingen speciellt i skolan idag förutom att vi försökte titta på solförmörkelsen men tyvärr var det för svinigt väder så vi såg ingenting. Tyckte att det var lite tråkigt, men bara och hoppas att man får se det om 24 år... (Är 39 år då HAHAH, så jävla gammal! XD - nej inte gammalt egentligen, men kan inte se mig som 39) 

Var så trött idag så att när jag kom hem gick jag direkt och la mig, lyckades inte sova så länge men några minuter iallafall. Kändes skönt och bara få lägga sig ner, slappna av och inse att det äntligen är vila och helg!


Jag har hunnit kollat alla bloggar idag och svarat på era kommentarer så just nu känner jag mig riktigt stolt! ;)

Vill bara tacka er alla för fina kommentarer, pepp och för att NI länkar era bloggar så att jag kan få titta in och läsa, verkligen jättekul! :) För ni ska veta, även om jag inte kommenterar på ALLT, eller kommenterar så läser jag alltihopa! Varenda rad. <3 


Ha en underbar helg nu allesammans <3

Ovido - Quiz & Flashcards