elin-mylife

Direktlänk till inlägg 22 mars 2015

Allergireaktion - stickningar i munnen

Av Elin - 22 mars 2015 18:33

Jag har just nu en enorm allergireaktion. Vi vet inte utav vad, självklart utav maten vi åt, men vi åt borta och vet inte vad av det av det som jag fick reaktion av. 

Började med att vi satte oss i bilen och det började sticka enormt i munnen, att det sen brände och gjorde ont. Det fortsatte och stickningen gick ner mot och under tungan. Mamma tittade om det syndes något i munnen, men inget alls.

Jag pluggade lite engelska och kände att jag fick hjärtklappning och att andningen blev svår. Gick och kollade mig i spegeln, i munnen och såg massa små knotter på tungan. Nu är jag helt torr i halsen och hostar lite svagt.  

Sjukt obehagligt är det!


Fryser häcken av mig och är så trött så att det inte är klokt. 


Hur har er dag varit? Bra?


Bortsett från reaktionen som jag har så har dagen rullat på. Den började åt helvete med bråk. Jag stack iväg med musik i öronen, tänkte mig en promenad för tårarna bara sprutade ner för kinderna men istället gick jag till Sara. Jag knackade på och blev välkomnad in. Sara kom till hallen och såg plötsligt att något var fel. 
Jag blev helt slut och nervös i kroppen, tårarna bara rann och jag fick medsamma en enorm kram. Jag har aldrig känt mig så värdefull som då. Att veta att jag är välkommen till dem, oavsett vad det är som hänt.

Jag berättade vad som hänt. Vi pratade och jag fick ur mig lite granna av det jag kände. Berättade att jag antagligen ska försöka bege mig till någon att prata med, berätta hur jag känner och bara i allmänhet få hjälp. Hon tyckte att det var en bra av mig och sa att det är starkt och vågat av mig! -Värmde så inom mig när jag fick höra det!


Därefter kom Alice till mig. Vi tittade på film och vid tre skulle vi i familjen dra iväg för att äta - tyvärr så var vi inte så länge eftersom att vi skulle bort, men bara kul att kunna ses lite granna och prata :)


Nu ska jag försöka kolla bloggar och svara på kommentarer, lär jag behöva...


Imorgon börjar en ny vecka. Vecka 13. Dock börjar veckan bäst då jag och Alice ska stå i kiosken till tre - dock får jag vänta en timme på skolan...det är ju inte direkt någon hitt! Men men :) Två tidsinställda kommer ni få iallafall!

Hoppas att ni får en fin vecka 13 för det är NI värda <3

 
 
Amanda Jona [SPONTAN]

Amanda Jona [SPONTAN]

22 mars 2015 19:09

Men usch så obehagligt!

http://spontan.blogg.se

Elin

22 mars 2015 20:23

Ja usch :(

 
natalia

natalia

22 mars 2015 20:22

Tack för dina peppande ord! <3 Bäst är du!!

http://nouw.com/nataliatrojan

Elin

22 mars 2015 20:23

Inga problem alls, du är värd alla fina ord fina Natalia!

 
natalia

natalia

22 mars 2015 20:23

Men fy vad läskitg!

http://nouw.com/nataliatrojan

Elin

22 mars 2015 20:24

Ja usch :(

 
Annie

Annie

22 mars 2015 21:08

Men vad läskigt vännen!:( Hur är det nu då?
Låter inge vidare alls!

Vad jobbigt med bråk igen .. Önskar jag kunde krama om dig<3
Sånt är jobbigt, det tär på en verkligen!

Sv: Tack fina du<3
Ja högskoleprovet är på lördag .. usch bävar lite för mattedelen!
Har svårt för matten :( Tack**

Kul att du gillade det! :)

Var rädd om dig och KRAM!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
SaraNavjord.se

SaraNavjord.se

22 mars 2015 21:15

Men oj vad läskigt! Hoppas det blir bra!

http://www.SaraNavjord.se

Elin

22 mars 2015 21:25

Tack rara du!

 
Linda

Linda

22 mars 2015 22:29

har du inga allergi tabletter :(

http://www.nouw.com/LindaLinnros

Elin

23 mars 2015 18:58

Tyvärr inte D:

 
Annie

Annie

23 mars 2015 07:52

Sv: Åh tack! Det är du med Elin!<3

Tack så mycket! :)Behöver alla tummar jag kan få ;)<3

Hoppas du får en bra måndag!*

Kramar :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Elin

23 mars 2015 09:17

Detsamma till dig!

 
Skogsraah

Skogsraah

23 mars 2015 12:50

Vad obehagligt med en reaktion :/ Vet hur det är!

http://skogsraah.blogg.se

Elin

23 mars 2015 19:05

Ja det var ingen rolig reaktion alltså! :( usch!

 
Linn♡

Linn♡

23 mars 2015 16:56

Men usch:(( SÅÅÅ jobbigt & hemskt, hoppas det känns bättre idag? ♡♡

Håller med Alice, tycker också du kan gå och prata med ngn, i allmänhet om det du känner för. Få prata ut helt enkelt♡ Sjukt starkt!!
Hoppas allt blir bra underbara Elin♡♡♡♡♡

Massvis med kramar!

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Skapa flashcards