elin-mylife

Alla inlägg den 12 mars 2015

Av Elin - 12 mars 2015 19:30

Känner att jag inte orkar blogga just nu, så kommer nog ta en liten paus i någon dag. Har verkligen ingen lust och jag mår inte helt bra. Jag vill blogga när jag är glad och kan ge all min positiva energi helt ut och inte mitt negativa. 


Det första jag ska försöka göra imorgon är att gå och prata, dock vill jag inte.


Har sådan otrolig huvudvärk så det är inte sant. Jag är yr, fryser och är allmänt trött - och det påverkar mitt pluggande. Kan inte koncentrera mig ett dugg utan jag hamnar i andra tankar, något jag tycker är otroligt jobbigt.

Tack och lov har jag spanskan i huvudet, jag vet inte hur men jag har lyckats fått in det - Bara att ge gärnet imorgonbitti!


Hoppas att ni haft en bra dag, tänker på er!  


Min dag har rullat på, varit en vanlig dag. 

Hade ingen lust att träna idag, men pappa ville gå en promenad så då ställde jag upp att följa med som sällskap, sen bara så att jag kom ut och fick röra på mig. En stund senare så gick jag på en ytterligare promenad då det blev bråk i familjen och jag ville bara slippa allt gräl. Det ända jag dock fick ut av promenaden var tårar. 

Pluggat lite Spanska med och snart ska jag försöka hinna svara på kommentarer och kolla bloggar+titta på Familjen Annorlunda. Hur många bloggar jag hinner och orkar får vi se - kommer absolut fortsätta imorgon! Kanske skriver något tidstinställt också. 

Ska inte bli sent till sänga iallafall!


Imorgon är det äntligen fredag och det innebär helg. Längtar verkligen! Kommer dock bli en plugghelg med engelska och lite NO, men vad gör det? Ska försöka att städa mitt rum med och kanske följa med på en utställning med Sara. 

Ska ni hitta på något särskilt i helga?

Ha det gött tills vi ses - Kärlek till er   

Av Elin - 12 mars 2015 08:30

200 grader - guldgula. 

 

Du behöver: 

200 g smör

3 dl havregryn 

4 1/2 dl vetemjöl 

1 1/2 dl socker - (jag själv tog mindre socker än vad man skulle då jag inte vill ha för sött och för onyttigt) 


1. Blanda samman alla ingredienserna i en bunke och arbeta degen smidig.

2. Placera ut små formar på en plåt.

3. Gör degen till små runda bollar. Tumma ut degen i formarna i ett jämt lager eller tryck i ett finger i "bollen". 

4. Grädda i mitten av ugnen i 200 grader till dem blir guldgula. 

 

Beautiful    HAHAHAH

Lycka till!!

Ovido - Quiz & Flashcards