elin-mylife

Alla inlägg under mars 2015

Av Elin - 10 mars 2015 08:30

5 saker jag älskar att göra

– Blogga
– Vara ute i naturen och springa.
– Resa
– Sjunga
– Fixa till mig och fixa fint i hemmet. 

 

5 saker som jag vill ska hända innan året tar slut

– Få bra betyg (!!!)
– Resa
– Tälta långt i skogen. 
– Åka till Liseberg
– Att jag lyckas med träningen.

 

5 saker jag saknar i min garderob

– Jeans
– Långärmade tröjor
– Någon snygg tjocktröja
– En cardigan
– Bra träningsskor.


5 saker som doftar underbart

– Parfymer
– När det precis har regnat på sommaren
– Nyklippt gräs
– Jordgubbar
– Strand

Av Elin - 9 mars 2015 20:39

Blogglusten ligger just nu nere på botten. Har ingen lust alls till att blogga, går bara in här. Tittar. Och loggar ut direkt.

Vet inte varför, men det känns bara jobbigt. 

Försöker att peppa på mig och blogga, men nä, det funkar verkligen inte! Tur att jag har fixat två tidsinställda för morgondagen och onsdag ifall att jag inte har lust - ska fixa något mer så att det inte står helt tomt! 

Hoppas att lusten är tillbaka så snabbt som möjligt (!!!)


Haft en bra dag idag - dels för att det varit ett underbart väder ute och mycket skratt, det gillas!

Fick också tillbaka min engelska bokredovisning (och så såg jag resultatet på svenskan på nätet) - jag är sjukt nöjd över mina betyg - trodde att jag skulle få sämre på svenskan, men icke! Woho!!!  


Därefter kom syven till vår klass och berättade lite om att vi ska välja gymnasium i nian, att vi ska ha ett möte nu i Mars och prata om lite tankar som vi har, vad vi vill gå/bli, funderar på osv.

Det känns så sjukt att JAG ska välja gymnasium om mindre än ETT år.

Att jag blivit så stor - redan. 

Att jag ska välja en väg mot min framtid. Hm. Jag är så osäker. Jag vet vad jag vill jobba med, gå i, men ändå så känns det osäkert på något sätt. 

Jag har länge velat bli polis - ända sen jag visste vad det var och innebar, men på något sätt vill jag bli något annat - något som jag är bra på, i mitt rum, bara jag övar - men som jag vet aldrig kommer bli uppfyllt..


Tankar kring skolan, gymnasium och framtiden snurrar i huvudet. Vad ska jag göra med mitt liv? 



Idag tog jag tag i både spanskaläxa och matteläxa. Skönt att ha det ur huvudet, iallafall matten! Dock måste spanskan övas på mera, inga problem med det   imorgon ska jag ta med mig NOn hem och läsa på också - behövs!


Kände mig sliten och ingen lust alls till att träna idag, tänkte skita i det men tog tummen ur och joggade iväg. Gick superbra och jag kände mig så glad och nöjd för att jag tog ett annat beslut än vad jag brukade göra förut!!

Jag sprang långt och kände mig inte alls lika anfådd som i fredags när jag var iväg. OTROLIGT! 

 

Imorgon är det Tisdag. Innebär tråkig och jobbig långdag till tio i fyra. Men jag ska väl förhoppningsvis hålla ut som alla andra dagar.

Ska försöka mig på att komma ut också. Plugga. Tror att det blir en bra dag iaf   


Usch - varit vaken sen fyra imorse och jag känner mig knappt trött. Rädd för att jag inte ska få sova inatt. Håll tummarna för mig!<3


Hoppas att NI haft en fin dag!<3

Vi ses förhoppningsvis imorgon - förlåt att jag inte kikat in på era bloggar, ska försöka på mig det imorgon.


Varma kramar <3 

Av Elin - 9 mars 2015 08:30

5 saker jag brukar säga

– Kul 
– Mhm
– Fi**a - i sammanhang ifall tiden rusar iväg, eller att det gör ont osv - inte till någon! (xD)
– Bra
– Fan

 

5 saker jag brukar tänka

– Jag måste plugga
– Skolan kan ta sig
– Undrar jag hur mycket jag väger
– MUSIIIIK!!!
– Blogga!!!

 

5 saker jag brukar drömma om nätterna

– Allt möjligt...
– Tänder
– Tänder
– Tänder

- Tänder :S

 

5 saker väldigt få personer vet om mig

– Jag är rädd för att bli tjock. 
– Jag ska flytta......till Spanien.
– Mina tankar om Tina börjar äntligen avta, efter flera år. 
– Jag är svag för killar med "manhänder" och "manarmar"   
– Jag har två önskningar som jag verkligen vill uppfylla, dock kommer dem inte bli det. 

 

TACK Emma för lånet!♥

Av Elin - 8 mars 2015 21:07

Imorgon börjar ytterligare en ny vecka och usch vad jag INTE är taggad. Det är något som gör så jag vill stanna hemma, något som gör så att jag aldrig vill tillbaka till skolan. Dels för att det börjar bli mycket i skolan, och tankar. 

Jag ska kanske redovisa imorgon på hemskunskapen och därefter ska jag fortsätta och virka på slöjden som jag suger på - tack och lov visade mamma mig hur man skulle göra idag och jag fick göra lite själv så förhoppningsvis förstår jag! Så gla' att jag har henne, att hon kan hjälpa MIG. Det betyder allt!<3


Jag har spanskaläxa som jag måste börja på och matteläxa, kanske att jag också ska ta med NOn hem och läsa på. Hm. Hoppas att veckan förövrigt bli lugn!


Har sådan ångest så det är inte klokt. 


Jag måste också träna i veckan så att det inte glöms av, så att jag kan lugna ner mig, släppa ALLT för ett litet tag och bara njuta av livet.

Skönt att jag har träningen just nu. Det hjälper mig otroligt, både fysiskt och psykiskt! Längtar verkligen tills morgondagensträning.


Hur är det mer er kära vänner?  


Haft en seg dag idag. Det har hoppat inom mig, men ändå har jag lyckats varit glad utanpå. Försökt sett saker och ting positivt och det har gjort så att jag klarat dagen till hundra. 

Inte gjort något särskilt idag alls. Jag gick på en promenad tillsammans med mamma och Dennis, inte så långt men bara så att vi kom ut. Kände inte för en promenad och träning just idag, ville ladda upp batterierna för vecka 11, men glad att jag gjorde något iallafall - hellre det lilla än att bara ligga inne och tråka skiten ur sig! :) 


Oj, måste skynda mig i säng! Ses imorgon, sent. 

     

Godnatt<3 

Ovido - Quiz & Flashcards