elin-mylife

Alla inlägg under maj 2014

Av Elin - 5 maj 2014 18:00

Har varit en bra dag idag, i skolan iaf men annars så har det varit en ledsam dag. Jag kanske inte direkt ska ta upp det, ifall inte att Hanna vill de. :( Är iaf ledsen för din skull gummsan men allt kommer bli bra <3 


Idag i skolan så var det en vanlig dag. På morgonen pratade vi lite om vad som ska hända under veckan osv. Så imorgon börjar vi halv nio istället för tio i nio, skönt de. Och Christer Fugelsang ska komma till skolan imorn med, riktigt coolt faktiskt! Så han ska prata om rymden antagligen haha, nä men vettosjutton :) 


Öhm. Har haft syslöjd & matte. Var så dum i huvvet så jag failade när jag fick en sak förklarat och inget gick bra. Nääh, tumme ner för det! 

Haft so och blivit klar med en uppgift före alla andra och det känns så skönt.. så började vi på något nytt, blöö. Fick också tilbaka mitt soprov och det gick awesome!!!!!!! :D Jiiiiiippi!!! <3<3

På spanskan så skulle vi översätta ett recept, gick la bra. Sist hade vi engelska ofc och då fick vi välja för tema som vi skulle jobba med, antingen hästar eller fotboll och jag tog självklart hästar! :) Nu får vi se hur de här kommer gå.. :$

Slutade också äntligen rätt tid idag och det var ju bra och kom hem några minuter efter fyra med. Käkat mat, läst tidningen & kollat på twd. Så fortsätter nog min dag. Chilla framför datorn, gött det efter en redig skoldag! :) 

Ska dock försöka uppdatera lite mer, men är just nu sjuuukt trött, har sovit sämst inatt.. uschfy.

Juuuste ska också försöka köpa en ny mobil med snart!! Omg.. är så glad och hyper för det! Sen fiskar och akvarium <3 Och nej, mina föräldrar kommer inte köpa de här, jag kommer få köpa detta själv och jag vill det, känner mig så bortskämd annars! Visst det skulle ju vara skönt om de betalade men nej, liksom lite kanske skulle vara sjyst men inte allt :) Det ska vara rättvist fan :) Ha en fortsatt bra dag & ska försöka uppdatera mer, puss ♥


Av Elin - 5 maj 2014 08:15

Jävla finne som är på min hals! Den har varit där i en vecka, om inte mer.. :( jag har tagit alsolsprit men det kommer inte hjälpa känns det som. Usch, skäms så för den!!! 

-''Bara hej, jag gillar finnar! :D''


Idag så hoppas jag på en bra dag och hoppas på att jag får reda på soprovet & spanskan. Blir himla irriterad om jag inte får reda på det idag!!!!

Nu är det två killar som jag skrattar åt så jag ska dra. Ha en bra dag <3<3

Av Elin - 4 maj 2014 22:20

Av Elin - 4 maj 2014 19:39

Sitter här med en ansiktsmask och funderar på vad rubriken på detta inlägget ska vara. Oj, vad spelar det för roll egentligen? Javetintemenjaggillarochkommapårubriker :) 

Ska sitta med ansiktsmasken i någon minut till och det värmer som fasen, dock stod det på förpackningen att den skulle göra de xD Haha. Det är choklad & apelsen, luktar HIMELSKT! Dock blev pappa typ rädd när jag kom in i vardagsrummet när jag hade på mig de här, andra gången också, duktigt pappa. 

-Mmmmmmmm!!!!! Här sitter man och är ledsen för att man måste ta bort den nu... 

Wait please. 


Idag så har man som sagt haft fullt upp. Känner mig dock inte trött heller och det är ett stort PLUS! 

Först på förmiddagen så var vi och köpte ett äppelträd, fan vad gott! :) Men innan det så hamnade jag i bråk med mamma, eller ja bråk & bråk, jag sa en sak till henne som jag ångrar till hundra.. jo det var så att mamma var sur och hon sa nåt till pappa så sa jag: Måste du vara så sur hela tiden!? Så svarade hon nåt. Då sa jag; Jag vill inte bo här mer! Speciellt inte med dig!! Smällde igen ytterdörren och gick ut till bilen. Fick panik i bilen och höll på & gråta för det jag sa.. såg sen att jag satte mig i fel bil, fick uttbrott och skrek i bilen och satte mig i den andra.. varför är jag ett sånt jävla cpbarn?! Jag gör också ett snäpp värre eller säger saker så fel.. kan det inte ringa någon jävla klocka inom mig innan jag säger fel saker så slipper jag göra folk ledsna eller mer sura? Jag är patetisk.. vill bara gråta ut, men det kommer inga tårar. Hon kommer inte heller förstå att jag inte menade de, jag vågar inte heller säga förlåt. Jag är så jävla dum, jag förtjänar inget, inte ens min familj..:'(


När vi var på hemväg & pappa stannade till hos en & mamma å jag satt kvar i bilen pratade hon lite smått med mig. 

Vi planterade äppelträdet när vi kom hem, planterade blommor i en kruka & la i jord i gropar som var på gården och nu är det MYCKET bättre. Ser dock fult ut nu när det är jord på gården men bättre än och bryta benen :) Jag gick sen in och gjorde maten när mamma & pappa fixade ute. Det blev pasta carbonara och jag kan ju säga det att de gick super bra efter att man sett mamma & pappa göra't. Det blev också gött :) så nu är man proffs på de. Höhö. När mamma åkt till jobbet så tog jag det lite lugnt så satte mig framför datorn, sen så satte jag igång med och städa. Det blev bra i mitt rum och nu fick jag upp tavlan som vi tatt ner eftersom att vi flyttat mina bokhyllor. Jag har också varit barnvakt åt Dennis, kan ju säga det att det gick suuuuuuuuuuuuper bra! :) Han är inte så jobbig som man tror, verkligen inte när man är ensam med honom iaf :) Vi busade lite, alltså sprang runt i huset, kittlade honom m.m, bjöd honom också på kaka. 


Duschade för en stund sen, skönt som fan. Och nu resten av kvällen ska jag fixa naglarna, kanske klippa och måla på dom genomskinligt. Måste också försöka skriva ett till inlägg om det jag tänkte. Men har skrivit i en bok så lugnt med de, glömmer ej bort vad det va. :) Juste, ska fixa en video som jag och Hanna ''gjorde'' i sommras när vi sov över så får vi se om jag lägger upp den XDD måste nog få Hannas tillåtelse först, HAHAHA.


Nä men, förutom grälet har det varit en bra dag. Mitt humör har gått upp och ner tyvärr, men klarat mig igenom de. Ha en bra kväll <3<3  






Av Elin - 4 maj 2014 19:36

             

Av Elin - 4 maj 2014 18:35

Har haft fullt upp hela dagen idag och har det fortfarande.. måste städa klart och sen duscha så kanske uppdaterar halv åtta, åtta. Jag vet inte ett dugg! Men jag ska försöka. Sen måste jag lägga in några bilder också, tror jag.. 
Som sagt, fullt upp. Men då kanske jag har något och skriva om sen med. Men ha en bra kväll ♥

Av Elin - 4 maj 2014 14:48

Nu kommer äntligen veckans låt och nu kan jag dela av mig vilken Kent låt jag tycker BÄST av från deras nya album! Asså omg.. respektrespekt!!! ♥♥♥♥

Ha en fortsatt bra dag! 

Av Elin - 4 maj 2014 10:29

Nu har vi söndag igen.. det innebär att jag har mycket och göra. Eller ja, lite granna iaf. Ska vattna blommorna, städa mitt rum, duscha och antagligen fixa mig lite extra med nagellack och ansiktsmask till imorgon. Och nej jag ska inte göra något speciellt, jag känner bara för det :) Ska också försöka ta mig en springtur. 
Känner mig riktigt sleten idag, inte i själva kroppen, men extremt mycket i mina ögon och det stör mig så. Jag har tagit en pollentablett, men det verkar antingen som att den inte hjälper eller att de inte beror på de.


Igår så bloggade jag ju inte så mycket och jag hade både mycket för mig, speciellt på kvällen och så glömde jag bort och uppdatera, ups! Men det är riktigt svårt när man inte direkt vet vad man ska blogga om! Men idag så uppdaterar jag ju med Veckans låt och ett till inlägg :) Fast antingen kommer det imorgon eller senare :) But, hold out!! 
Men jag får allt sätta mig ner senare och skriva upp vad för inlägg jag kan hitta på. Skrev i några nu till och med

Igår iaf så hjälpte jag till med maten och blev allmänt sur då.. men det blev bättre när jag fått mat och skrattade så jag höll på och dö, vi sa att jag skulle ''köra'' moppen och lägga den i diket (det är Idas mopped) så skickar vi en bild och säger att jag drog mig med moppen osv. Så sa vi hur hon skulle bli osv. Ja det låter inte alls kul, men det var roligt, hihi.. 

Jag hjälpte också mamma & pappa med poolen och dra upp väggarna så nu börjar det gå mot slutet. Dock måste vi fylla mer vatten självklart och se hur det blir, vi måste kanske tom göra om om det inte blir bra. Vi måste klorera, städa poolen och säkert mer. Hade helt enkelt glömt bort de.. på kvällen var vi också barnvakt hos Sara & Linus till Dennis för de åkte till stan och var ute å åt. Vi spelade iaf Skip-bo där och såg på tv. Blev jävligt trött iaf.. 


Ha en bra dag ♥

Skapa flashcards