elin-mylife

Direktlänk till inlägg 10 april 2015

Vårdcentralen nu får ni tänka om. Jag är ung, INTE dum! ÅSIKT!

Av Elin - 10 april 2015 11:45

Just nu känner jag mig bara så förnedrad av läkaren som jag var och träffade. Känner mig inte bara förnedrad, utan rädd också. Jag VET att det inte är så som dem tror, verkligen inte. Jag kanske t.om inte kan bli det - man ska inte säga något i förväg förens man vet. Det kan också vara så att människan kämpar för att bli det och mår otroligt dåligt utav det...
Nu pratar jag om graviditet. När jag fick höra att jag kanske behövdes testas för det blev jag både chockad, men också förbannad. Jag sa snabbt och skarpt till honom att jag INTE är det och att jag nog vet bäst själv ifall att jag är det. 
Sedan är jag inte tillräckligt mogen för sådana saker - om ni förstår vad jag menar, " ", plus att jag tycker att det är så jävla vidrigt så det inte sant...   

Tror att han blev lite tillbakadragen då, kändes så skönt att sätta honom på plats. Visst, det är nog en fråga som är bra att fråga och som dem bör fråga men om man och är såpass ung som mig så får dem nog ta och tänka om lite granna! Jag är ung, inte dum.


Bortsett från det så fick jag prata och svara på många frågor och göra ett test, dock ska vi inte prata om det. Känns jobbigt och pinsamt...stod inne på toaletten och grät.

Dem kände också på min mage, där jag hade ont. Jag reagerade först, men när han väl fortsatte och trycka, hårt, gjorde det inte ont, han tyckte att det var jättekonstigt! Vi satte oss ner och pratade mera, gårdagens urin såg positivt ut (OH MY GOD, DÉJÁ VU!!!) och nu är det bara dem andra testerna som vi väntar på..resultatet kommer efter helgen - om proverna bara visar positivt så ska jag få gå och röntga mig, göra ultraljud..om inget syns där får jag gå och kolla mig på ett annat ställe. Men det tar vi då, idag är en dag och den ska jag först tänka på och ta mig igenom! 


Fryser som ett djur just nu så jag ska försöka att fixa lite fint här så har jag gjort någon måtta idag och blir lite varm på det, därefter ska jag bara gosa ner mig i söffan och titta på tvprogram. 
Vad ska ni hitta på idag? 

 
 
Linn♡

Linn♡

10 april 2015 14:07

Att dem säger så! Jag tror du vet mycket väl själv♡ Som du skrev!
SJUKT STARKT av dig att skriva så i inlägget "idag är en dag och den ska jag först ta mig igenom". Asså Elin så är så j*vla stark! Jag håller tummarna för att du ska må bra med magen igen♡ Hoppas verkligen verkligen att det fixar sig!

Massvis med kramar till dig, loveuuu:*

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

10 april 2015 14:12

Hahah jag skulle skratta honom rakt i ansiktet hhahah ;)
Det är väl ganska självklart att du vet om du är gravid eller inte..

http://nouw.com/nataliatrojan

 
natalia

natalia

10 april 2015 14:12

Härligt att vi har samma åsikt! :D

http://nouw.com/nataliatrojan

 
Annie

Annie

10 april 2015 14:20

Vaa? men vad var det för läkare? :(
Precis det vet man ju absolut bäst själv ..

Fina du<3 vad jobbigt :(

Det gör du rätt i, att du tänker på idag nu först*
Du är stark Elin* kom ihåg det<3

Jag har pluggat en del på dan, men nu ska jag sätta mig i soffan och ta en kaffe och teckna lite*

Sv: Tack för dem fina orden<3 Fina du*
Ont nu med :( blir värktablett igen.

Massa kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

10 april 2015 15:29

Men usch vad jobbigt ! Skönt att du kunde sätta han på plats :) Hoppas du snart får reda på vad det är med dig, så du får må bättre :) <3

Sv: Åh tack fina du <3 Roligt att du gillade inlägget. Ja jag har dansat i hela mitt liv och snart varit danslärare i 3 år :)

http://www.baakochmaat.blogg.se

Elin

10 april 2015 15:47

Ja det kändes bra ;)
Åh vad fint och höra, tack

 
Sofia

Sofia

10 april 2015 16:45

Alltså jag tror han måste fråga, det är bara så. Det är så många ungdomar som säger att dom inte kan vara det sedan är dom det för dom inte vågat säga sanningen men klart han inte ska få dig att känna dig rädd :( <3

Ja har ju urinvägsinfektion då å då, varje gång säger dom. Du har nog klamydia, öhhh nej det vet ja att ja inte har och då kan dom nästan fnysa åt och och inte lyssna. Sist gång gjorde läkaren fel med och kollade en annan prov, ringde mig och sa du har nog inte urinvägsinfektion du borde kanske kolla upp klamydian ändå. Sedan ringde hon nästan dag och dom hade blandat ihop mitt svar med en annan så ja hade visst urinvägs... Fy så ledsen å arg ja var då

Kramisar <3 <3

http://bian.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

10 april 2015 18:02

Fy fan vilka läkare det finns! =(
Hoppas verkligen dem kan hitta vad det är som är fel! Jobbigt när du ska behöva ha det sådär! =(

Sv 1; Åhhhh du är så HIMLA underbar!<3 :*
Jag sitter och bokstavligen grinar just nu!!<33 TACK FINA UNDERBARA DU!:*

Sv 2; Ja, verkligen! Sitter hellre och svarar på kommentarer än att plugga alla gånger!<3 XD
Tack! :*

Åh, sitter och käkar dem nu!<3 Deras Caramel & Liquorice Bites är så goda! Dem smakar inte jättemycket men ändå lite grann, men gillar man inte lakrits så är dem nog ingen höjdare! XD <33

Sv 3; Haha, ja.. XD

Tack!<3 Lyckades få det klippt idag, så är såå nöjd!<3 :*

Sv 4; Tack fina du!<3 :*
Sv 5; Yes, behövde unna mig något medans jag städade! XD

Puss & Kram!<3 Love U so much! :*

http://www.ebbolella.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

11 april 2015 10:05

Nu blir jag bara så jäkla förbannad!

Jag har tagit många urinprov och de har aldrig frågat om jag varit gravid! Och velat ta test för det! Har nästan fått be om det istället.

Nu har jag en annan historia och jag behövde få det testat och annat.

Tyckte det är jättebra att du väntar med sex tills du är mogen. Av egen erfarenhet så väntade jag väldigt länge och ändå blev det fel. Det är något jag ångrar varje dag då jag fick kroniska besvär av det.

Urinrörsinflammationen.

Killen var väldigt "på" och det hela slutade i ett övergrepp och dan efter fick jag rusa iväg efter ett akut p-piller för det hade han ju inte vett att hjälpa mig med.

Jag var väldigt dum, gör inte samma misstag som mig...

Du är grymt stark och bara ryta åt dem! You go girl ;)

Många kramar!

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Ovido - Quiz & Flashcards