elin-mylife

Alla inlägg den 15 april 2015

Av Elin - 15 april 2015 22:42

Av Elin - 15 april 2015 20:21

Sitter just nu och installerar en enhet på datorn. Ska nämligen filma en video tills imorgon och självklart behöver jag redigera osv. Kommer komma upp en-två "inlägg" då jag ska bort imorgon, hela dagen...


Ska till Örebro imorgon med klassen, där vi ska se på teater, gå på tipspromenad och lite annat. Kommer komma hem efter 23 imorgon kväll. Kommer gå och lägga mig nästan på direkten när jag kommer komma hem då jag säkert är trött och sliten, tror att jag också kommer ha ont i huvudet, skulle inte förvåna mig då jag lätt får det när det varit mycket...sedan, 16 timmar med skolan. Fy helvete.

Innan alltihopa ska vi ha tre lektioner också.


Ska iallafall försöka att ta lite foton och filma lite, om jag kan och om det är något kul och fint!  

Därefter är det fyrledigt    *Ler*

Vad ska ni hitta på imorgon? 


Har varit helt slut idag. Varit trött hela dagen, hela tiden. La mig när jag kom hem och sov i tjugo minuter men var lika trött som innan. 

Skolan tar slut på en. Tar all kraft ifrån en. USCH!


Vill bara TACKA er alla för ERA FINA åsikter och kommentarer om mitt förra inlägg. Det GLÄDJER mig STORT att läsa, alltihopa!

Jag ska absolut försöka att svara på alla kommentarer så fort jag kan och får tid, men läst dem har jag iallafall gjort!   Tack. Ni gör mig så himla glad. 


Nu ska jag filma....PINSAMT! 

Av Elin - 15 april 2015 08:30

För några dagar sedan fick jag läsa att två kompisar är oroliga och ledsna för att de är för "tjocka", att dem väger mycket, det gjorde mig bara så arg men på samma sätt ledsen! Jag blir så ledsen av att höra att folk tycker att dem är för "stora" och att dem då inte hör till det här samhället - får jag då fråga en sak då? Finns det någon lag på hur stor eller liten man ska vara? Alltså allvarligt?

Hur jävla dumt låter det inte. "Jag är för tjock.." "jag är för smal.." VAD SPELAR DET FÖR JÄVLA ROLL?! Det beror väl heller inte på hur smal eller tjock du är som person, utan hur DU ÄR!


Jag är en utav dem personerna som har ett jätteproblem med min vikt. Vill verkligen inte bli "tjock" och väga mer än vad jag gör. Jag har en jättefobi för att gå upp och så fort jag gått upp något kilo försöker jag att äta mindre och då blir jag bara gladare och mår mycket bättre. I.om det här beteende som jag har mår jag jättedåligt i perioder. Äter jättelite då och då, blir illamående och vill bara dö för hur äckligt tjock jag är.

Betenedet har också påverkat mig jättemycket med att jag gjort saker...dåliga saker. Jag är inte glad av det jag gjort, men när jag väl gör dem mår jag superbra, dock inte efteråt då jag får en superångest. 

Det jag vill säga och komma fram till är - snälla, skada er inte eller gör en illa på något sätt för hur ni ser ut, ni DUGER som NI ÄR! Ni ska vara nöjda med hur NI ser ut, ALLA är OLIKA. OLIKA ÄR FINT! 


Just nu börjar jag komma i en sådan period då jag börjar gå ner med vad jag äter. Jag "duger" inte som jag är och jag börjar må jättedåligt. Jag tittar VARJE dag på mina armar, flera gånger om dagen. Tittar om dem vuxit och blivit större, tänker på att jag måste äta mindre imorgon och träna. Det här påverkar mig jättemycket, tankar snurrar inom mig för VAD jag måste göra och får hemska, elaka tankar. 

Jag kämpar varje dag med dem, och för var dag har jag VUNNIT över känslorna. Tankarna. Smärtan. Det GLÄDJER mig då jag verkligen visat att jag vet att jag duger som jag är, men på samma gång drar det ner mig mer då jag säger samma onda saker till mig, om och om igen.


Även fast dem här tankarna är på mig VET jag att jag duger som jag är. Ibland iallafall. Men det stoppar mig inte ifrån att kämpa.


Det tycker jag också att NI ska göra! Kämpa. Bry er inte om vad folk tycker om er! Det är ER kropp, inte någon annans!
Det är NI som BARA ska och får bestämma över den, gör vad ni vill med den. Det är bara NI som bestämmer vad som får hända med den, vem som ska röra den. 

Om folk skrattar åt er. Åt er kropp. Säg ingenting, le, vänd er om och gå bara stolt med rak rygg därifrån. Det visar bara hur MODIG och STARK du är! 

Och vilka IDIOTER dem är!

 

Även fast ni inte tycker att NI duger så gör ni det. Jättemycket! Även fast ni inte tycker om den kroppen ni är i så gör någon annan det, det VET jag. Någon sitter antagligen i skolan och tänker "jag önskar att jag såg ut som henne/honom", "Tänk om man hade den kroppen...", "Shit den puddingen, fy fan vad snygg" 

Skulle inte NI bli glada då?

Skulle inte ni vilja ha den kroppen då? Det skulle jag lätt velat!  


KÄRLEK!!!

Ovido - Quiz & Flashcards