elin-mylife

Alla inlägg den 19 juni 2014

Av Elin - 19 juni 2014 23:00

Nu är man trött! Man blir väl det efter att man varit fundersam och lite orolig, men också för att man sovit dåligt.

Men nu slipper man vara det, jag är glad och tillbaka again.    Jag mår också bra men som vanligt ont i axlarna

-stel som fan även fast jag går..blabla. Men har också fått ont i handlederna, det hjälper med om jag rör på dem så det är lugnt. Beror nog på datorn, att jag inte rör på dem så mycket så får börja göra det! 


Idag så var vi hos veterinären med Trisse.   De undersökte han rejält, tog blodprover, vägde han, kände på han här å där, kollade också hans tankött och i munnen. 
Hon frågade också massa saker.

När vi hade tagit blodproven så gick vi på en promenad med han och äntligen så sket han lite granna. Vi blev as glada! Han kändes också mycket piggare och nyficknare. 

Proverna var bra så vi fick åka hem! Himla skönt kändes det!   Dock om han blir sämre skulle vi åka till Veterinärerna i Karlstad så de kunde röntga honom -ifall nåt har fastnat i magen på honom eller någon annan orsak. 


Vi var där i över en timme, men värt var det så att vi fick reda på det bra!

När vi kom hem så stekte jag pannkakor/plättar. Resten av kvällen lyssnade jag på musik, datorn å sånt. Skrivit med kompisar också! <3


Nu ska jag spela ett spel en gång till sen hoppa i säng! Det är jag värd. 

Ha en fortsatt bra kväll. Godnatt! ♥

Av Elin - 19 juni 2014 12:00

Pappa ringde för kanske en timme och 20 min sen. Han ringde och sa att Trisse hade spytt imorse igen..som tur var så var Ida hemma så hon pratade med pappa. Därefter ringde hon till veterinären, berättade vad som hänt och vad de var för fel på honom. 

Veterinären sa att vi skulle boka en tid så vi gjorde det, två-halv tre skulle vi vara där så att han kan bli undersökt! Känns skönt att han ska få åka dit så att vi vet vad det är liksom och att han snart kanske mår bra, men inte lika roligt för att det är ju så jävla dyrt! Men men, vi vill ju att han ska må bra så vi får tänka så!<3

Han lite pigg men fortfarande lite loj och ledsen i ögonen. 

Jag börjar också lugna ner mig och må bättre nu när han piggnat till och att han ska bli undersökt!   


Min natt har fan hoppat.  

Har vaknat nästan varje timme!! Super skönt liksom...elva över fyra vaknade jag av att nåt small till och pappa var vaken just då, vad fan var det? xD Får fråga han sen för jag blev as rädd HAHAH..

Det som var lite skumt också, det var att varje gång jag vaknade så vaknade jag elva över, t.ex elva över sju, elva över åtta! 

Sista gången jag vaknade så var klockan elva över tio, gick då upp fixade till mig och käkade frukost. 


Resten av dagen ska jag ta hand om Trisse, följa med honom till veterinären. Vet dock inte när jag kommer därifrån så vet inte vad det blir senare. 

Nu ska jag i alla fall gå på en kort promenad med Trisse så att han kan få röra på sig lite granna och så att han kan få ut någonting. Önska oss Lycka till hos Veterinären 14. 

Ha en bra dag ♥


Ovido - Quiz & Flashcards