elin-mylife

Direktlänk till inlägg 23 april 2015

Jag har nästan glömt bort hur det är att inte ha ont i magen

Av Elin - 23 april 2015 08:19

Uppdaterade inte igår då jag kände att "nej idag får det bli lite ledigt", plus att jag inte visste vad jag skulle skriva då jag knappt gjorde något igår.
Det kändes skönt att inte behöva sitta sent under kvällen och uppdatera er, dock kliade mina fingrar enormt.

Svarade på lite kommentarer och checkade in lite bloggar men än är jag inte klar, ska fortsätta idag då jag förhoppningsvis har tid!

Var ute och tränade igår i det fina vädret, gick mest men några löpningssteg fick jag iallafall till!
Känns verkligen underbart att jag tränar, blivit mycket piggare nu på senaste tiden och jag orkar med en hel skoldag utan att känna mig helt slut i kroppen och huvudet när jag kommit hem. Träning hjälper verkligen så himla mycket! Sedan tror jag att jag blir pigg utav solen då den är framme, att våren är på väg!

Glömde att ta allergitablett för pollen igår, trodde att dagen skulle bli helt förstörd p.g.a det men inte, var bara lite täppt i näsan men inge mer. Underbart! Dock glömde jag inte tabletten idag ;)

Har lite ont i huvudet idag och magen, ryggen. Dricker så mycket jag kan just nu då jag tror att det beror på att det varit lite segt med det - är ibland inte alls sugen på vatten och dricker ingenting, dricker bara kanske mjölk när vi äter osv men det får jag snabbt tillbaka, då med finnar och huvudvärk. Jag vet att det är viktigt att jag dricker men om jag inte är törstig och har lust att dricka då kan jag väl inte tvinga i mig?
Igår hade jag en dag utan smärta, både i magen och trängningar. Var underbart att känna att det var borta, men lite ovanligt faktiskt. Minns knappt hur det kändes att inte ha ont i magen!
Idag har jag dock lite ont, magen låter också väldigt mycket och trängningar...redan gått på toan ett antal gånger men jag är ändå pissnödig, igen! Tror dock inte att det blir så farligt idag faktiskt! På det här har jag också fått ont i ryggen, otrolig ryggvärk.

Idag har vi en vanlig dag i skolan.
Jag och min grupp kommer lämna in ett grupparbete så det känna sjukt skönt att ha det ur tankarna nu, bara läsa på inför NOprovet som är nästa nästa vecka?
Slutar tidigt idag också, kanske att jag går en promenad men innan det ska jag och familjen till skärgården :)
Tror att den här dagen kan bli riktigt bra ändå!!

Strax ska vi ha NO. Hoppas att man står ut med det!
Ska försöka uppdatera er senare, då med lite info vad som jag har framför mig, både i skolan och "hemma".


~ KÄRLEK ~

 
 
Bumsan

Bumsan

23 april 2015 08:29

Jodå.. har bara ont så det tar mycket på krafterna.. men jag ska på VC både idag och imorgon.. så jag kommer att bli besiktad ordentligt.

Hoppas dagen är lika fin som här och att du mår bra.

http://loeria.devote.se

 
Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

23 april 2015 13:04

Jag har också väldigt svårt att dricka ordentligt. På dagarna blir det mest te haha, men det är ju vätskedrivande så det är ju inte så bra. Just vatten är inget jag tycker är gott:( Dricker lite vatten när jag tränar, men det är typ då som är enda gången jag får i mig vatten. Annars dricker jag mest lightläsk, på kvällarna:)

http://patriciac.blogg.se

Elin

23 april 2015 19:05

Förstår inte att det ska vara så svårt och jobbigt...men nu försöker jag att ta med mig vatten överallt, tvingar i mig oavsett om jag är törstig eller inte. Blä!

Håller med dig, vatten är sisådär..kan vara jättegott på sommaren ;)

 
Linn♡

Linn♡

23 april 2015 18:22

Du är jätte duktig med träningen♡♡♡ Och att du mår bra av det är ju TOPPEN!!
Så med drickan kan det vara för mig också..asså jag dricker typ aldrig bara för att "ta ett glas vatten" osv. Utan det är endast till mat eller vatten när jag tränar dåXD men ahXD haha
ÅÅhhh att du inte hade ont i magen, hur känns det idag? ♡♡
Hoppas du har en toppen dag, låter som en riktigt bra dag:****

Btw, vad har ni prov i NO:n ?
TUSEN KRAMAR♡
Puss & Kram:*

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
Hanna

Hanna

23 april 2015 19:58

Du kan ta en speciell flaska, typ en vanlig sån med bubbelvatten man köper och dricka ur, alltså bestäm dig att du ska dricka 4 sånna flaskor om dagen, och så tar du med dig den överallt du går typ och tar några klunkar då och då, sen är det bara att fylla på den! :D
Prova att blanda i lite apelsin eller citron :) Blir jättegott och fräscht! :D

http://novembertjej.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Ovido - Quiz & Flashcards