elin-mylife

Direktlänk till inlägg 18 april 2015

"Du måste BUMS till läkaren!"

Av Elin - 18 april 2015 23:15

Smärtorna fortsätter och jag känner att jag nästan tappar greppet om det här. Det gör så otroligt ont, speciellt när det börjar, det vill då knappt sluta. 

Jag är så rädd, inte rädd för själva smärtan utan för vad det kan vara. Ska jag ha detta livet ut? Kommer smärtan avta? Kommer jag få undersöka mig mer, ofta? Många frågor men få svar..


Var hos brorsan då smärtan och huggandet drog igång. Kunde inte sitta stilla en minut, ifall att jag gjorde det gjorde det så ont så att jag nästan skrek. Jag satt ändå kvar så att ingen skulle misstänka något, kände skarpt varenda hugg efter hugg. Tillslut åkte vi hem. Det fortsatte och väl hemma märkte pappa att det var något, jag sa at jag hade ont. Jag släppte ut några tårar och fick hjälp in då jag kände mig sjuk, på riktigt. Frös så att jag skakade, huvudvärk och pollenallergi på högsta grad. Jag tog en allergitablett och gick å lade mig. Kände mig mycket bättre efteråt, dock sprungit mycket på toaletten ett antal gånger. 

Gick nyss och jag känner att jag behöver gå, igen.


Känns skönt att jag snart kommer få hjälp, men en tid om fyra veckor, det är inge vidare. Fyra veckor, det är mycket för mig. Speciellt i denna situationen. 
Dock om det blir värre och fortsätter ska vi BUMS in, sa läkaren. Då kommer vi få en direktremiss och undersökning, men då tänker jag - varför inte fixa det nu om det lika gärna går när det är akut?

Jag vill bara ha hjälp. Svar!

Att man får vänta gör saken inte bättre, det bara förvärrar. Tänk ifall att det skulle vara något farligt (dock tror jag inte det men ja) så har dem bara dragit ut på tiden och förvärrat. Blir bara så besviken på hur dem tänker!
Vi är iallafall på väg mot ett svar nu, en god väg. Jag hoppas att veckorna rullar på nu för jag vill veta. 


Har haft en bra dag annars. Varit och firat bror min och därefter nu på kvällen drog vi ut och åt på resturang, jag mamma, pappa och Ida. Mums så gott det var! 


Imorgon blir det en promenad, en lång en. Sedan får vi se vad dagen bjuder på, ska försöka att skriva ett inlägg som jag länge tänkt på OCH svara på alla inlägg, aa visst ska svara på inläggen, nej kommentarerna XD HAHAH. -Just nu hinner jag inte då klockan rullar på och jag vill helst komma i tid till sängen, då jag har sjukt ont i huvudet - haft hela dagen och sedan så att jag blir pigg till morgondagen. Vill heller inte höra samma sak som natt...HEMSKT!

   

Hoppas att ni haft en bra dag OCH att ni mår bra!

Kärlek. 

 
 
Hanna

Hanna

19 april 2015 01:51

Om du är stressad mycket kan magonten bero på magkatarr, ni kanske redan kollat upp de, men iaf.
Hoppas de blir bättre! :/

http://novembertjej.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

19 april 2015 08:34

Tänker på dig fina du<3

Vad jobbigt för dig med smärtorna! .. Lider med dig :(
Men 4 veckor vad länge .. Hmm det är konstigt system, varför inte få den hjälp man behöver på en gång liksom! ..

Men åk in akut om det fortsätter såhär eller blir ännu värre!
Det blir ju olidligt till slut att ha så ont :(

Krya på dig fina Elin och styrkekramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Linn♡

Linn♡

19 april 2015 17:44

Men stackarn:(((( Jag undrar verkligen vad det kan bero på!! :(
Känns verkligen inte bra att veta att du har det ont och inte mår bra!! Jag hoppas verkligen verkligen verkligen att du mår bra snart <33 Att du får reda på vad problemet är så att det kan lösas♡
Hur mår du idag? :)

Sv1; haahha vad roligtXD Håller med den låten är så bra♡♡
Sv2; Skönt att det blev bättre åt kvällen, Jo jag mår bra, tackar som frågar♡
Sv3; tack så jättemycket! Hoppas du också har en bra dag!
Sv4; aww du är sjukt fin!
Sv5; Jo glassarna var okej♡ Den ena -strut glassen, var det lakris i och det gillar inte jag så mycketXd Och den andra smakade mest is XD det var typ iskulorXD hahah :*
Sv6; Åh vad roligt att höra! En haul kommer upp i bilder senare idag♡ Då det inte är alla som vill kolla på en haul-video^^Så har fotat mig när jag har på mig kläderna ist;) haha♡

Massa kramar<333

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
 natalia

natalia

20 april 2015 08:55

Men fy vad jobbigt :( Fattar inte varför man ska få vänta så länge!!

http://nouw.com/nataliatrojan

Elin

20 april 2015 19:57

Nej eller hur! Man skulle må mycket bättre om man fick hjälp på direkten, sedan tror jag inte att folk skulle dö eller bli sämre om man fick hjälp på direkten...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Ovido - Quiz & Flashcards