elin-mylife

Direktlänk till inlägg 16 februari 2015

Nu får jag ta och berätta!

Av Elin - 16 februari 2015 09:30

Ni har nu länge undrat vad det är som jag hållit hemligt så länge, varför jag är så glad och helt enkelt gått och haft för mig själv, med min familj då!

Jag har varje dag velat berätta för er, men jag har inte kunnat då jag ville ha det glädjande för mig själv ett tag och bearbeta det. 
Även idag blev det en hemlighet till som jag fick reda på, jag blev dock inte lika chockad som för den första men glad blev jag för båda två!

Det har stärkt mig så sen början och jag har blivit både mer positiv och glad för allt!   


Det var förra söndagen allting började. Det var en vanlig dag och jag gick runt och pysslade lite med mina grejer. Tobbe och Anna var hemma hos oss och dem satt i köket med mamma, Ida och pappa. 
Tillslut ropar Tobbe på mig att jag ska komma dit, så jag går till köket (och mitt i allt kommer Linus). Det blir tyst och ingen säger något så jag går fundersamt därifrån. En stund efter skulle vi fika och då hade också Sara och Dennis kommit in. Vi sätter oss vid bordet och pratar och helt plötsligt säger Tobias: "Ni ska bli fastrar!" Jag reagerar först lite konstigt och tänker "Jomen det vet jag att jag kommer bli någon gång". Därefter när dem säger månad så fattar jag..Jag ska bli FASTER! Chockad blir jag och fäller tyst några tårar. Jag blev glad och insåg snabbt hur jävla kul det ska bli!

Sen att Tobias och Anna ska bli föräldrar, det är helt MAGISKT! De två passar så bra, de är så snälla och goa, de är så värda å bli föräldrar!♥ Otroligt GLAD för deras skull!!!

Jättekul att jag ska bli faster med, låter dock som att jag är drygt 45 år nu..xD HAHAH


I slutet av augusti, början av September kommer pyret♥ Längtar verkligen dit!♥

_______

Idag satt vi och pratade om barn, om Anna och Tobias, om dop och giftermål. Vi kom in i "när" dem då skulle döpa sitt barn då och så säger Linus "Ja då kan vi ju ta det i samband med vårat.." och vi tittar på dem med stora ögon och jag förstår precis på direkten! Jag log stort och tårarna höll nästan på och rinna återigen men jag lät det stoppas. 
Jag ska alltså bli MOSTER OCKSÅ!!! Gaaaah - ungar överallt!!!!

Jag har länge vetat om att det nog snart var på gång för deras del med då Dennis börjar bli lite äldre nu och de vill ha dem jämngamla! Jag är SUPERGLAD och jag längtar bara tills att jag får se dem små busungarna!!   

Wihooo!! Sa ju att 2015 skulle bli ett bra år!    

 

Önskar er en fin dag, för det ska JAG försöka ha!!!♥

 
 
Alicia

Alicia

16 februari 2015 12:38

Shit vad roligt!! Barn är det bästa som finns! Jätteglad för dig!

http://alisve.blogg.se

 
Elin

Elin

16 februari 2015 12:55

Vad roligt!!

Svar: Rasen är ragdoll :)

http://www.baraaeelin.blogg.se

 
Elin Almqvist

Elin Almqvist

16 februari 2015 16:38

Åh vad roligt för dig! Du kommer bli en jätte bra moster och faster :D

http://Elinalmqvistt.blogg.se

 
Maria

Maria

16 februari 2015 17:20

Men gud vad kul! :)) stort grattis du! ;)

Många kramar

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

16 februari 2015 18:17

Men GRATTIS :D :D Hahaha ja gissade ju nästan rätt då :P

Ja visst är hembakt mkt godare :D

Kramisar

http://bian.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

16 februari 2015 18:47

Grattis till att du ska bli både faster och moster!! vad kul<3
På en och samma gång också nästan, vad festligt ;)
Roligt för dem**

Hur har dagen varit annars? :)

Ha en bra kväll **

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

16 februari 2015 20:10

Fy fasen vad kul Elin!!<33 Två på samma gång måste vara underbart!<33 :**
Du kommer garanterat bli världens bästa moster & faster!<3 :*
Puss & Kram!<3 Love U!:*

http://www.ebbolella.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

16 februari 2015 21:44

Men gud vad roligt! :D Vill också bli faster!!!! Men mina bröder lär inte få barn på ett tag ;)

http://nouw.com/nataliatrojan

 
Linn♡

Linn♡

16 februari 2015 22:26

ÅÅHH SÅÅ SJUKT ROLIGT ATT HÖRA! Förstår verkligen att du är glad♡♡ Älskar barn, dem är så söta, roliga, bäst. Önskade verkligen att jag hade något "litet" barn i närheten av mig♡♡
SÅÅ rolgit verkligen♡♡ DU kommer bli världens bästa Faster & Moster för dem barnen, dem ska vara riktigt glada!

Massa kramar♡

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

17 februari 2015 10:22

Åh så roligt ! Grattis till dem och dig :) Kram

http://www.baakochmaat.blogg.se

Elin

17 februari 2015 10:51

Ja jättekul! :D tack så mycket

 
Ida

Ida

18 februari 2015 00:06

Va kul! Grattis till moster/faster!! :)
Själv kan jag inte bli varken moster eller faster då jag inte har några syskon. kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Ovido - Quiz & Flashcards