elin-mylife

Direktlänk till inlägg 2 september 2014

Muffinsbak ♥ Träning

Av Elin - 2 september 2014 20:45

Har haft en riktigt idrottardag och just nu har jag ont i mina lår. Inte alls dåligt ont utan bra för vi körde rätt så hårt idag. För först så hade vi en uppvärmning i sju minuter och då skulle vi göra olika grejer som att stå plankan, höga knän, situps, armhävningar, dips m.m och att göra varje i 30 sekunder tar på en, speciellt om man är otränad som mig! Men alla var inte alls så farliga, men några. ;) Därefter skulle vi köra intervaller. Haha, upp för en backe är inte alls kul. Men men, jag känner mig lite bättre och piggare nu! :D

Därefter så var vi tvugna och ladda ner en app som vi hade på uppvärmningen. Vi har det som läxa nästa vecka att göra alla sån grejer varje dag i två veckor!! Haha, det får vi se hur det går. Kanske till och med kan börja med det denna veckan? Vem vet? Hihi :) Kommer i alla fall bli lite mer tränad.

Ser faktiskt fram emot det här om jag ska säga det själv, även fast jag inte gillar och träna men mår jag bättre av träningen så ska jag självklart fortsätta och då är det ju bara ett plus!


Läxor, gruppuppgifter i skolan stressar nästan ihjäl mig nu!!! Har svenskaläxa och spanska till fredag, engelska till tisdag (tack och lov). Därefter två grupparbeten till torsdag och fredag. Sen att vi ska redovisa grupparbetena, då mår jag bara sämre! Känner att stressen sakta börjar komma fram nu bara för det här..ska försöka att inte bli stressad men på så kort tid, inte så konstigt då! 

Skoldagen var lika bra som igår i princip. Lika glad som alltid och allt går annars rätt så bra. Fyfan. Vilket jävla underbart léende du har alltså. Höll på och smälta idag. Min ♥


Vi slutade tio i fyra idag och Alice följde med mig hem. Egentligen skulle vi till henne men det blev inte så. Så när vi kom hem satte vi igång och bakade muffins som vi ska ha imorgon till klassen. Det blev över trettio muffins och dem blev goda (vi fusksmakade lite  ) 

Det gick riktigt bra och baka, vi fick dubbla receptet med för det hade inte räckt annars men det fixade vi. ;) Vi snackade och skrattade om allt möjligt. 

Förut så packade jag ner dem i påsar så det är bara och packa ner dem i väskan imorgon.

Har hunnit duschat och fräschat till mig, sen också övat på spanskan och läst lite svenska. 

Nu blir det datorn och lite spanskaträning, men också vänta på ett mail som man är lite spänd för! :)

Ha en underbar kväll Puss ♥




 
 
natalia

natalia

2 september 2014 20:56

Åhh vad gott! O jag som e så sötsugen idag!

http://nattis98.bloggplatsen.se

 
fashion

fashion

2 september 2014 21:43

Gör dom typ varje vecka!, Så goooda! :D

http://nattstad.se/fashioninspiration

 
ebba

ebba

3 september 2014 09:13

Hej! Just nu pågår en tävling på min blogg där du kan vinna en selfie-fjärrkontroll till mobilen + en popcornmaskin. Delta du med! Kram :)

http://nattstad.se/ebbahellstrom

 
Sofia

Sofia

3 september 2014 09:21

Åhhh vad gott :D Minns när man bakade med sina kompisar, sånt försvinner när man blir vuxen :(

Tack, ja önskade med det kunde gå över men risken är att jag får ha det så här fram till maj. Fjärde året jag får så här på hösten :(

Kramis

http://bian.bloggplatsen.se

 
Amanda Jona [SPONTAN]

Amanda Jona [SPONTAN]

3 september 2014 11:21

Gott med muffins :)

http://spontan.blogg.se

 
Sara

Sara

3 september 2014 14:57

Så gott med muffins :)

http://www.baakochmaat.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Skapa flashcards