elin-mylife

Direktlänk till inlägg 9 januari 2014

Sjukt ont i magen/magmusklerna..

Av Elin - 9 januari 2014 17:30

Dagen började med att man sov skit dåligt inatt med och vaknade vid sex när mamma och Ida gick upp, inte kul direkt och har varit lite småtrött hela dan.
Sen inleds dagen i skolan med musik... och vi spelade ukulele, jomen det var faktiskt ganska roligt, bara det att jag failade ibland, men hallå det var första gången :) 
Sen tråkiga teknik :/ vi gjorde en lysdioder. Hehe. 

Matte, no, so och idrott hade vi resten av dagen.

Idrotten har också förstör min mage och lungor.. har så jävla ont i magen och kan inte andas normalt. Andningen gör som ett stopp när jag försöker andas in, fyfan :'/ Så får försöka vila tills imorn för då har vi mer idrott! 


Idrotten var att först gjorde vi en ''hinderbana'' och vi fick hoppa över hinder sånna som man har i löpning typ och det var mot femton styckna man skulle hoppa över och ofc så skulle jag dra ner några men var kanske 2-3 stycka haha. Sen skulle man göra högaknän på tjockmattor och springa sammtidigt... sen skulle man springa snabbt på några grejer, vet tyvärr inte vad de heter hahha, men det var as kul iaf. Och sen hoppa över stora plintar, fan vad jobbigt det va när man knappt har kraft kvar. ;) Sist skulle man göra tio armhävningar och tio situps. Alla var slut efter en runda!! Låter inte så jobbigt, men det var jobbigt! 
Så körde vi den rundan TRE GÅNGER :S

Sist körde vi också konditionstest och då skulle en grej pipa och då fick man springa över till andra sidan, sen pep det igen och då skulle man springa tillbaka. Först gick det segt och sen gick det snabbare och snabbare. Men jag kom ''ganska'' långt, max var 25 gånger, nåt med tjugo var max iaf och jag kanske kunde runt femton? Vetofan, men blev inte sist som tur var så jag känner mig ändå rätt nöjjd!! :) 

Hjärtat slog allt fort, andningen blev as jobbig och höll på och svimma, skojar inte! Så jag var tvungen och gå till omklädningsrummet, bytte om och åkte hem. 


När jag kom hem så gjorde mamma mat och jag pratade jätte mycket med mamma vad vi gjort i skolan och det har jag inte gjort sen ja när var de senast? Tyckte det var bra att hon visste vad vi höll på med i skolan.
Vi åt och så kom Ida hem typ precis, vi snackade och nu vilar dem och jag sitter här, lyssnar på musik och har kollat bloggar :) Blir och spela sims strax. 

Snart helg, och då förhoppningsvis om det är bra väder, kvittar om det bara är molningt med sak samma så ska jag försöka gå ut och springa, känner mig just nu så peppad för de, efter vi startade idrotten idag. 
Nu vill jag fan kämpa.

Ha en underbar dag i mörkret hehe, Puss&Kram <3<3

 
 
Ingen bild

Hanna

10 januari 2014 15:00

Tur att jag inte var med!
Tror att Edwin vann med att springa typ 11 gånger av 22 ;)

Elin

10 januari 2014 21:46

Verkligen!
Hahah, ja så jävla duktig han är :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Skapa flashcards