elin-mylife

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2014

Lillerudsdagarna +recept

Av Elin - 31 augusti 2014 21:15

Idag så var jag, Ida, Sara och Dennis på 'Lillerudsdagarna.' och det är lite marknad och så visar dem upp massor med djur osv. Svårt och förklara...Men Lillerud är en skola och varje år har de två dagar som de har marknad och visar djur osv. Det är kul och vara där och se allt möjligt, köpa saker och testa på. :) 

Ex. Får man rida på hästar, åka häst och vagn, köpa djur m.m Jätte mysigt är det! Jag köpe dock inget, man får vara lite snål ibland ;) Haha

När vi var på väg till Lillerud så började Sara's bil krångla så vi fick åka hem igen så inget hände liksom. Men som tur var så fanns det ju en bil hemma så vi kunde dra iväg iaf. 


När vi kom hem så har vi inte gjort så mycket faktiskt. Mamma och pappa har kommit hem igen. Så vi har gjort mat tillsammans, Fajitas blev det faktiskt. Mums, riktigt gott var det verkligen!! :)

Skriver in receptet lite snabbt: 4 pers. (Var inte det här receptet vi tog men samma ingredienser iaf. Don't worry!) 

1 paket Tex mex Fajita spice mix

1 paket tortilla 

500 g kycklingfile

1 gul lök

1 röd paprika 


Gör så här: 

1. Hacka upp paprikan och stek tills den blivit lite mjuk.

2. Skiva upp kyckligen i lagoma skivor, bryn därefter kyckligen tills den blivit bra stekt. 

3. Hacka upp löken, häll ner det i kyckligen och paprikan och stek på det. 

4. Ta i Fajitas spice mixen med lite vatten och blanda runt (obs!! Står också på förpackningen hur du ska göra).

5. Låt sjuda i fem minuter..

6. Värm tortillana i mikron i ca 30 sekunder. 

KLART! Servera med creme freach, tomat och sallad. :) Lycka till ♥


Hunnit läsa på lite engelska med så förhoppningsvis kan jag alla ord men har imorrn på mig med. Så imorgon blir det att repitera orden och läsa engelskatexten.

Duschade också förut och fick värsta ångesten för att jag duschade och tänkte: 'Tänk om vattnet tar slut nu när jag duschar?!' Så jag stod och tänkte så nästan hela tiden när jag duschade så jag fick nästan panik.. ;S usch! Inte kul alls när sånna tankar kommer upp och man får panik! 

_______________________________________________________

Imorgon är det måndag igen! Det innebär skolan och allt möjligt på schemat. Men förhoppningsvis blir det en vanlig dag. Med engelska...matte, hemkunskap,slöjd och so. 

Blir väl en bra dag så länge jag får träffa honom. <3<3 


Ha en bra kväll nu! Ska försöka måla naglarna strax. ♥

 
 
Emelie

Emelie

31 augusti 2014 21:57

Mums så gott!

http://ewelies.blogg.se

 
Moa Persson

Moa Persson

31 augusti 2014 23:00

verkar inte så svårt, får testa det då :D

http://photoMP.blogg.se

 
fashion

fashion

31 augusti 2014 23:35

Bra recept! :)

http://nattstad.se/fashioninspiration

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Ovido - Quiz & Flashcards