elin-mylife

Alla inlägg den 7 september 2013

Av Elin - 7 september 2013 21:27

1. Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?

Jadu.. jag tror nog att jag skulle välja simpson eller family guy, haha, tycker det tvprogramet är bra!


2. Vad ville du bli när du blev stor när du var barn?

Oj, ALLT! Polis, bagare, brandman, lärare, kock, ja allt helt enkelt!


3. Vilken är din favoritdoft?

Havsdoft, herrparfym, ute när det precis har regnat på sommaren, blommor


4. Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?

På nåt fint ställe!

 

5. Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du? 

Säger hur mycket jag älskar min familj och vänner och är med dom resten av dagen! <3

 


6. Vad tror du skulle vara annorlunda i ditt liv om du var av det motsatta könet?
 
Haha, jag vet faktiskt inte, kanske inte ha dom älskade vännerna som jag har idag och inte ha upplevt det jag har fått gjort!
 
7. Vilket är ditt favoritverktyg?
 
Vet faktiskt inte, kanske skruvmejsel eller hammare?
 
8. Vad gör du om tio år?
 
Då förhoppningsvis har jag en kille, flyttat till ett hus/lägenhet och har jobb! :)
 
9. Vilken är din bästa danslåt?
 
Dansar inte så mycket, men det finns så många
 
10. Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?
 
Kläder såklart, sy helt egna kläder, skulle vara fantastiskt!
 

11. Hur skulle du hantera det om du vann typ 108 560 000 euro?

Skulle bli jätte glad, kanske skulle åka på en resa med hela familjen, shoppa osv

 

12. Vad tycker du om ordet hen?

Jag tycker det är helt okej, bryr mig liksom inte så om folk säger det ordet, själv kan jag säga det ibland


13. Vilket är ditt bästa recept och varför, får vara mat eller bak?

Jag har inget eget recept. Jag gillar både att laga mat och baka

 

14. Vad tycker du om köttkonsumtion?

Vet inte, det är väl ganska bra


15. Är du beroende av något?

Hm.. tuggumi, mobilen och musik tror jag


16. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?

Olika, mest hiphop och musik som tar fram känslor


17. Vad gör dig riktigt förbannad?

Kompisar som sviker! Bråk, mobbning m.m


18. Har du något riktigt bra husmorstips?

Haha, nej


19. Finns det någon reklam du tycker är riktigt bra?

Nja men jag tycker ICA reklamerna är ganska bra



20. Är du lik dig nu, som du var när du var barn?

Ja ganska! ;)


Ha en fortsatt bra kväll så ska jag själv kolla på Hjläp och sedan sova. Kramar :*

Av Elin - 7 september 2013 15:09

Nu ska jag visa vad jag tycker om från Lager 157! :)

Enjoy! 


Toppar:

157 Tröja  80 kronor 


11507-37_Wild_PurplePink 100 kronor


Fabulous topp  100 kronor


Fabulous topp Caroline orange 120 kronor


Linne:

157_ny_vit 150 kronor


Basic:

11444-17_Linnea_GreyMel 80 kronor


Skjortor och blusar:

10731-47_Shirly_Grey 150 kronor


157 blus Mona blue flower 150 kronor


Klänningar:


157 Klänning  100 kronor 


Tröjor ...:

Mellie_DkGrey 100 kronor


Jeans:


Fabulous jeans Kate camouflage 300 kronor..


157 Jeans Skinny zip navy 300 kronor


157 Jeans Skinny light used 150 kronor


Fabulous Jacka  300 kronor


Så, kramis :) Ha det bra! 






Av Elin - 7 september 2013 14:52

Hej kära läsare!<3

Ja jag skulle ju ut och springa, det gick ganska bra :) men när jag var på väg hem så kom min hund i full fart bakom mig så han krockade med mig och jag ramlade och då knäcktes min fot så ja.. har stukat den... så nu har jag nån binda runt foten som hjälp. Gjorde så ont, jävla fot, jävla hund, JÄVLA MIG! 

Så nu kan jag inte ut och springa på ett tag..kanske kan vara med på idrotten på torsdag/fredag. Men alltså vi ska ju vara ute en hel dag o gå i skolan på tisdag, vet inte om jag kommer klara det om jag har denna smärtan!
Foten värker så, det liksom kommer värkar upp i benet, sedan så är foten lila och svullen, usch

:(

Annars idag så har jag hjälp mamma med och bakat en tårta, eller snarare jag gjorde de :) Den var faktiskt jätte enkel och det smakade gott, eller har bara hunnit smakat smeten än så länge men den blir väl förhoppningsvis hur god som helst

Hihi, älskar och baka och hjälpa mamma så klart, och få se henna vara stolt

Vid 17 blir det kräftor, paj m.m, tagga

Senare blir det slapp ikväll och så blir det nog skratt som jag hoppas

Nu snart kommer det upp lite inlägg om kläder som jag tycker om och jaa, håll utkik! <3 Puss och kram



Schweizernöt tårta

Recept;


Färdig på ca 40 min

Ingredienser;

2 st ägg 

3 dl socker 
100 g mald sötmandel 
1.25 dl vetemjöl 
100 g smällt smör eller margarin 
Topping;

200 g schweizernötschoklad 
7 msk grädde 
1 msk smör 

 

Gör så här

1. Vispa ägg och socker pösigt i en bunke ca 5 min.

2. Blanda ner den malda mandeln, mjölet och sist smöret i bunken.

3. Se till att smeten är jämn.

4. Häll allt samman i en smord rund kakform gärna med löstagbar kant.

5. Grädda i mitten av ugnen i 175 grader i ca 25-30 min till lätt gyllenbrun färg.

6. Ta ut kakan och låt den svalna något.

7. Smält under tiden chokladen i en kastrull på spisen på låg värme.

8. Rör ner grädden och till sist smöret i chokladen.

9. Bred toppingen på kakan och låt den svalna i kylen.

10. Färdig att servera.

 

Lycka till!!<3

 


Ovido - Quiz & Flashcards