elin-mylife

Direktlänk till inlägg 26 januari 2015

KURATOR

Av Elin - 26 januari 2015 20:44

Jag vet inte hur vi kom in på det, men det var när vi pratade om att jag har så mycket plugg denna veckan i skolan och att jag inte mår så värst bra av att det är så mycket läxor och prov. Mamma och pappa sa då att om jag behöver någon och prata med, om det är mycket i skolan så finns kuratorn - såklart med mamma och pappa också, men om jag känner det just i skolan! De sa som "pusch" att min kusin t.om gått dit och pratat när han behövde hjälp! Kändes lite bättre och höra att man inte är ensam för att man ska gå dit..efteråt berättade jag att jag bröt ihop i lördags för skolan och pluggandet och då fick jag - inte som en utskällning, men ett snack (då jag tror att dem blev chockade!) Det var allt möjligt dem sa, att jag måste säga till om hur jag MÅR, vad jag KÄNNER och be om hjälp när det är mycket och om jag behöver det. Kändes så fint att höra att man har sådant stöd! 
De frågade varför jag inte sagt nåt, varför jag hållit det inne och det berättade jag då för dem..Jag skäms. Jag skäms så jävla mycket för att be om hjälp, säga till om när det blir för mycket. Istället håller jag det inom mig och låter det kväva mig tills jag inte orkar mer och bara bryter ihop. 


Men jag har fått tänka rejält efter snacket. Jag måste ta mig i kragen, gå till kuratorn och prata av mig! Om mig. Skolan. Hemma. Även fast det kommer vara både jobbigt, pinsamt och massa tårar.. dock tror jag inte direkt att det är något nytt för dem att man gråter och tycker det är pinsamt. De har träffat många tidigare som gjort det.


Såklart vill jag må bra så varför inte göra något åt det - nu? - även fast det i början kommer vara jobbigt och pinsamt... men jag ska göra allt för att komma tillbaka till mitt glada jag igen!    så imorgon ska jag titta förbi och se om hon är på skolan, prata och kanske bestämma tid! 

Så nu framöver kommer ni få läsa min väg framåt mot det positiva jag och hjälp hos kuratorn....håll tummarna för att jag klarar detta nu <3

____________

Skolan har rullat på och snart är måndagen över - äntligen. 
Pluggat en massa idag. Engelska, spanska och mest svenska! 



Imorgon är det en ny dag - tisdag. Inte något jag ser fram emot då det kommer vara en tuff dag! Vi har massa "prov". Först idrottsprov då vi ska visa hjärt- och lungräddning och stabilt sidoläge. Kommer dock gå bra då jag vet hur man ska göra, inget och vara orolig över    Om jag inte glömmer bort allt inatt XDD 
Därefter engelskaförhör och spanskaförhör - muntligt !! Gosh så nervös för spanskan! Ska göra mitt bästa, mer går det inte och göra.

Ska plugga när jag kommer hem, både matte och svenska..dock inget jobbigt så ska försöka kolla alla bloggar och svara på era kommentarer då (för idag hinner jag inte då jag måste komma i säng snabbt) !!! Kan inte lova något att det blir av imorgon. 

 

Tack för att ni förstår <3

 

Kärlek till er!

 

Önskar er en fortsatt fin kväll kära vänner♥

 
 
Emma

Emma

26 januari 2015 21:56

usch hatar också när det är mycket i skolan på en gång... Får typ panik när man får uppgift på uppgift på uppgift och uppgiftspappren rullar in som löpande band och man vet inte vart man ska börja :/

http://www.nattstad.se/februariibarn

 
Patricia

Patricia

27 januari 2015 12:26

Vad skönt att du har så stöttande föräldrar. Vi hade aldrig någon bra kurator på de skolorna jag gick, men hade vi haft det hade jag nog också velat gå och prata med en. Gör det:)

http://patriciac.blogg.se

 
Linn♡

Linn♡

27 januari 2015 15:56

Läxor läxor läxor, fattar lärarna inte hur mycket problem läxor skapar!!! Tar vuxna med sig sitt jobb hem? Nej oftast inte. Varför ska vi ta med massa läxor hem då? Okej jag förstår att läxor är bra, men då får det ju vara en måttlig mängd....seriöst inte så mycket.. Hoppas du mår bra bästa Elin♡♡♡ Stackarn, det är jätte viktigt att prata med dina för'ldrar, vänta inte gumman<3 Berätta vad du har för läxor och så kan du "förvarna" dem lite så att dem kanske vet hur läget ligger till!
Jättebra av dig att gå dit! Du kommer få kunna prata av dig så mycket och det är jätte fint & bra♡ DU kommer såklart klara det!! Är HELT säker på det<33
Så mycket plugg....Hoppas spansakn & idrotten gick bra idag!! Och lycka till med allt plugg idag också!! DU är bäst!!!
------------------
SV; Självklart förstår jag♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ Du behöver inte kolla igenom alla inlägg & kommentera om du inte vill det. Du vet att du är världsbäst ändå!! För det är du ELin♡♡♡♡♡♡ LOVEu so!!

Tusen kramar till dig♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ Hoppas du har en bra dag^^

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

27 januari 2015 17:49

Lycka till!

Om du behövet hjälp med läxor o sånt så finns jag! Hjälper gärna, bara skicka iväg ett sms eller meddelande :)¨

Kram

http://nattis98.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

27 januari 2015 20:01

Åh fina du, hoppas du mår bättre snart. Och skäms inte man ska aldrig skämmas över att man inte klarar av allt. Tycker du gör helt rätt i att gå och prata med kuratorn :) <3 Kram

http://www.baakochmaat.blogg.se

Elin

27 januari 2015 20:08

Jodå det rullar på! Tack, ja det är jättebra :) fick dock inte tag i henne då man måste bestämma en tid så ska gå till skolsköterskan! Kram

 
Annie

Annie

27 januari 2015 20:10

Sv: Tack så mycket fina du :)<3
Det är ok iaf idag :)

Livet går upp och ner, gäller att fortsätta kämpa på när det är jobbiga dagar bara!**

Ja verkligen, förstår det<3

Vad jobbigt förstår dig, men så bra att du tar tag i det! Tror det är bra att få prata av sig :)
Bra att du går till kuratorn, det är helt rätt och det är starkt av dig att göra det & berätta<3

Du är så duktig med pluggandet Elin! det tycker jag verkligen<3

Många kramar!



http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Ovido - Quiz & Flashcards