elin-mylife

Direktlänk till inlägg 25 januari 2015

Tyngden från mina axlar har släppt.

Av Elin - 25 januari 2015 22:00

Har haft en jättehärlig dag idag! Glatt humör och det har känts underbart   


Mått mycket bättre idag än vad jag gjorde igår, och jag tror att det berodde på att jag fick ut allt som jag hållt inom mig nu ett tag. Både det som händer mellan mig och Ida, hänt/händer med mig, mitt skåp och mycket inom skolan har spelat roll. Så igår visste jag inte om jag skulle orka med skolan och allihopa, jag ville bara släppa allt, inte bry mig ett dugg och sluta kämpa till det jag vill mest utavallt med mitt liv.. Det slutade med att jag satt inne på mitt rum, bölande i timmar - det låter hemskt, men det hemskaste var nog inte att jag grät, utan att det aldrig ville sluta - det bara fortsatte och fortsatte!  

Medans jag grät ville jag bara prata med någon, få ut vad jag kände, men - med vem!? Jag beslutade då och skriva till Sara. Vi pratar ju så mycket om allt, allt mellan himmel och jord, både ledsna och glada saker så varför inte just nu?


Jag tror också att det är väldigt bra att hon vet vad jag känner nu, ibland. För oftast brukar jag säga ett "drygt/tyst" "jag mår bra" eller bara rycka på axlarna. Hon vet nu hur jag känner och det gör det nu mycket lättare att säga hur jag känner och mår, på riktigt. Hon vet då varför.


Vi skrev i säkert två timmar tillsammans och det kändes så skönt, att jag inte är ensam med hur jag känner utan att jag haft en som känt samma sak. Fick många puschar att jag inte ska sluta med det jag gör, utan kämpa på med skolan - även fast det är mycket, jag kommer få mitt drömjobb tillslut - bara jag kämpar! Och det stärkte mig så otroligt - blir tårögd nu när jag tänker på det. Fy fan vad jag är glad över att ha henne som min syster, är så stolt! Hon är mitt allt, min dag och min kämpe!<3 Finns alltid, oavsett. 


Vi pratade så jag tillslut "kom in" på saker som jag bara berättat för ER. Jag kände en sådan ångest för det, jag vill verkligen säga, men sanningen svider. Jag vill inte säga det då jag skäms för mycket och jag är rädd för att hon ska säga dem sakerna till resten av familjen och allt ska bli så långt emellan oss. Efter allt som hänt. 

Men jag vet att jag måste berätta någon gång, det vet jag. Men inte nu, det sa jag till henne. Hon förstår, men känslan av att jag gett henne en orolig sak inom henne känns inge vidare. Jag SKA berätta om allt som hänt, det lovade jag igår. Dock inte nu. Om ett tag då jag samlat mig och vet hur jag ska berätta. 




Idag så har jag haft en jättefin dag. Var med pappa, Sara, Linus och Dennis till Dollarstore / Biltema. Var ute lite granna, pratade massor med Sara, fotade lite, pluggade och annars har jag försökt tagit det lite lugnt med pluggandet. 


Imorgon är det en ny vecka. Vecka 5 är vi redan inne i då! Då blir det fullt upp. Massa pluggande, redovisningar, inlämningar. Vad mer mån tro? 

Spanskainlämning-mutligredovisning, svenskauppsats, engelskaläxa, noredovisning och matteläxa. Hm! Jag får det tufft i veckan, men jag ska kämpa på och visa att jag kan det här! Heja heja  

Kommer bli dålig uppdatering i veckan, speciellt imorgon, tisdag och torsdag - tror jag! Ska göra allt för att hinna uppdatera er, men gnistan är ganska låg tyvärr.


Hoppas att ni haft ett fint avslut på veckan♥ 


Ps; Vet ej om ansiktsmaskinlägget kommer upp imorgon, men bara och hålla utkik! Ds. :)

 

 
 
Linn♡

Linn♡

25 januari 2015 22:37

åh vad härligt at du mått bättre idag!! Hoppas verkligen att det fortsätter så! Jag hoppas att alla dem tankarna & gamla händelserna försvinner, eller iaf trängs bort, för ingen ska få skada världens finaste och bästa Elin....Jag kan seriöst inte förstå dem människorna som gör det...SJUJKT.
Åh vad skönt & bra att ha Sara♡ Vänner är det bästa som finns!!

Miljoner kramar till dig Elin♡♡ Du ska veta att jag alltid finns här!! Lycka till med allt plugg nu i vecka, du är grym!!!!!!!!!!
Loveu♡♡♡♡♡♡


SV1; Det funkade, har sett avsnittet nu:DD ♡ Tack så mycket!<333
SV2; Vad bra! jo min dag har varit bra^^

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

25 januari 2015 23:16

Vad skönt när man känner så att man fått ur sig saker <3

Tack snälla snälla du, nej så kände jag med. Ja brukar inte ta åt mig av sånt men nu kände jag mig så dum och onormal som inte har barn än men han visste ju inte ens om ja ville ha barn eller inte... Så knasigt att säga så... :(

Kramis

http://bian.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

26 januari 2015 08:11

Du är så duktig gumman! en riktig kämpe<3

Vad jobbigt för dig med en sån dag :( Men va fint att du har en syster och prata med! :)
Tror det är bra att få dela det med nån och prata av sig<3

Hoppas det känns bättre idag & att du får en bra dag i skolan<3

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

26 januari 2015 20:18

Det är så himla skönt att kunna skriva/prata med någon! Blir så glad av att höra att du känner dig bättre!<33 :*

Sv 1; Ja, det var en bra dag! =)
Yes, lite roligt att han springer in till oss! ;) Speciellt när hans ägare är hemma så tar han vårat hus oss först ändå, ahah! XD

Aww tack sötis!<3 :* Han har två namn faktiskt, Måns & Virus, haha.. Jag brukar använda Virus bara för att det är lite ovanligare och mer "roligt" att ropa på gatan! ;) XD

Sv 2; Åh vad roligt! =D
Ja, det kan vara bra med en tankeställare ibland! Men vet du vad? Du FÖRTJÄNAR VERKLIGEN att vara ledig! Pluggar som en tok ju!<33

Puss & Kram!<33 Love U so much!<33 :**
By the way, om du vill så får du gärna skriva till mig på kik, heter Ebbolella *väldigt kreativt* där! ;)

http://www.ebbolella.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Ovido - Quiz & Flashcards