elin-mylife

Alla inlägg den 16 januari 2015

Av Elin - 16 januari 2015 22:07

Åkte skridskor idag i skolan och det blev roligare än jag tänkte mig. När jag var mindre kunde jag inte åka, det var svårt och det gjorde då att jag inte tyckte att det var kul, men nu åker jag bra och jag ramlade ingenting - även fast jag var på väg någon gång så höll jag mig ändå uppe på benen och fick bara fram skratt och gjorde det till en rolig grej! Lyckades också med "kötbullen" för första gången..märks då att jag börjar bli "smidigare" och att jag börjar få en bättre balans!
Självsäkerheten kom också inom mig, jag lät mig åka snabbt och försökte tro på mig själv att jag inte skulle ramla. Inte IDAG. Var bevis på det idag! 


Jag är så glad och nöjd för skridskotiden och min insats som jag gjorde idag. Jag hoppas verkligen att det blir nästa år igen för detta är kul - och det skulle bli ännu roligare om jag lärde mig åka mer och kunde göra någon konst  

(Känns i kroppen som att jag åker nu) - Låter jättekonstigt med det är sant! 


Jag kommer ihåg att när jag var liten ville jag bli konståkerska. Vara med på tävlingar, göra massa konster OCH ha såna "klänningar". Klänningarna tänkte jag nog mest på!

Det var en dröm som jag ville fullborda, och just nu känner jag att det skulle varit sjukt kul och tävla i det, eller bara lära mig. Dock skulle jag aldrig kunna lära mig det nu då man måste vara hur vig som helst....


Medan jag åkte skridskorna fick jag sån huvudvärk och haft det hela dagen! Brukar dock få det när jag åker skridskor konstigt nog. Går allt över tills imorgon bitti :)

Sedan när jag skulle sträcka ut min fot i skolan så knackade det till och jag trodde att jag bröt den, alltså det gjorde så sjukt ont så jag fick halta mig fram. Det rullar på, men smärtar fortfarande. Men jag ska inte alls klaga - jag har ju haft på mig en trång skridsko, helt ovant, så det är inte konstigt ALLS!


Dagen rullade på. Mot kvällen bakade jag lite med mamma, blev både toscakaka, rulltårta och maränger.

Lite svar på kommentarer och bloggar (dock inte hunnit alla då vi hade besök förut men ska göra imorgon!)

_____

Morgondagen bjuder nog på plugg, men jag ska också försöka ta och vila lite då och då, då jag känner att jag verkligen inte vill ta ALL min lediga tid åt skolan, SPECIELLT INTE på helgerna!
Det får vara NOG med läxor över helgen. 


Nu är jag sjukt trött så ska varva ner lite framför film och sedan sova. 

Önskar er en FIN helg!♥

 

Av Elin - 16 januari 2015 15:55

 

Ovido - Quiz & Flashcards