elin-mylife

Direktlänk till inlägg 8 april 2015

Jag måste gå vidare...

Av Elin - 8 april 2015 22:29

Jag hade tänkt mig en paus från bloggandet i några dagar, men det funkade inte. Efter gårdagens inlägg fick jag en ny energi och ännu mera energi för all respons jag fick för att jag kanske skulle sluta och för att jag inte skulle sluta!
Alla fina ord som NI skrev. All pepp. Det betyder så oerhört mycket för mig ska ni veta, så tillsist satte jag mig och grät en skvätt. 


Jag har funderat hela dagen på hur jag ska göra. Ska jag fortsätta blogga? Ska jag lägga ner alltihopa, gå vidare i livet och ta vara på livet, utanför? Ge mera tid till familjen, vännerna och framförallt skolan? 

Det är en svår fråga för mig. 

Jag vet att det skulle gå så mycket bättre i skolan om jag ger det ännu mera tid och inte mitt upp i allting behöva tänka på bloggandet, dock är det så himla svårt då jag oftast har massa tankar inom mig som hänt under dagen, som vill ut och som jag behöver bearbeta.

Jag skulle kunna ge kompisarna och familjen så himla mycket mera tid och framförallt mera kärlek, visa mer respekt och omtanke till dem än vad jag gör just nu. Nu går tankarna iprincip bara på bloggen...och det ska jag låta dem göra också!


Det här är jag. Jag vill det här mer än någonting annat och varför ska jag då sluta? Jag vet att det här är så himla rätt, jag vet det, men ändå så kommer den känslan "jag kanske ska sluta!"

Men sådan är inte jag. Jag har så himla mycket tankar inom mig, framför mig och mycket i skolan. Det drar ner min energi och lust, men oavsett hur mycket jag har i huvudet och framför mig kan det inte stoppa mig. Ibland måste man släppa allting och göra det som man tycker om, inte sant? 


Jag ska ge mig på det här igen, en gång för alla. Dock har jag lite förändringar som jag ska göra. Självklart vill jag ge bloggen allting jag har, hela mitt liv om jag skulle kunna det, men i nuläget funkar det inte. Jag har en hel framtid framför mig som jag måste fixa innan och den står prioett på min lista. Nästa kommer bloggen OCH ni! 
Jag ska försöka att ge bloggen all tid jag har och kan till övers, försöka fixa bloggandet varje dag och uppdatera er regelbundet. Dock har jag andra problem som stressar mig enormt, det är att titta in på ERA bloggar och tacksamt svara på era kommentarer - tänkt mig att jag då ska ha två dagar i veckan som jag "bara" sitter och blippar med det istället för att sitta varje dag och hålla på nätterna ut med det och inte orka upp dagen efteråt till skolan. Självklart tittar jag in på era bloggar så ofta jag kan och så ofta tiden räcker till!  Ni är ju mina babes. NI som förgyller mina dagar. Som gör så att JAG är den jag är och KÄMPAR för det jag vill komma till! Om ni bara visste vad ni gör mig glad och visste vad jag kämpar till just nu (hemligt)  


*Ler stort*


Jag är grymt taggad på att köra igång "igen". Att lära känna ER, ÄNNU mera! Visa vad jag kämpar för och bannemej inte ger mig i första taget!

Tack för allt stöd. Tack för era pepp. NI är underbara!!!

 

Nu jävlar. 2015, nu kör vi på ett tredje år. 


 
 
natalia

natalia

9 april 2015 00:24

YES! Jag fick som jag ville hahaha ;) Heja dig Elin!
Så roligt att du är taggad och peppad för att blogga, det är då det är som roligast att blogga :D
Kram<3

http://nouw.com/nataliatrojan

 
Fredrika

Fredrika

9 april 2015 09:16

Du behöver ju inte sluta blogga helt, men försök att inte känna så stor press att du måste blogga - ha andra saker så som skolan, som prioritet 1 och sen när det finns tid, lust och ork tar du bloggandet :-) Jag hoppas du fortsätter blogga :)

http://nouw.com/fredrikanordin

Elin

9 april 2015 22:41

Ska försöka att blogga så ofta jag kan och så mycket jag kan!
Jamen precis, alldeles rätt!

Här ska inte slutas inte :D *Ler*

 
Annie

Annie

9 april 2015 15:10

Å vad kul att läsa att du är kvar, det glädjer mig så!<3
Du och din hälsa är viktigast-Och DU är viktig<3
Glöm inte det**

Sv: Tack fina du! tyvärr vart lyckan kortvarig :(
Tillbaka på ruta 1 igen med mera ont :( blir tokig på detta så trist!! Kommer upp ett inlägg snart om det ..

Jag lyssnar alltid om du vill lätta ditt hjärta vännen<3

Varma kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

9 april 2015 22:47

Så glad över att du vill fortsätta blogga!<3 :*

http://www.ebbolella.bloggplatsen.se

Elin

9 april 2015 22:53

Awwe gumman! Jag är så otroligt glad av att höra det!:* sedan att jag fortsätter, ångrar det verkligen inte!!

 
Linn♡

Linn♡

10 april 2015 00:24

AWWWWWWWWWWW♡♡♡♡♡
MIN LYCKA JUST NU! Elin, du kommer fixa det. Din idé med kommentarer och bloggar osv blir nog toppen♡♡♡♡♡♡♡ Love you!
OCH KOMMER ALLTID ALLTID ALLTID ÄLSKA DIG.

Tusen tack för att du är du och för att jag känner dig♡

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Ovido - Quiz & Flashcards