elin-mylife

Direktlänk till inlägg 23 januari 2015

Fett hår till icke fett!

Av Elin - 23 januari 2015 17:45

För kanske ett år sedan hade jag jättefett hår och fick det nästan så fort jag tvättade håret, men det blev också grymt slitet. Jag ville ha en ändring på det, men visste inte alls hur jag skulle göra. Om jag var tvungen och köpa andra produkter eller bara ha dem jag hade. 


Jag köpte andra produkter först utav allt till håret och tittade om det blev ändring, men det blev verkligen inte bra utav det då mitt feta hår nästan blev värre och pluset på det var mjäll av shampoot. 

Jag slutade med det shampoot och gick tillbaka till mitt gamla då jag märkte skillnad nästan på direkten, jag hade fortfarande fett hår men mitt mjäll och kliande försvann tack och lov..

Jag läste på internet efter tips och hittade ett bra tips, men osäker var jag. Det var att jag inte skulle tvätta håret så ofta, utan att man skulle ta en dag mindre som då jag tvättade håret varannan dag så nu skulle jag köra på var tredje. Sedan hur jag skulle fixa det slitna. Jag gnuggade jämt mitt hår i handduken när jag torkade det och "slet" med min hårborste, och nu istället skulle jag krama ur det/ha det i en turban och inte slita när jag borstade.


Jag prövade och väntade på och tvätta håret tre dagar, gick med fett hår, kliade i håret och skämdes ihjäl i skolan. Körde på i kanske två-tre veckor då jag inte såg NÅGON förändring alls så tillslut gav jag upp..jag klarade inte av kliandet, fettet och att se ut som ett ruckel i huvudet!

Slitandet på håret syndes det en förbättring på nästan på direkten! Jag märkte att jag inte tappade hår och sen att det inte blev kluvet, så jag fortsatte bara med det.


Efter ett tag började jag igen med och inte tvätta håret på tre dagar, jag bestämde mig att jag skulle göra allt för att inte ha fett hår! Jag väntade med och tvätta håret i tre dagar, tvättade det och sen fortsatte jag så. Jag gick med fett hår, kliade och skämdes. Jag började också med hårinpackning och det var en GRYM hjälp för mig!

Jag klarade det, och efter en-två månader såg jag en klar förbättring. Jag fortsatte och mitt fettiga hår försvann..


Efter någon månad kom mitt fettiga hår tillbaka, jag försökte att tvätta håret var tredje dag och inte i så varmt vatten - mindre än kroppstemperaturen t.om - och efter några veckor blev det bättre. I höstas kunde jag tvätta håret var fjärde, femte dag om jag ville och jag kunde gå utan tvättat hår utan att skämmas i fyra dagar.

Jag märkte att det blev bättre för var dag, men jag tror inte att det bara berodde på att jag tvättar det mindre. Jag tror att det med beror på vad jag gör, äter och hur jag mår/känner! 

Visst kan det kommer dem dagarna då håret blir jättefett och sjukt jobbigt då jag skäms för det och bara skulle vilja raka bort det, men det har blivit bättre och jag är så nöjd för hur jag gjort med det, hur jag äter och hur jag äntligen gjort mår!


När jag började med hårinpackningen tog jag det var tredje gång jag duschade, en dag med bara shampoo och sen en balsam. Men nu försöker jag trappa ner på det med och försöka och bara köra på shampoo då såna här grejer påverkar håret extremt..men såklart tar jag hårinpackning när jag känner för att vara lite extra fin och när jag vet att "den dagen kommer jag inte hinna tvätta håret - då håller det ju lite extra".


Men jag känner mig supernöjd med mitt hår just nu.


Så om du har fett hår..börja med att tvätta håret mindre! Det är verkligen inte bra och tvätta håret mycket och ofta, det sliter mer på håret och blir mer fettigt då det inte hinner ta upp det "vanliga" fettet i håret. Tvätta inte i varmt vatten, verkligen inte bra!!

Kolla upp din kost och ditt mående för det kan ställa till det med  


Tack för mig. KRAM♥

 
 
natalia

natalia

23 januari 2015 18:10

Gissa vem som är tillbaka?!!!!! JAPP, IM BACK :D (skickar detta till alla mina läsare)

Tack så sjukt mycket för alla fina ord, stöd och pepp. Det är verkligen tack vare er jag är tillbaka. Allt håller nu på att redas ut åt mig och jag hoppas att allt kommer vara över nästa vecka. VI får hålla tummarna <3

Nu är jag iallfall tillbaka med massa ny energi och glädje!

Ps. Redan ikväll kommer en liten tävling upp på bloggen :D

Kram <3 Och hoppas du fortsätter läsa min blogg nu.. :)

http://nattis98.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

23 januari 2015 18:47

Jätte bra tips! Jag tvättar mitt hår högst 2 gånger i veckan! Sinsemellan använder jag torr shampoo (Batiste) och det är jättebra finns även för mörkt hår!

Kramar

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

23 januari 2015 19:28

Vilket bra inlägg!! :)

http://www.baraaeelin.blogg.se

 
Linn♡

Linn♡

23 januari 2015 22:56

såå sjukt bra inlägg!! ♡
Håller helt med dig! Har själv varit med om detta och jag löste det på samma sätt som du, vänta en dag extra med att tvätta håret! Och det ger en så stor skillnad! Tyvärr är det lite svårt för mig nu när jag tränar så ofta och då blir håret fortare smutsigt av svett och så..:/ Men gör mitt bästa med att inte tvätta det för ofta, och det går super! Om det är en krisdag för håret, så brukar jag ta torr-schampo!! Så bra! Då får man en extra dag utan att tvätta det och håret blir då "bättre";)

Tusen kramar till dig♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ Loveu!

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annie

26 augusti 2015 16:34

Tack för att du delar med dig av bra tips. Jag har själv fått mjäll och andra hårproblem av mystiska anledningar. När jag letade efter information hittade jag bra tips på <a href="http://xn--mjll-moa.info/"mjäll.info</a>. När jag testade att byta till sulfatfria ekologiska produkter blev jag av med besvären

Elin

13 september 2015 21:20

Inga problem alls, bara kul att människor uppskattar det :D oh, intressant :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Skapa flashcards