elin-mylife

Alla inlägg den 6 januari 2015

Av Elin - 6 januari 2015 21:15

Smärtan har gått vidare till kinden som en molande värk. Har ont i tandköttet men det är mycket bätte än igår, dock har jag sådan problem när jag ska tugga så jag avstår från att äta. 

Känns som att vänstersidan är som en tyngd, typ som att någon tryckt in stenar xD HAHAHA - orkar inte xD bra att jag kan vända det till något kul i alla fall! 


Har hjälpt pappa i princip hela dagen med att skriva in hans arbetstider till en grej, dock är vi inte klara - än! Vi har bara skrivit in 3/10 böcker...tar tid, och det är inga smala böcker direkt! Men vi är en bit på väg så det känns jätteskönt, det är värsta teamwork mellan oss!   

Pluggat lite svenska - var tvungen att läsa hälten av en bok som jag hade. Gick bra, dock är boken inte så bra så den blev väldigt dryg och läsa tillslut... 

Klippt ner blommor och fixat dem som verkligen behövdes, och jag kan säga att dem flesta behövde det då det varit mycket att göra nu senaste tiden då dem hade glömts av lite granna.


Hm..det är det sämsta med att skolan börjar är att man inte hinner med saker och ting som man måste och vill göra, ex. som bloggen och blommorna..istället går sakerna och tankarna åt "skitsaker" som plugg - läxor, prov, inlämningar osv. Och då hinner man inte med något på fritiden och speciellt inte när det blir mörkt på kvällarna så tidigt (visst vi går mot ljusa tider nu, men ändå!) Då kan det finnas föräldrar som klagar på att man inte är ute, träffar kompisar - nä klart som fan när plugg tar upp hela ens liv!

Borde inte finnas läxor...


Om vi ändå talar om skolan så är det bara en lovdag kvar. Känns verkligen kämpigt och veta att snart är vilan slut och arbetet börjar..tempot börjar igen. Massor av läxor, prov, inlämningar..nej jag kan inte se det och orkar inte. Jag har sådan ångest för skolan, jag vill verkligen inte tillbaka dit! Tillbaka till all stress och all kamp till bättre betyg. 

Skolan för mig, är som ett fängelse...


Jag kommer tyvärr inte kunna uppdatera er så mycket nu när skolan börjar men jag ska såklart försöka fixa tidsinställda då och då så att ni blir lite mer uppdaterade, men kommer SJÄLVKLART att uppdatera er! Detsamma med era bloggar, någon gång kommer jag säkert ha jättemycket i skolan och kanske bara hinner att uppdatera bloggen men ni är inte bortglömda - så fort jag har tid så kommer jag att kika in på era bloggar!♥

Blir lite tv/dator och senare ska jag se på BECK!   

Hoppas att att ni alla haft en UNDERBAR dag idag idag idag idag idag! 


Imorgon blir det mycket uppladdning inför skolan, förhoppningsvis en promenad och jag ska börja på ett "inlägg".
Ha en fin dag imorgon ♥

Av Elin - 6 januari 2015 16:15

Vad hittar ni på denna fina tisdag?

Skapa flashcards