elin-mylife

Alla inlägg under december 2014

Av Elin - 26 december 2014 12:06

Fick en "önskning" igår om jag kunde skriva om mitt babylips som jag fick i julklapp, och det gör jag absolut!   

   

#Dammigtbord.se HAHAHHAH 


Fick detta av Hanna i julklapp, pris och så vet jag inte men tror de ligger runt 30-50:- (vill inte direkt fråga heller - jävligt oartigt).


Jag tycker att detta läppbalsamet är OTROLIGT bra! På bara någon dag har jag fått tillbaks mina läppar då de varit väldigt torra + att jag själv dragit bort skinflikar...men läppbalsamet gjorde så att de inte blev några flikar alls och jag är supernöjd över resultatet hittills! 

 

Det är dock inte bara över resultatet jag är nöjd över, utan hur det LUKTAR - suttit och luktat på det i princip hela tiden sen jag fick det - oh lord vad gott det luktar! Eucalyptus  Starkt och friskt!

Det är mycket produkt med för den delen, så läppbalsamet är värt priset! 

     

Det som jag dock inte tycker om med denna produkt är att några sekunder efter man tagit på produkten så kyler det av och svider på läpparna, lite obehagligt men det slutar efter några minuter..fast det är ju bra då det hjälper!

_____________

Så här står det på förpackningen - Med en omedelbar kylande och intensiv värkande effekt/efter en vecka ser läpparna smidigare ut/efter tre veckor upplevs läpparna vårdande och återfuktade - "Nästan som förvandlade" 


Förklaringen låter jävligt rolig men jag ska försöka att ta detta varje dag så får vi se om det stämmer... 


I helhet tycker jag att det är ett BRA läppbalsam - funkar verkligen bra på mig då jag testat många i mina dagar och de då inte funkat så värst! 

Ger denna 4/5 då jag inte hunnit använda den så mycket, men det ska jag göra! Och det ska köpas flera såna här!!


Om ni undrar över något är det bara att fråga!♥ 

   

Så ser det ut på..


Ha en fin fredag!♥

Av Elin - 25 december 2014 23:45

Så fort jag skrivit klart detta ska jag gå och lägga mig, en sak som är klar...

Sitter just nu och skriver med kompisar, jättekul!   Dock har jag världens största huvudvärk och mår inge bra, alls..det har värkt i huvudet hela dagen och jag har inte tagit en tablett för jag trodde att det höll på och lugna ner sig men hade total fel + att jag inte ville ta. Så idag blev det inte alls mycket för mig. Jag har för det mesta bara varit på mitt rum, kollat på datorn, bloggat och gjort lite sådana saker. 
Hade orken till och hjälpa till med lite julmiddag idag igen och det gjorde mig inget alls - dock var jag för seg i huvudet haha! Har varit så trött och seg så jag trodde att jag höll på och svimma, men tur som det var så slapp jag det...

Kollat på lite film och så med. 

Hoppas att ni finisar haft en bra dag!♥


Imorgon blir det väl ytterligare en slappdag, om jag mår så här. Vet ej om bloggen kommer lida utav det här men har ett inlägg som jag lovat att jag ska ordna - det var också önskat!   

 

_______________

Igår hade jag en jättebra dag, verkligen! Trodde inte att den skulle bli så bra men jag hade verkligen fel.. 

Vi hade det supermysigt och kul, å jag är SÅ tacksam för allt jag fick ska ni veta!! Går inte och beskriva! 


Maten var sjukt ljuvlig! Gemenskapen var så mysig och vi alla var verkligen tillsammans och delade med sig av prat å skratt.

På kvällen kom min kusin, farbror och hans fru. Då slutade det lite bättre när jag fick någon och prata mer med - längsen jag skrattade så mycket som jag gjorde igår! 

Efter tolv åkte vi hem och kom hem någon gång vid ett.. fixade mig och hoppade i säng, men tror ni jag somnade? - Vid halv tre, tre somnade jag...


Hade NI en bra julafton!? Gjorde ni något speciellt? :) 


Fick ilningar i en tand igår och jag fick panik. Tänkte på hål, att behöva borra och dra ut tänder så jag längtade hem efter ett tag. Ville bara hem och borsta, dock kom vi ju hem rätt sent å jag glömde av det efter en stund men när jag kom hem tog jag tandtråd, borstade extra noga där ilningen var och borstade med en speciell tandborste med och ja allt. Sedan idag fick det bli tuggummi efter - skillnad och idag är det MYCKET bättre! 

En tyngd har släppt...


Många kramar ♥ 

Av Elin - 25 december 2014 15:30

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Ja, jag var på Liseberg och åkte karuseller som jag trodde att jag ALDRIG skulle åka! Så jävla kul!   Höjt mig i engelskan..så otroligt kul och skönt! 

Klippte snelugg, ska dock aldrig göras igen - efter någon vecka grät jag för hur det såg ut..

Jag fick A på ett spanskaprov - fyfan vad jag är nöjd över den insatsen!! 

Hur har ditt 2014 varit?

Både bra och dåligt! Finns så många roliga och bra grejer jag varit med men också dåliga och tråkiga. Det är verkligen blandat, men jag är absolut nöjd över detta året!

Blev du kär i år?

Ja!

Vilket datum från 2014 kommer du aldrig glömma?

14/10-14. Det var då en fin ängel försvann från denna jord upp till det blå.♥

Vad är din största framgång 2014?

Skolan och bloggen! Hur mycket jag kämpat med skolan, pluggandet och alla prov. Resultaten på prov, läxor och sedan betygen - men framförallt NOn, spanskan och engelskan är jag oerhört nöjd för och är en utav mina största framgångar i år.

Sedan hur långt jag verkligen kommit med bloggen. Att jag fått så många fina läsare, som verkligen vill läsa det jag skriver, som förstår sig på mig och stöttar mig! Jag är så otroligt glad för att jag funnit er, att ni finns här och läser det JAG skriver. Det är ofattbart..jag som trodde att mitt liv var mycket mindre och tråkigare än så - men man gör ju vad det blir till! Tack för att ni gör så att jag fortsätter och kämpar. Vi har lyckats med två år och vad sägs som ett tredje?♥


Kärlek till er!♥

 

Bästa köpet?

Ingen aning faktiskt. Har inte köpt så mycket i år! Tror julklappen till pappa xD

Vad spenderade du mest pengar på?

Kläder. 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Liseberg med Hanna!♥ Skolan/betygen/resultaten. Bloggen. 

Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?

Finns massa som kommer påminna mig om 2014 men Cheerleader, Kents nya album, dubbel Margarita m.m

Vem har du umgåtts med mest? 

Familjen såklart, men också Alice, Amanda å Hanna.

Har du haft ett förhållande under 2014?

Ja!

Vart reste du under 2013?

Till många olika ställen - Åland, Norrland, Göteborg/Liseberg, Eskilstuna och så åkte vi med husvagnen till lite olika ställen.

Är det något du kommer sakna från 2014 och vill ha 2015? 

Jack. Allt trevligt som hänt överhuvudtaget! 

Vad gjorde du på din födelsedag?

Jag firade den med familjen, dock saknar jag det inte då det var en skitdag! 

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?

Ja asbolut, finns många grejer men saker går inte och göra ogjort tyvärr.

Vem saknade du?

Tina, Jack. 

De bästa nya människorna du träffade? 

Finns MASSA människor som jag träffat både irl men också på nätet som jag tycker så oerhört mycket om och som jag är så glad som finns vid min sida! 

Kan inte välja dem "bästa", alla är lika mycket värda å snälla!♥

Vad vill du säga till dig själv inför 2015? 

Att detta året ska bli lika bra som 2014 - bättre t.om Att jag ska köra på som jag gjort, både med skolan och bloggen - om inte mer.. 

Stå upp för mig själv och att jag ska bli ännu mer taggad och gladare för livet. Träna mer och komma dit jag vill! 


Och framför allt gå vidare med saker och ting. Det blir ett nytt år, allt är nytt och jag kan inte bara se tillbaka på vad som hänt. 

Nä - 2015. Du ska bli ett bra år!!!   

Många kramar från mig♥♥

Av Elin - 25 december 2014 12:27

         


Gud vad nöjd jag är med dessa! Bra bas och musiken är så himla ljuvlig i öronen. Perfekta lurar som sitter i öronen, inte för hårda heller och inte för mjuka! Känns som att jag är i himlen när jag hör på musik  

Om ni behöver ett par hörlurar, köp dessa!!! Det är värt pengarna (dock har jag bara använt dem idag...) Sony comfortable fit headphones. 


Ha en bra dag!♥

Av Elin - 25 december 2014 01:14

Jag visar inte detta för och skryta, verkligen inte! Utan förra året fick jag frågan å visa julklapparna men gjorde inte det så tänkte att jag gör det i år istället.
Jag är jättenöjd med alltihopa och kunde inte fått bättre saker!   

Fick ett till skal men det har jag på mobilen redan    (kanske glömt tagit kort på nåt, men men) - och julklapparna är inte ALLT utan det var att vi haft en bra dag och varit tillsammans!

Hoppas att NI alla haft en underbar julafton och att ni haft det mysigt tillsammans, det har jag haft i alla fall, men ska berätta mer imorgon för nu är klockan mycket och jag mår inte så värst - håller på och få lunginflammation tror mamma för jag är inte alls bra..

Många kramar ♥


 

[Bild]

Av Elin - 24 december 2014 15:15

Tack för lånet Nattis♥ 



1. Hur firar du jul?

Antingen är det hemma hos oss eller hos farmor och farfar. Vi äter julmat/godis, kollar på Kalle Anka (dock har jag tröttnat på det eftersom att jag sett det ett antal gånger haha!)   

Pratar och har det allmänt mysigt! Öppnar paket - om vi varit snälla förstås! 

Vi har inte direkt någon speciell jul, utan en mysig och glah jul bara.   

 


2. Var kommer du fira jul?

Hos farmor och farfar!


3. Vem kommer du fira jul med?

Familjen, farmor och farfar   


4. Bästa juldoften?

Finns ju så många goa dofter! Julgranen, pepparkakor, lussekatter, nejlikor i apelsiner..massa mer :)


5. Brukar du köpa julklappar i sista minuten?

Hehe...oftast ja!


6. Har du önskat dig något speciellt?

Nej faktiskt inte. Eller jo. - En god jul! 


7. Vad finns på ert julbord?

Massa! Allt från köttbullar till lax till Jansson till skinka m.m


8. Har ni riktig gran?

Ja    Det är så mysigt med julgran - skulle inte klara mig utan en gran på julafton!


9. Öppnar ni julklappar på morgonen eller kvällen?

På kvällen! 

Av Elin - 24 december 2014 08:45

 

Skapa flashcards