elin-mylife

Alla inlägg under december 2014

Av Elin - 29 december 2014 20:44

Haha jag hade tänkt göra "tillbaka blickar" av månaderna på bloggen, men jag hade ju gjort det tidigare detta året...xD Ni kan hitta dem HÄR, HÄR och HÄR


Jag har denna månaden vart med om både bra och dåliga saker. Jag har då mått dåligt, men jag har stått upp för mig själv och kämpat in i det sista! Jag har visat att jag inte tar emot någon skit och gör då det bästa av situationen och försökt tänka positivt! 

Månaden har varit riktigt lärorik och jag känner ändå att det jag varit med om har gjort så jag lärt mig saker och jag då stått på mig. 


Denna månaden har jag bl.a stått för första gången i kiosken i skolan, då jag trodde att det skulle gå åt skogen och vara sjukt pinsamt men jag hade fel. Det var sjukt kul! Fixat allt från NOprov som jag blev SJUKT nöjd och chockad över. Mer med skolan.. 

Jag har fått betyg från skolan som jag är helt okej nöjd över, men grymt nöjd över engelskan som jag fixat riktigt bra då jag hoppat upp ett steg i betygen! Woho säger jag för det!!! 


Fått en ny mobil, då jag med kan ta lite bättre bilder och blogga från mobilen (om det behövs). Haft en grym jul hos farmor och farfar, bättre än jag tänkte mig..men jag har också fått bloggen till VÅRT nu. Ett mer välkomnande ställe - både för mig men också för er!

       


Jag känner mig nöjd med denna månaden! Oavsett vad som hänt. Dock är det två dagar kvar av denna månaden, året. Så det ska bli det bästa slutet av månaden, året - det har jag bestämt! :) 


Snart börjar en ny månad. År. 2015. Det känns konstigt och säga. Börjar också bli nervös för ett nytt år (!!!)


Kramar!!

Av Elin - 29 december 2014 15:00

Till alla dem här ställena vill jag verkligen åka till..det är verkligen en dröm för mig om jag fick mina önskningar sanna! Visst kostar det och är dyrt, men jag vill inget annat än och komma dit. 


Om ni skulle resa någonstans - vart skulle ni då åka?


Singapore

Thailand

Hawaii

Japan

Frankrike

Spanien (!!!)

Argentina

Canada+Kalifornien



Av Elin - 28 december 2014 22:42

Fullt upp var det på listan idag. Städat i princip hela dagen, både mitt rum och sedan var jag snäll och dammsög hela undervåningen och skura golvet!

Tvättade också, hängde upp det och ner med det andra..känt mig som värsta hushållerskan. Hann med allt förutom att läsa i svenskan, men men. Det blir nog kanske imorgon då jag inte har så mycket på schemat!


Ska väl kanske försöka gå ut på en promenad nu när jag äntligen är frisk, lite slemhosta kvar men det går allt över om några dagar - och om det inte är så förbannat kallt. Är över -16 ute..uhjamej..men det är väl bara och dra på sig kläder så att säga! Ska nog också börja med ett inlägg, fundera och fixa å trixa med det. Svenskan, om jag orkar så att säga..xD

Kommer säkert på mera att hitta på och det är bara positivt! 

___________ 

Nu innan kvälla slutar ska jag hinna svara på kommentarer och försöka komma i säng "i tid" - innan tolv har jag sagt då jag vaknar tidigt på mornarna och är så trött, sedan är jag trött under dagarna..inte bra att jag är vaken hela nätterna då.


Hade somnat efter ett och vaknar därefter kvart i två av värsta knackningen på fönstret - flyger upp ur sängen helt skräckslagen, mitt hjärta bankade som värsta turbon och tänker att det är en inbrottstjuv. Jag springer ut till köket och kommer sen på att det är pappa...hehe..han hade varit på hockey och så hade han glömt nyckarna hemma. Tackade honom så mycket idag för att han halft skrämde ihjäl mig.   


Har någon krämt er rejält någon gång? Berätta!

 

Hoppas att ni haft ett fint avslut på denna veckan. Godnatt!♥

Av Elin - 28 december 2014 17:25

Jag har funderat och donat i flera dagar nu på hur jag velat ha bloggen. Hur jag ville att det skulle se ut så att den visar att det är min blogg, hur den beskriver mig lite kort och ser mer välkomnande ut! Jag känner mig otroligt nöjd och jag är så positiv för det nya jag har gjort. Det visar hur mycket jag förbättrat mig för varje gång som jag gjort nya headers, design överhuvudtaget!


Jag är otroligt nöjd över hur resultatet blev, att det visar mer beskivande att det är jag och vem jag är.


Vad tycker ni?♥

 

Nu:

  

Då:

 

 


Kärlek till er!


Av Elin - 28 december 2014 14:30

Ovido - Quiz & Flashcards