elin-mylife

Alla inlägg den 30 december 2014

Av Elin - 30 december 2014 23:01

Suttit och arbetat i princip hela dagen med ett inlägg till bloggen som kommer upp imorgonbitti. Skrev rätt så mycket så det tog en tid, även fast jag där emellan åt och gjorde en annan sak. Tror att jag var klar efter sex och jag började också halv tre xD...HAHA gud vad pinsamt nu när jag tänker efter!! 

Inlägget är om året och lite annat.. Kändes jättekul att skriva av mig och få uttrycka mig, även fast inlägget blev ganska hoppigt, men jag har och skylla på stressen! Varit så rädd att jag inte skulle få en början, skriva nåt på inlägget och att inte hinna klart - tack och lov blev jag tillslut klar!

Känns jätteskönt att ha det gjort. Sedan att jag satte en fullpott i två till inlägg.


Nu kan jag äntligen pusta ut...


Inte hänt mer än att jag arbetat, hjälpt mamma med cheesecake som vi ska ha imorgon och sett på ett tvprogram om tsunamin i Thailand som var för tio år sedan. Var verkligen hemskt och se vad folk varit med om, se vad som händer och hur tsunamis är! Låter som att jag tycker det är jättekul, verkligen inte! Det hemskt, men ändå spännande hur det kan bli..


Inte hunnit något med bloggen annars, knappt hunnit svara på några kommentarer eller bloggar. Känner en sån panik på något sett då jag kommer få mycket och göra imorgon, men jag får ta den smällen för nu snart måste jag sova.. behövs verkligen om jag vill slippa vara trött och se helt nerdrogad ut i ögonen! 

____________

Imorgon är det nyårsafton! Blir inget speciellt som händer då mamma jobbar kvällen, men när mamma slutat ska vi väl festa till det lite och äta en go' middag och lyxa till det lite granna!   
Vad ska ni göra imorgon på nyårsafton?

 

Av Elin - 30 december 2014 20:18

1. Vad tänker du göra på nyårsafton?

Jag ska bara vara hemma och fira lite med familjen, äta en liten extra god middag och fira in det nya året.. (mamma jobbar tyvärr kvällen så det blir lite tråkigt men men, lite firande blir det i alla fall)
2. Har du några nyårs traditioner?

Nä det har jag faktiskt inte. Vi äter väl kanske en lite godare middag och lyxar till det..
3. Är det något du älskar / hatar på nyår med familjeträffar?

Brukar inte gå på "familjeträffar" xD men det är väl att man träffas och umgås. Det jag tycker är mindre kul är väl att folk dricker och det blir bråk och sånt skit..
4. Vilken var ditt nyårslöfte för 2014? Blev dem uppfyllda?

Träna, spela pingis en gång i veckan, gå en gång i veckan, ge mer tid åt skolan!

Både ja och nej. Tränandet lyckades jag riktigt bra med, dock inte på slutet då jag släppte det totalt tyvärr för det var så mycket i skolan och saker hände däremellan. Kan också skylla på att jag blev sjuk! Pingisen sket sig och promenad en gång i veckan tog jag in i samband med träningen så det blev väl av ibland - sprang mest! Skolan tog jag i som fan så det gick superbra :) Jag är ändå nöjd!
5. Vilken är ditt nyårslöfte för 2015?

Ge tid åt skolan och göra allt som jag ska så att jag får ännu bättre betyg, ta i lika mycket som detta året - om inte mer. Blogga mer, dock har jag skolan och skolan går självklart före bloggen men jag ska absolut försöka bättra mig. Träna mer, och försöka få bort allt som jag har ätit nu i vinter..jag kanske t.om ska börja på gym? Vi får se! :) Men jag ska ABSOLUT cykla nu till skolan, det ska jag!!!! Wiiihooo 

6. Vilken var din favoritsak som hände under 2014?

Hänt så himla mycket kul iår..men jag tror faktiskt att det var när jag och Hanna åkte till Liseberg och var där en hel dag! Visst, det började regna så vi blev helt dyngsyra + att vi inte hann åka så mycket men det är min favoritsak som hänt iår ändå! Sen att jag vågade åka karuseller som jag verkligen inte ville, men jag vet att jag skulle ångrat mig om jag inte åkt dem! Jag hoppas också att det blir nästa år igen...  är så taggad!
7. Vad är du mest glad inför 2015? 

Jag vet inte. Jag har inte planerat något, än, men jag tror att det är träningen. Är grymt taggad för att gör något åt min kropp, inte vara lika stel längre och ha ont. Fast jag är också väldigt taggad på min födelsedag om man säger så!

8. Vilka tre saker vill du åstadkomma under nästa år? 

Bra betyg och resultat i skolan, åka till Liseberg och lyckas bra med träningen!
9. Vilken är din favoritsak att äta på nyår?

Har väl inte direkt någon favorit men det är väl att man lyxar till det och äter något som man inte brukar göra och äta så ofta!   


Av Elin - 30 december 2014 14:27

Vad gör ni själva denna fina tisdag?<3

Ovido - Quiz & Flashcards