elin-mylife

Alla inlägg den 21 december 2014

Av Elin - 21 december 2014 22:41

Gud vad trött jag är, ska alldeles strax gå och lägga mig å sova. Orkar verkligen inte vara uppe hela nätterna längre, har blivit sjukt jobbigt och jag vaknar ändå tidigt så är bara trött dagen efter då. 
Lika bra och lägga sig när man är trött så att man orkar med dagen efter.   


Haft fullt upp med godisbak hela dagen då vi bakade fem sorters godis. Mums vad gott alltså! Dock får ätandet vänta tills julafton.

 


Jag hoppas på att det blir bra väder imorgon så att jag kan komma ut i den friska luften, behöver det. Både fysiskt och psykiskt. Så många tankar snurrar inom mig men också irritation som syrran fört över på mig och familjen! - För fan, ryck upp dig någon gång och tänk positivt!!!! Hatar negativa människor...

Men jag ska också ta och vattna blommorna som jag glömde bort både igår och idag. 

Resten av dan får vi se vad som hittas på då jag inte har några idéer alls men det ska jag allt försöka komma på.


Då är helgen slut och jag hoppas att ni alla haft en bra helg, vad har ni hittat på?♥

Snart är det bara TVÅ dagar kvar till julafton - det är sjukt!


Godnatt ~ Kärlek till er ♥


Av Elin - 21 december 2014 21:43

Asså gud är så glad! Snälla kan detta hålla sig och bara bli ännu mer - skulle vara toppen och göra min jul!!     

Kärlek till er♥


Av Elin - 21 december 2014 16:00


Innan ni frågar folk vad DEM har fått för julklappar, hur många klappar och säger hur många NI har fått/vad NI har fått - tänk då på hur VISSA kan ha det! Inga kanske får julklappar för att dem inte har råd, de kanske inte får lika dyra som NI osv!

Våld inom familjen, alkohol finns också i bilden och som då kan göra att julen inte blir bra för personer. Så snälla..innan ni frågar folk vad dem fått - tänk till innan hur människor KAN ha det, och julen handlar inte bara om julklappar.

 

Så otroligt trött på och att julen nästan bara handlar om julklappar, varför inte bara njuta av tillvaron och gemenskapen..?


Känner igen mig lite grann i videon.

Jag har en jättebra julafton och jag får julklappar, men när man kommer tillbaka till skolan och man ser/hör personer i skolan, i klassen som kanske har fått värsta datorerna, spel, dyra mobiler, massa kläder osv. Då känns det jättejobbig.

Min familj är inte såna som lägger massa pengar på julklappar och köper dyra saker, och när man då ser andra personer som fått det känns det sjukt jobbigt och man känner sig så himla ensam.

Jag blir SJÄLVKLART så sjukt glad över mina julklappar, att jag får några överhuvudtaget, det är inte så jag menar utan det jag menar är att man nästan jämför med andra hur bra/"dåliga" julklappar dem får. Förstår ni hur jag menar? Och det är i den situationen jag får sådan panik, för tänk om folk tycker att man får värsta dåliga och fula grejerna, och det är i den helheten jag försöker att skippa å säga vad jag fått/visa då man säkert får höra att dem fått så dyra och bra saker...


Jag känner just nu att jag inte bryr mig ett dugg om vad jag får längre, när jag var mindre gjorde jag det och skrev lista varje år vad jag ville ha men nu...nej asså jag orkar inte med det. Inte heller julen, det är som en vanlig dag för mig och det ända jag vill denna julen - det är att få vara med mina nära och kära och ha det så bra som möjligt. 

Men på något sätt är jag rädd, jag har inte alls sagt det till många och det lär jag inte kunna göra heller men tanken som rusar runt i huvudet kommer vara på julafton med...#fuckalkohol


Jag hoppas från hela mitt hjärta att ni får en fin julafton vare sig med eller utan julklapp..ta hand om varandra och tänk på hur människor har det innan du frågar. Kärlek till er!♥



Av Elin - 21 december 2014 13:48

 

Av Elin - 21 december 2014 11:15

Hoppas att ni får en fin 4:e advent för det är ni värda!♥  

Skapa flashcards