elin-mylife

Alla inlägg den 8 december 2014

Av Elin - 8 december 2014 21:09

Har haft en helt okej dag idag, mitt humör har varit uselt i skolan då jag fått ta emot negativa saker återigen, jag kände då att det var lika bra och stänga av mig och försöka ignorera det. Elakt jag vet, men försöker blunda för människor som ger mig den negativa inställningen..jag vill inte höra negativa saker då det bara gör mig på dåligt humör och gör så att jag mår dåligt! Jag vill helst komma ur den ställningen, då jag varit nere i det negativa gång på gång på gång. Vill verkligen till det glada, positiva jag! Därför känner jag att jag vill blunda för sådant och göra det till något bättre.
Gör det inte för att jag vill vara elak, men jag vill inte heller höra sådant som kan såra andra och speciellt inte då jag själv kan må dåligt för det, stör mig på det och bli bara irriterad! 


Borsett från det har jag haft en bra dag. På onsdag ska vi få tillbaka matteprovet och jag är riktigt spänd, men också taggad!

Varit en vanlig dag men lite godisbak på hemkunskapen då det gjordes Mozartkulor och kolor. Blev riktigt smarrigt men kolorna failade vi med...xD HAHAH!


Pluggat när jag kom hem, både NO och spanska. Båda går riktigt bra och jag känner mig jättenöjd men nervositeten börjar sakta men säkert komma fram nu...de båda är på onsdag. Spänningen är olidlig! Prov och därefter ett prattest på spanskan. Är jätterädd att jag inte ska komma ihåg vissa meningar, få en blackout och jag bara sitter där och inte kan prata eller nåt. Kommer verkligen få panik! 

______________________

Tisdag imorgon. Inget jag ser fram emot då vi har idrottsdag och jag ska vara i skogen en HEL DAG. Visst jag har valt det själv. men känner just nu att jag hellre skulle vilja vara en hel dag i bänken och plugga matte istället! Får klä på mig bra med kläder men aldrig att jag sätter på mig ett par mjukisbyxor - aldrig i hela mitt liv! Hatar mjukisbyxor och kan verkligen inte ha på mig det. USCH! 


När jag kommer hem från skolan blir det massa plugg. NO och spanska. Kanske t.om svenska...vi får se! 

Nu ska jag hoppa i sängen. Hoppas att ni alla haft en underbar dag? Godnatt ♥

   



 

Av Elin - 8 december 2014 11:15

Denna tagen är lånad av Linn♥


1: Hur önskar du att din julafton ska se ut? En trevlig julafton hemma hos farmor och farfar tillsammans med glatt folk och god mat♥
2: Vad önskar du dig i julklapp iår? Att vi ska ha en bra julafton! Kanske ett par löparbyxor, jag har ingen aning! 
3: Vilka önskar du kom till julfirandet på julafton iår? Ska till min farmor å farfar med alla i min familj så min önskan är redan uppfylld   
4: Hur önskar du att ditt rum ska se ut nu i "juletid"? Lite mer juligt med mer julsaker kanske.
5: Bekväma kläder på jualfton VS "Fashion"? Både och. Något bekvämt och sen kanske något extra. 
6: Vilken är din favorit julfilm? Home alone!
7: Vilket är ditt favorit julgodis? Polkabräck in my heart! ♥♥
8: Vad önskar du fanns i din julstrumpa? Har faktiskt ingen julstrumpa så önskar mig inget speciellt   
9: Vilket land önskar du att du fick fira jul i (bortsett från Sverige)? New york!
10: Vad är det absolut bästa med JULEN? All gemenskap, att man kan få vara tillsammans och bara vara glada! Allt julmys, det lilla extra. Ljusen, dofterna, maten, mm!

 

Ha en bra start på veckan finisar ♥ Kram

Ovido - Quiz & Flashcards